🔴آش نخورده و دهن سوخته! مراقب حساب اجاره ای ارز دیجیتال باشید

حساب اجاره ای چیست؟ پکیجی کامل از کلاه‌برداری، پولشویی و فرار مالیاتی در روز روشن

روزی از روزها ایده‌ای به ذهن کلاه‌بردارها رسید که به سادگی انجام می‌شود و یکی از بهترین راه‌های پولشویی و سوءاستفاده از طمع انسان‌ها است. احتمالا اگر چند دقیقه آگهی‌هایی دیوار یا شیپور را بالا و پایین کنید، با آگهی‌های «کار اینترنتی با درآمد بالا»، «کار در منزل با حقوق زیاد»، «کار بدون نیاز نیاز به تخصص» و «کار پاره وقت با گوشی» مواجه می‌شوید که بسیاری از آنها کلاه‌برداری یا اجاره حساب بانکی و صرافی هستند. اما این کلاه‌برداری چیست و چه مجازاتی دارد؟ در مقاله‌ی امروز قصد داریم تا به سوال حساب اجاره ای چیست پاسخ بدهیم. با ما در بلاگ توکن باز همراه باشید.

حساب اجاره ای چیست؟

برای توضیح کاربرد حساب اجاره‌ای ابتدا فرایند پولشویی را توضیح می‌دهیم. پولشویی فرایندی است که برای پنهان کردن منشا پولِ به‌دست آمده، استفاده می‌شود. در این فرایند، پول به یک سری کسب‌وکار قانونی منتقل شده و بدین ترتیب، وجهه‌ی قانونی به خود می‌گیرد. به بیان دیگر هدف از پولشویی قانونی جلوه دادن عواید حاصل از فعالیت‌های مجرمانه همچون قاچاق مواد مخدر، کلاه‌برداری یا فساد مالی است. کلاه‌برداران ایرانی حتی به پولشویی ساده هم راضی نیستند و به‌دنبال فرایندی تمیزتر برای شستن پول‌های خود هستند؛ آنها با اجاره حساب کاربران، رمز ارز، طلا یا دیگر کالاها را خریداری می‌کنند تا پول تمیز و مشروع به‌نظر برسد.

همچنین حتی اگر کلاه‌بردار با پول واریز شده به حساب شما کالایی خریداری نکند هم می‌تواند از مالیات فرار کند اما چطور؟ به سادگی. پول به حساب آنها واریز نشده و ردی از آنها وجود ندارد و به همین سادگی فرار مالیاتی انجام می‌شود و شما باید مالیات پولی که به خودتان تعلق ندارد را پرداخت کنید!

علاوه‌بر حساب اجاره‌ای، کلاه‌برداران از روش پانزی برای به دام انداختن کاربران استفاده می‌کنند. برای آشنایی با این روش از کلاه‌برداری و راه‌های شناسایی آن مقاله راه‌های شناسایی طرح پانزی را بخوانید.

آگهی‌های اجاره حساب با چه عنوانی منتشر می‌شوند؟

آگهی‌های اجاره حساب با عناوینی به شرح زیر منتشر می‌شوند:

  • کار در منزل با گوشی کار پاره وقت
  • کار در منزل با موبایل و حقوق ثابت
  • کار در منزل کاملا غیرحضوری
  • کار اینترنتی بدون نیاز به تخصص
  • کسب درآمد با گوشی در منزل

توجه کنید که کلاه‌برداران همیشه روش‌های جدیدی برای رو کردن دارند و با عناوین جدید و جذاب دست به وسوسه‌ی مردم زده و از طمع آنها و وضع مالی نامناسب سوءاستفاده می‌کنند. بنابراین نسبت به این آگهی‌ها هوشیار باشید و به‌راحتی به آنها اعتماد نکنید.

آگهی‌های حساب اجاره‌ای در کدام پلتفرم‌ها منتشر می‌شوند؟

شرکت‌ها و کارفرمایان برای ثبت آگهی در پلتفرم‌های معتبر مثل جابینجا، ایران تلنت و … باید اطلاعات خود را در این وب‌سایت‌ها ثبت کنند و به همین دلیل آگهی‌های کلاه‌برداری حساب یا کارت بانکی اجاره‌ای در این سایت‌ها دیده نمی‌شود. با این حال با بررسی انجام شده توسط تیم توکن باز، منابع زیر از جلمه مواردی بود که این آگهی‌های در آن منتشر می‌شد:

حساب اجاره ای در دیوار

نمونه ای از تبلیغ حساب اجاره ای در دیوار
منبع عکس: صرافی تترلند

دیوار یکی از اولین مکان‌هایی بود که کلاه‌برداران از آن برای انتشار آگهی و جذب مخاطب استفاده می‌کردند. این افراد، آگهی‌های خود را با عنوان‌های جذاب و فریبنده در این پلتفرم‌ها منتشر می‌کردند. خوشبختانه طی سال‌های اخیر با تلاش‌های پلتفرم دیوار، این مدل آگهی‌ها در این پلتفرم کمتر شده و روند مبارزه با آنها ادامه دارد. به کلماتی که در این آگهی استفاده شده توجه کنید:

کاری مناسب برای بانوان، دانشجویان، شغل دوم افراد و سربازان در حال خدمت

همانطور که مشاهده می‌کنید، کلمات بسیار با دقت و جذاب انتخاب شده‌اند. اما این تبلیغات شما را در دردسر بسیار بزرگی می‌اندازد. در ادامه نحوه کار این افراد را کامل توضیح خواهیم داد.

تلگرام و اینستاگرام

تلگرام و اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های کلاه‌برداران هستند. آنها در این پلتفرم‌ها یک گروه یا پیج افتتاح کرده و ابتدا با ممبرهای فیک و تبلیغات گسترده‌ در کانال‌های بزرگ، مردم را جذب می‌کنند. مخاطب هم وقتی تعداد ممبرها را می‌بیند به آنها اعتماد می‌کند و در تله می‌افتد.

تلگرام
تلگرام یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای کلاه‌برداران حساب اجاره‌ای است چرا که در ایران نظارتی بر آن وجود ندارد

حساب اجاره ای در نی نی سایت

نمونه ای از پیام حساب اجاره ای در نی نی سایت
منبع: نی نی سایت

نی نی سایت اگرچه کانونی برای راهنمای بارداری و بچه‌داری است اما از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این وب‌سایت پیدا می‌شود. متاسفانه آگهی‌های حساب اجاره‌ای در این سایت به وفور وجود دارند اما خوشبختانه این پلتفرم هم روند مبارزه با این آگهی‌ها را در پیش گرفته و تعداد آنها رو به کاهش است.

حساب‌های اجاره‌ای چه ارتباطی با ارزهای دیجیتال دارند؟

نکته: این بخش را لطفا با دقت مطالعه کنید تا با نحوه کار کلاهبرداران آشنا شوید:

در این روش از شما خواسته می‌شود که:

  1. در یک یا چند صرافی حساب باز کنید.
  2. سپس کلاه‌بردار به حساب بانکی متصل به صرافی شما، پول واریز می‌کنند
  3. شما باید این پول را به یک ارز دیجیتال تبدیل کنید، مثلا بیت کوین یا تتر
  4. در آخر شما باید این ارز دیجیتال را به کیف پول آنها ارسال کنید.

به همین سادگی پولشویی انجام می‌شود و شما به‌طور ناخواسته در فرایند آن شریک می‌شوید. حتی از شریک هم فراتر، شما بیشترین نقش در فرایند پولشویی را بازی می‌کنید و در ازای این جرم درآمدی به‌طور روزانه یا هفتگی به حساب شما واریز می‌شود.

مجازات و جرم حساب اجاره ای چیست؟

حتی اگر نقش خاصی در انجام پولشویی یا فرار مالیاتی نداشته باشید و تنها حساب خود را اجاره دهید باز هم در وهله‌ی اول شما مجرم اصلی هستید چرا که حساب به نام شماست. حتی درصورت اثبات بی‌گناهی باز هم شریک جرم محسوب می‌شوید و به همین دلیل تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرید.

به‌عنوان شریک جرم باید تمام وجوه مورد مبادله را به‌همراه سود بانکی پرداخت کنید. همچنین 25 درصد از کل مبلغ تراکنش‌ها نیز به‌عنوان عواید حاصل از جرم دریافت می‌شود و علاوه‌بر آن، مالیات تراکنش‌ها را نیز باید پرداخت کنید. همچنین تا زمان پیدا شدن و دستگیری کلاه‌برداران اصلی به زندان محکوم می‌شوید که البته می‌توان با پرداخت وثیقه معادل مبلغ تراکنش‌ها به‌طور مشروط از زندان خارج شد. تمام این تاوان‌ها و مجازات در ازای درآمد ماهانه چند میلیون تومان است و آیا واقعا ارزش‌ آن را دارد؟

چطور در دام آگهی‌های حساب اجاره ای نیفتیم؟

نه‌تنها در آگهی‌ها بلکه در هیچ شرایطی اطلاعات حساب صرافی یا بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. همچنین حتما پیامک‌های بانکی را فعال کنید تا در جریان کوچک‌ترین مبالغی که به حساب‌تان واریز یا برداشت می‌شود قرار بگیرید.

علاوه‌بر این اگر کسی از شما درخواست کرد تا مبلغی به حساب‌تان واریز کرده و بعد از مدتی آن را پس بگیرد هم اصلا این درخواست را قبول نکنید. اگر هم پول بزرگ و ناشناسی به حساب‌تان واریز شد سریعا بانک یا پلیس فتا را در جریان بگذارید و با آنها همکاری کنید تا جرمی دامن‌گیر شما نشود. در نهایت به آگهی‌هایی با وعده‌ سود و درآمد نجومی و بدون زحمت اعتنا نکنید چرا که هیچ راه یک شبه‌ای برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد.

اجاره کارت بانکی برای صرافی ارز دیجیتال

شما به عنوان کاربری که قصد دارید از یک صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید، باید در آن صرافی حساب کاربری داشته باشید که یک حساب بانکی به این اکانت متصل شود. کلاهبرداران به صورت روزانه به این حساب بانکی شما، مبلغی را واریز می‌کنند. به این شکل، حساب خود را به بستری برای پولشویی تبدیل خواهید کرد. در انتها زمانی که این مبلغ را به یک ارز دیجیتال تبدیل کنید و آن را از صرافی خارج کنید، دیگر این ارز دیجیتال قابل ردیابی نیست و پلیس فتا با پیگیری تراکنش‌های بانکی، به آخرین حساب بانکی که حساب شما باشد خواهد رسید و شما مجرم شناسایی خواهید شد.

سخن پایانی

حتی اگر در شرایط مالی نامناسب قرار دارید هم به اجاره دادن حساب صرافی یا بانکی توجه نکنید چرا که معمولا پلیس فتا اندکی بعد متوجه جرم می‌شود و مجازاتی جبران‌ناپذیر در انتظار شما خواهد بود که شاید یک عمر حسرت را به همراه داشته باشد. به آگهی‌هایی با عنوان‌های وسوسه‌کننده و جذاب توجه نکنید و اطلاعات خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهید. شما همراهان توکن باز چه تجربه‌ای از حساب‌های اجاره‌ای دارید؟ آیا آگهی‌های آن را دیده‌اید؟ عناوین آنها را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا دیگر کاربران هم مطلع شوند. از اینکه تا پایان مقاله‌ی حساب اجاره ای چیست همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: توکن باز

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.