دستگاه ماینر چیست؟

دستگاه ماینر چیست؟

دستگاه ماینر چیست؟ آیا می خواهید با ماینر و نحوه استفاده از آن برای استخراج ارز دیجیتال آشنا شوید؟ پس با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید.

ارز دیجیتال و رمز ارز از جمله تکنولوژی های جدید هستند که استقبال از آنها بسیار زیاد شده است و در جوامع مختلف افراد زیادی از این ارز های دیجیتالی با اهداف مختلف و برای کسب سود استفاده می کنند.

دستگاه ماینر چیست؟

رمز ارز به آن دسته از ارز های دیجیتالی گفته می شود که توسط تکنیک بلاک چین رمز نگاری می شود و از امنیت بالایی برخوردار است. رمز ارز ها انواع گوناگونی دارند که یکی از معروف ترین آنها بیت کوین است.

برای اینکه بتوان با رمز ارز ها کار کرد و آنها را استخراج نمود، به دستگاهی نیاز است که این دستگاه ماینر نام دارد.

دستگاه ماینر از قدرت محاسباتی بسیار بالایی برای استخراج ارز دیجیتال برخوردار است و از روش اجماع اثبات انجام کار pow استفاده می کند.

انواع دستگاه ماینر 

از آنجایی که رمز ارز ها انواع مختلفی دارند، برای استخراج آنها از دستگاه های ماینر مختلفی استفاده می شود که انواع دستگاه ماینر به شرح زیر هستند:

Cpu ( central processing unit) :

استفاده از رایانه های شخصی برای استخراج رمز ارز بیت کوین در اوایل تولید بیت کوین بسیار رایج بود که در این رایانه های شخصی از cpu برای انجام این کار استفاده می شد. اما بعد از گذشت مدت زمانی در حدود دو سال، امکان استخراج رمز ارز از طریق پردازنده های مرکزی کامپیوتر های رو میزی ممکن نبود زیرا با گسترش شبکه بلاک چین، قدرت رایانه ها نیز باید افزایش پیدا می کرد تا استخراج بیت کوین امکان پذیر باشد که در نتیجه سیستم های کامپیوتری رو میزی دیگر پاسخگو نبود.

Gpu (graphics processing unit) :

کارت های گرافیکی که به آنها پردازنده گرافیکی نیز گفته می شود، از قدرت پردازش بیشتری در مقایسه با پردازنده های مرکزی برخوردار بودند و به خوبی هش کردن داده های موجود در بلاک را انجام می دادند که از این رو از آنها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده شد.

امروزه استفاده از این سیستم نیز دیگر برای استخرج ارز دیجیتال منطقی نیست ولی با این وجود همچنان نیز از کارت های گرافیکی برای استخراج بسیاری از رمز ارز ها استفاده می شود.

Fpga ( field programmable gate array) :

Fpga ها مدارهای مجتمع دیجیتالی برنامه پذیر بودند که با استفاده از آنها به عنوان دستگاه ماینر این امکان وجود داشت که تراشه ها را بر اساس نیاز و هدف تهیه کرد و آنها را در دستگاه ماینر تعبیه کرد. دستگاه های ماینر fpga قابلیت شخصی سازی دارند.

دستگاه های ماینر fpga از میزان برق کمتری برای هش کردن بهره می برند اما با این وجود قدرت هش کردن آنها بیشتر است. در نتیجه استفاده از این نوع ماینر باعث بهبود استخراج ارز دیجیتالی می شود. اما پس از آن نیز دستگاه های جدیدتری تولید شدند.

ASIC (Application Specific Integrated Circuit) :

ماینر های اسیک توان محاسباتی بسیار بالایی برای استخراج ارز دیجیتالی دارند و از دستگاه های ذکر شده در قسمت فوق جدیدتر هستند. مزایای این دستگاه باعث شد که افراد زیادی به سوی آن جذب شوند و با بهره گیری از قدرت برق کمتر و هش بیشتر در مقایسه با ماینر های fpga فعالیت می کنند.

امروزه برخی از ارز های دیجیتال به گونه ای هستند که تنها با استفاده از ماینر asic امکان استخراج کردن آنها وحود دارد و ماینر های قبلی برای این ارز های دیجیتالی جدید  پاسخگو نیستند.

زیرا ماینر ای سیک این امکان را فراهم کرده است که به شکل اختصاصی اطلاعات مربوط به ارز دیجیتال حفظ شود.

برترین تولید کننده های دستگاه ماینر :

در رابطه با دستگاه های ای سیک باید گفت که این دستگاه ها توسط تولید کننده های مختلفی در جهان تولید می شوند که بهترین و معروف ترین این تولید کننده ها به شرح زیر هستند:

  • Bit main
  • Micro bt
  • Ebang
  • Canaan

کلام پایانی:

چنانچه مایل به دریافت اطلاعات بیشتری هستید، سایر مقالات درج شده  در وب سایت توکن باز را مطالعه کنید.

در انتهای این مقاله لازم به ذکر است که در وب سایت توکن باز می توانید لیستی از صرافی های فعال در زمینه ارز دیجیتال در سراسر کشور را مشاهده کنید و از آنها برای خرید و فروش ارز دیجیتال و رمز ارز کمک دریافت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.