ICO چیست؟ و آشنایی با عرضه اولیه سکه

initial coin offering

ICO چیست؟ در دنیای دیجیتال امروز با رشد سریع ارز دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی نیاز به شناخت و آموزش بیشتر حس شد، برآن شدیم تا در این مقاله درمورد ICO یا همان عرضه ی اولیه سکه توضیحاتی برای مخاطبان توکن باز و کاربران دنیای دیجیتال ارائه بدهیم. پس تا انتهای مقاله ی ICO ما رو همراهی کنید.

مفاهیم کلی :

عرضه ی اولیه ی سکه چیست ؟

Initial Coin Offering یا به اختصار ICO به یک روش سرمایه گذاری جمعی محسوب می شود که بر پایه رمزارز به وجود آمده ‌است. عرضه اولیه سکه را، شرکت های که در راستای جذب سرمایه یا یک خدمات جدید یا اپلیکیشن می باشند. عرضه ی اولیه سکه را ارائه می کنند.

ICO initial coin offering
ICO initial coin offering

عرضه ی اولیه چگونه کار می کند؟

وقتی یک موسسه یا نهاد نوبنیاد رو به پیشرفت در حوزه ی رمز ارزها در راستای جذب سرمایه اقدام به برگزاری و ارائه ی عرضه اولیه می کند. در ابتدای امر اقدام به منتشر کردن مقاله ای با عنوان White Paper می کند. که در این مقاله  شرحی از این عرضه اولیه محسوب می شود مانند: هدف پروژه، سرمایه مورد نیاز در پروژه، علت پروژه، مدت زمان اجرای پروژه و…… عنوان می دارد.

در پروسه ی ارائه ی عرضه ی اولیه سکه، مشتاقان و حامیان پروژه ی مطروحه می توانند با ارزهای دیجیتال رایج مانند: بیت کوین، اتریوم و ….  توکن مورد نظر را خریداری کنند.

ICO چیست؟

تشخیص ICO معتبر چگونه ممکن است؟

همانطور که می دانیم قوانین تدوین شده و منظمی برای ICO ها وزن نشده است، به همین دلیل سرمایه گذاری بر روی این توکن ها مقوله ای بسیار پر خطر تلقی می شود. میان ازدیاد ICO ها تشخیص معتبر یا نامعتبر بودن ها کاری بسیار دشوار و مشکل است و فقط افراد بسیار ماهر و چیره درست در حوزه ی رمز ارزها متوجه می شوند.

پس اگر تازه به این حوزه پا نهادید پیشنهاد می کنم که از این کار پر خطر دوری کنید. اما شاید بتوان با مطالعه ی دقیق White paper ICO، تحقیق و تفحص در این حوزه، استفاده از تجارب افراد ماهر در این حوزه، و… به ارزیابی مناسبی دست پیدا کنید.

ICO چیست؟

تفاوت عرضه ی اولیه سکه با عرضه ی اولیه سهام در چیست؟

تفاوت ها و فرق های بسیاری میان توکن (ICO) و اوراق سهام (IPO) می توان یافت. عرضه اولیه سکه (ICO) در قیاس با عرضه اولیه سهام یا IPO  هدف های متفاوتی دارند.

 توکن، دارای هیچ ارز درونی یا پشتوانه قانونی نیست در مقابل می توان اذعان داشت که اوراق سهام به دلیل عبور از ذره بین های سازمان های نظارتی از ضمانت حقوقی قانونی برخوردارند.

تاریخچه ICO

اگر بخواهیم تاریخچه ی عرضه ی اولیه سکه را عنوان کنیم می گوییم که با تاریخچه ی رمز ارزها یکسانند. اما اگر به خواهیم به سال پدیدآمدن این روش سرمایه گذاری را در نظر بگیریم بدون شک می توان سال 2017 را گفت که با ارائه ها و برگزاری های مختلف عرضه های اولیه سکه در آن سال مبلغی بالغ بر 5.6 میلیارد دلار سرمایه از سرمایه گذاران جذب شد و در سال بعد یعنی 2018 فقط در 2 ماه ابتدایی سال حداقل 50 عرضه ی اولیه سکه ی موفق ارائه شد و در اثنای این رویداد ها بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه جمع آوری شد.

ICO چیست؟

سخن پایانی

عرضه ی اولیه سکه، راهی برای جذب و جمع آوری سرمایه سرمایه گذاران و راهی برای سرمایه گذاری است. که در این روش توکن های یک پروژه قبل از عرضه و راه اندازی این پروژه به مزایده و فروش می رسند. و سرمایه داران می توانند با خرید این توکن ها و امکان بالا رفتن این توکن ها در آینده سود نسبتا خوبی رو عاید شوند.

1 دیدگاه روشن ICO چیست؟ و آشنایی با عرضه اولیه سکه

  • مقاله ای جمع و جور و بدور از حاشیه بود.
    مهم ترین بخش مقاله، بحث تشخیص بوده که به درستی بیان شد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.