فلیپنینگ (Flippening) چیست؟

What is Flippening

بازارهای ارز دیجیتال، دیگر به صرف، بازار تلقی نمی‌شوند. کاربران حوزه ارز دیجیتال کم‌کم در می‌یابند که حوزه کریپتوکارنسی، در حال تبدیل شدن به دنیایی مجزا و گسترده برای خود می‌باشد. جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید، در عالم امکان هر چیزی ممکن است. هدف از گفتن این موارد آن می باشد که کاربران تخصصی این حوزه در حال شک کردن به جابه‌جایی پادشاه رمز ارزها یعنی همان بیت کوین هستند. این جابه‌جایی عظیم، دور از عقل نبوده و با فلیپنینگ قابل شناسایی می‌باشد و این موضوعی است که امروز تیم توکن باز به آن می‌پردازد. پس با ما همراه باشید.

مفاهیم کلی:

تعریف فلیپنینگ (Flippening)

باید بدانیم اصطلاح رایجی میان تریدرهای ارزهای دیجیتال وجود دارد، تحت عنوان فلیپنینگ که معنای آن چرخش و یا به عبارتی جابه‌جایی جایگاه یک ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی و با رقیب خود می‌باشد.

در این جا به جایی ممکن خواهد بود آینده برخی از رمز ارزها همچون بیت کوین دچار تحول و تغییر شود و جایگاه خود را با رقیب اصلی‌اش اتریوم جا به جا کند که این بدان معناست که بیت کوین باید تاج و تخت پادشاهی خود را ترک و تسلیم اتریوم کند.

tokenbaz-Flippening

تفاوت فلیپنینگ و فلیپینگ با یکدیگر

دو واژهٔ فلیپنینگ (Flippening) و فلیپینگ (Flipping) اصطلاحاتی در بازار ارزهای دیجیتال هستند که طرز بیانی نزدیک به هم دارند و به علت وجه تشابهی که با یکدیگر دارند گاهاً موجب اشتباه گرفتن به جای یکدیگر می‌شوند.

اما آنچه محرز است این است که این دو واژه اگرچه هم آوای یکدیگرند، اما از همدیگر بسیار متمایز هستند. واژهٔ فلیپنینگ تحت عنوان جا به جایی یا پیشی گرفتن ارزهای دیجیتال با رقیب‌های خود و بالا رفتن قدرت بیت کوین صرف سنجش و معیار ارزش دیگر ارزهای دیجیتال کاربرد دارد. در صورتی که واژهٔ فلیپینگ نشانگر یک استراتژی سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی می‌باشد. این استراتژی به گونه‌ای است که تریدرها در عرضهٔ اولیه سکه یا همان ICO قبل از لیست شدن آنان در صرافی‌ها، شرکت کرده (ایردراپ) و بعد از اضافه شدن به صرافی‌ها برای دستیابی به سود آن را به فروش می‌رسانند.

شاخص فلیپنینگ چیست؟

باید بدانیم که در بین ابزارهای تحلیل در بازار کریپتوکارنسی ابزاری به نام شاخص فلیپنینگ به چشم می‌خورد که از این اندیکاتور به جهت نمایش دادن احتمال کسب جایگاه بیت کوین توسط اتریوم می‌باشد.

اگر بخواهیم که میزان کاملاً دقیق و لحظه‌ای از این شاخص را داشته و رویت کنیم می‌توانیم به وب سایت بلاک چین سنتر مراجعه کرده و به صورت درصدی قادر به رویت آن باشیم.

tokenbaz-Flippening

تغییرات حاصلهٔ فلیپنینگ

قبل از آنکه بخواهیم به ارزیابی تأثیرات فلیپنینگ در بازار کریپتوکارنسی بپردازیم، باید بدانیم که هیچ چیز در این بازار امر محال و بعیدی تلقی نخواهد شد. زیرا امکان دارد در بازهٔ زمانی اندکی، BTC فاصله خود را به قدری از رقبای خود افزایش دهد که حتی ذره‌ای احتمال برای امر فلیپنینگ باقی نماند. حتی احتمال دارد که رمز ارزی که جایگزین پادشاه رمز ارزها می‌شود ETH نبوده و به طور مثال می‌تواند دوج‌کوین، ریپل و … باشد که قدرت بازار را تحت اختیار خود بگیرد.

هم اکنون، احتمالی قوی برای فلیپنینگ اتریوم وجود دارد. اما اگر اتریوم به مقولهٔ فلیپنینگ متقارن شود، آنچه پیش بینی می‌شود، رقابتی تنگاتنگ بر سر جایگاه پادشاه رمز ارزها (بیت کوین) در بین آلت کوین‌ها و اتریوم شاهد خواهیم بود. به گونه‌ای که آنان کوشش می‌کنند خدمات خود را در این حوزه بسط و گسترش داده تا کاربران بیشتری رو به خود جذب نمایند.

مقولهٔ فلیپنینگ قادر خواهد بود تا یک Real revolution را در حوزهٔ رمز ارزها رقم بزند.

tokenbaz-Flippening

عوامل تأثیرگذار بر پدیده فلیپنینگ و پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین کدام‌اند؟

لازم است بدانیم، عوامل گوناگونی برای ربودن گوی سبقت اتریوم از بیت کوین مؤثر هستند. عواملی چون، حجم معاملات صورت گرفتهٔ هر رمز ارز، مقدار سرمایه موجود بازار، ارزش معاملاتی هر یک از رمز ارزهای BTC و ETH که صورت گرفته شده‌اند، میزان سرچ کاربران و … اشاره نمود.

البته نباید از این موضوع غافل شویم که محبوبیت و قدرت پادشاه رمز ارزها آن‌ قدر زیاد است که هیچ ارزی به سهولت و سادگی جانشین وی نخواهد شد. اما برخی از متخصصین دیدگاهی عکس این موضوع دارند. به گونه‌ای که در صورت تحقق این شرایط، جهان کریپتوکارنسی دچار تغییر و تحول عظیمی خواهد شد.

لازم است که بدانید شاخصه‌ های زیادی برای ارزیابی قدرت BTC و عدم سقوط آن موجود می‌باشد. به طور مثال می‌توانیم به تسویه و پرداخت هزینه در بلاک چین و امنیت این تسویه حساب‌ها اشاره نماییم.

آیا مفهوم فلیپنینگ در برگیرندهٔ همهٔ ارزهاست یا فقط مختص بیت کوین و اتریوم است؟

با توجه به گفته‌های پیشین در سطور بالا، در مورد بیت کوین و اتریوم و رقابت این دو رمز ارز بر سر تصاحب جایگاه و پادشاهی حوزهٔ کریپتوکارنسی، اصطلاح فلیپنینگ را شرح دادیم به گونه‌ای که ممکن است، در ذهن شمای مخاطب این موضوع مطرح شده باشد که فلیپنینگ صرف یک اصطلاح مخصوص برای جنگ یا رقابت میان این دو ارز دیجیتال است. حال آنکه باید بدانیم واقعیت امر این‌گونه نبوده و مبحث فلیپنینگ به ارزیابی رمز ارز مخصوصی نمی‌پردازد و قادر خواهد بود که در برگیرندهٔ همه ارزهایی که برای تصاحب یک جایگاه به طور دائم در تکاپو هستند، باشد.

به طور مثال می‌توانیم به موضوع اخیر دو رمز ارز شیبا اینو و دوج‌کوین اشاره کنیم که رقابتی تنگاتنگ میان این دو رمز ارز در گرفت. به‌ طوری‌ که رمز ارز شیبا اینو گوی سبقت از دوج‌کوین ربود و منتهی به شعار دوج کیلر شد. اما این موضوع به همین صورت باقی نماند و دوج کوین به سرعت توانست جایگاه ربوده شدهٔ خود را باز پس گیرد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.