ترید چیست و تریدر کیست؟

ترید چیست و تریدر کیست؟

در رابطه با ترید و تریدر چه می دانید؟ آیا می دانید ترید چیست و تریدر کیست؟معمولا کسانی که با بورس و یا خرید و فروش ارز دیجیتال سر و کار دارند، با واژه ترید و تریدر آشنا هستند و می دانید که تقریبا معنای این واژه ها چیست. اما با این وجود هنوز عده زیادی از اشخاص با معانی این واژه ها آشنایی ندارند و نمیدانند که ترید و تریدر به چه معنا هستند و در چه زمینه ای استفاده می شوند.

به همین دلیل همکاران ما در وب سایت توکن باز این مطلب را برای شما  تهیه کرده اند تا با این واژه ها به خوبی و به شکل علمی اشنا شوید.

ترید چیست و تریدر کیست؟

ترید به صورت کلی به یکی از مفاهیم اصلی اقتصادی اشاره دارد و در بر گیرنده خرید و فروش کالا و یا خدمات و پرداخت هزینه آن به فروشنده و یا مبادله کردن کالا بین خریدار و فروشنده است.

به صورت کلی ترید میتواند در بین تولید کنندگان و یا مصرف کنندگان نیز صورت بگیرد و از این جهت به شبکه ای که از طریق آن ترید کردن به شکل آسان تری انجام می شود، بازار گفته می شود.

در بازار های مالی منظور از ترید خرید و فروش اوراق بهادار است و میتوان به شکل مستقیم و یا به واسطه کارگزار در بازار بورس خرید اوراق را انجام داد که در بازار های مربوط به ارز دیجیتال نیز اوضاع به همین منوال است.

حال از سوی دیگر تریدر نیز به فردی گفته می شود که در بازار های مالی برای خود و یا به نمایندگی از سوی اشخاص دیگر خرید و فروشی را انجام می دهد و هدف او از انجام این خرید و فروش ها به دست اوردن سود است.

در میان یک تریدر و یک سرمایه گذار، تفاوت اصلی وجود دارد که این تفاوت در مدت زمانی است که شخص آن سرمایه مورد نظر را در اختیار دارد. به عبارت دیگر سرمایه گذاران معمولا افق بلند مدت را برای سرمایه گذاری های خود در نظر می گیرند در حالی که تریدر ها ترجیح می دهند تا سرمایه گذاری ها و کسب سود را در مدت زمان کوتاه انجام دهند و به ترید کردن وضعیت بازار در کوتاه مدت می پردازند.

تریدر ها اوضاع موجود در بازار را تحلیل و بررسی می کنند و با تکیه بر داده های حاصل شده از تجزیه و تحلیل های خود، اقدام به سرمایه گذاری و معامله می کنند و سود خود را از نوساناتی که در بازار به وجود می آید، به دست می اورند.

در خصوص معرفی تریدر باید گفت که یک تریدر در حالت کلی می تواند یک سرمایه گذار شخصی و یا حتی یک موسسه جهانی باشد.

انواع روش های ترید کردن برای تریدر ها

تریدر ها که به ترید کردن برای سرمایه گذاری و انجام معاملات خود می پردازند، از دو روش میتوانند برای ترید کردن استفاده کنند که این دو روش به شرح زیر هستند:

روش بلند مدت:

تریدر هایی که از روش بلند مدت استفاده می کنند از نظر شخصیتی مسلما از صبر زیادی برخوردار هستند و موقعیت های معاملاتی آنها معمولا برای سال ها و ماه ها باز می ماند. این تریدر ها معمولا خود را وارد یک موقعیت معاملاتی می کنند که به نوسانات کوتاه مدت بازار درگیر نمی شوند.

تریدر هایی که روش بلند مدت را تست می کنند هزینه معاملاتی کمتری را برای موقعیت خود صرف می کنند و به دنبال آن دسته از شرکت هایی می گردند که از ثبات و رشد قابل قبولی برخوردار باشند.

روش کوتاه مدت:

ترید های کوتاه مدت به صورت کلی خرید و فروش های روزانه هستند که معاملات مربوط به این ترید ها در چند دقیقه و یا حتی چند ثانیه انجام می شوند. در این روش کوچک ترین نوساناتی که در مدت کوتاه ایجاد می شوند نیز باعث کسب سود می گردند.

لازم به ذکر است که در این روش حتی لحظه ورود و یا موقعیت معاملاتی نیز بسیار مهم است و به همین دلیل تریدر ها اکثرا سعی می کنند که موقعیت های خود را برای یک الی چند روز باز نگه دارند.

این دسته از معاملات شاید ریسک زیادی داشته باشند اما به صورت کلی روش پر سودی در نظر گرفته می شوند.

با در نظر گرفتن اینکه ترید چیست و تریدر کیست؟، میتوانیم به شما عزیزان بگوییم که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دیجیتال مارکتینگ به مطالعه سایر مقالات درج شده در وب سایت توکن باز بپردازید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.