نمودار شمعی چیست؟

نمودار شمعی

آیا می دانید نمودار شمعی چیست؟ آیا با نحوه تحلیل ارز دیجیتال با نمودار شمعی آشنایی دارید؟

در وب سایت توکن باز که یک وب سایت جامع در خصوص ارز دیجیتال، رمز ارز و صرافی های فعال در کشور در زمینه خرید و فروش این ارز ها هستند، قصد داریم که در رابطه با نمودار شمعی و قابلیت های آن در ارز دیجیتال با شما عزیزان صحبت کنیم.

همان طور که می دانید برای خرید و فروش رمز ارز و یا ارز دیجیتالی در بازار ارز دیجیتال باید از دانش کافی برخوردار بود تا بتوان به درستی سرمایه گذاری در این بازار را انجام داد. هر چه دانش در تحلیل ارز دیجیتال و نمودار های آن بیشتر باشد، امکان موفقیت در سرمایه گذاری افزایش پیدا می کند.

به عبارت دیگر می توان گفت که دانش تحلیل نمودارهای ارز دیجیتال مهم ترین ابزار برای خرید و فروش و سرمایه گذاری در این بازار است که نباید از آن غافل شد.

تحلیل ارز دیجیتال چیست؟

 

همان طور که اشاره شد، تحلیل ارز دیجیتال مساله بسیار مهمی است و باید همه سرمایه گذاران ارز دیجیتال با آن آشنا باشند. منظور از تحلیل ارز دیجیتال توانایی پیش بینی وضعیت آینده ارز دیجیتال مورد نظر است که در این خصوص از مطالعات صورت گرفته در این زمینه، تاریخچه قیمت های ارز دیجیتال مورد نظر و حجم معاملات انجام شده کمک گرفته می شود.

برای تحلیل ارز دیجیتال به وضعیت نمودار ارز مورد نظر نیز توجه می شود که هر مدل از نمودار نشان دهنده یک وضعیت خاص و ویژه است که باید تفسیر آن را دانست تا بتوان از آن کمک گرفت.

یکی از الگوهای نموداری در این زمینه، نمودار شمعی است که در بخش بعدی آن را توضیح خواهیم داد.

نمودار شمعی چیست؟

نمودار شمعی به یک نوع نمودار قیمتی گفته می شود که با استفاده از آن می توان قیمت های بالا، قیمت های پایین و وضعیت باز و بسته شدن ارز دیجیتال را تشخیص داد. از آنجایی که نمودارهای شمعی از نظر ظاهری به شمع شباهت دارند، آنها را به این نام معرفی می کنند.

قسمت های مختلف نمودار شمعی:

نمودار شمعی از بخش های مختلفی از قبیل زیر تشکیل می شود:

  • سایه بالایی
  • بدنه اصلی
  • سایه پایینی

نمودارهای شمعی که دارای سایه بالایی و پایینی هستند، بیانگر این مساله می باشند که میزان دو دلی در خریداران و فروشندگان زیاد است و سایه ها بیانگر این هستند که چالش موجود بر سر قیمت خواهد بود.

لازم به ذکر است که تمامی نمودارهای شمعی دارای سایه نیستند و ممکن است که برخی از آنها فاقد سایه باشند. چنانچه شمع های بدون سایه دارای رنگ سبز باشند، بیانگر این مساله هستند که صعود در روند وجود دارد و میزان خریداران افزایش پیدا کرده است.

اما در صورتی که شمع بدون سایه قرمز رنگ باشد، نشان دهنده نزول است زیرا در این صورت میزان فروشندگان بیشتر است که در پی آن نزول رخ داده است.

تشخیص وضعیت ارز دیجیتال با نمودار شمعی:

در نمودارهای شمعی زمانی که قیمت بسته شدن ارز پایین تر از قیمت باز شدن آن باشد، بدنه شمع را به رنگ تیره و یا رنگ قرمز نشان می دهند و زمانی که قیمت بسته شدن ارز از قیمت باز شدن آن بیشتر باشد، بدنه شمع را با رنگ سبز و یا سفید نشان می دهند.

لازم به ذکر است که رنگ هایی که با آن نمودار شمعی را نشان می دهند، به نوع نرم افزاری که از سوی کاربران استفاده می شود نیز بستگی دارد و ممکن است که علاوه بر این رنگ ها از رنگ های دیگری نیز استفاده شود.

نمودار شمعی از یک سایه در قسمت پایین و بالا نیز برخوردار است که این سایه ها نشان دهنده بالاترین و پایین ترین قیمت در روز هستند.

کلام پایانی:

در این مقاله برای شما عزیزان شرح دادیم که نمودار شمعی چیست؟ چنانچه قصد دارید که اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، می توانید از سایر مقالات درج شده دروب سایت توکن باز نیز استفاده کنید و با مطالعه آنها اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کنید.

در انتها باید به این نکته نیز اشاره کنیم که وب سایت توکن باز به شما عزیزان صرافی های فعال در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتالی را نیز معرفی می کند که با بررسی این صرافی ها می توانید صرافی مورد نظر خود را در شهر و یا استان مورد نظر پیدا کنید و برای تبادل و خرید و فروش ارز دیجیتالی و رمز ارز از آنها کمک بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.