رنج زدن در ارز دیجیتال چیست؟

رنج زدن در ارز دیجیتال

رنج زدن در ارز دیجیتال چیست؟   بازار رنج چیست؟ برای آشنا شدن با این مفاهیم در وب سایت توکن باز با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

بازار ارز های دیجیتالی و رمز ارز ها از پیچیدگی هایی برخوردار است که برای موفقیت در فعالیت در این بازار باید از این پیچیدگی ها آگاه بود. به عنوان مثال: لازمه کار کردن با این بازار این است که اصطلاحات و مفاهیم مهم در این رابطه را به خوبی بدانید و یا بتوانید که به تحلیل ارز ها و نمودار های انها بپردازید و آینده ارز را پیش بینی کنید تا خرید و فروش موفقیت آمیزی داشته باشید.

گستره اصطلاحات و مفاهیم در این زمینه بسیار زیاد و وسیع است اما کسب اطلاعات از آنها کمک زیادی به سرمایه گذاری در این بازار می کند. یکی از اصطلاحات در بازار ارز دیجیتالی رنج زدن در ارز دیجیتال است که در این بخش می خواهیم پیرامون آن با شما صحبت کنیم.

رنج زدن در ارز دیجیتال چیست؟

بازار ارز دیجیتالی و رمز ارز همیشه یک روندی را دنبال می کند که این روند یا به صورت صعودی است و یا نزولی و یا خنثی. اما حقیقتی در این میان وجود دارد که آن هم این است که حالت خنثی و یا رنج در مقایسه با روند های صعودی و نزولی بیشتر رویت می شود.

در چنین شرایطی گفته می  شود که بازار در حالت رنج قرار گرفته است و در این شرایط معمولا تریدرها بیشترین خسارت را به خود می زنند و سرمایه خود را کاهش می دهند.

در این بخش لازم به ذکر است که تمامی بازارهای رنج به هم شباهت ندارند و برخی از آنها برای ترید مناسب هستند اما برخی از انها برای ترید مناسب نیستند.

در کدام یک از بازارهای رنج باید به دنبال ترید باشیم؟

اگر میخواهید ترید کردن در بازار رنج انجام دهید و رنج زدن در ارز دیجیتال را تجربه کنید، باید به مواردی به شرح زیر توجه کنید:

تشخیص دهید که وضعیت فعلی بازار ارزش ترید کردن دارد و یا خیر:

اگر با یک بازار رنج با محدوده بزرگ مواجه باشید، می توانید در این بازار ترید کردن را انجام دهید.

به عبارت دیگر اگر محدوده قیمت بین سطح حمایت و مقاومت قرار داشته باشد و فاصله مناسبی بین آنها باشد، این امکان وجود دارد که برای ترید کردن اقدام کرد.

بررسی کنید که آیا بازار به صورت واضح در بالا رفتن و یا پایین آمدن است:

اگر نتیجه بررسی های شما مثبت بود به این معنا است که بازار یک روند دارد اما غیر از این باشد یعنی بازار از نوع بازار رنج است. در نتیجه این شرایط باید مشخص کنید که بازار در یک محدوده قیمتی خاص حرکت می کند و یا خیر و اینکه آیا بازار در حال انجام حرکات نوسانی است و یا خیر.

چنانچه بازار در یک محدوده خاص در حال حرکت باشد، می تواند به عنوان یک بازار که ارزش ترید کردن دارد، در نظر گرفته شود.

در بازار نوسانی از ترید کردن خودداری کنید:

بازار های نوسانی نشان دهنده بازار های رنج هستند و در این حالت فاصله ای که در میان باند های بازار وجود دارد به اندازه ای نیست که نسبت ریسک و دریافت سود در آن مناسب باشد.

حساب خود را نابود نکنید:

در صورتی که شاهد این مساله بودید که بازار در رنج نوسانی فشرده و کوچک قرار گرفته است از ترید کردن بپرهیزید.  در این شرایط حفظ کردن سرمایه و آرامش روحی شما مساله بسیار مهمی است و با ارزش  تر از این است که خود را در یک معامله به دام بیندازید که شرایط مناسبی نداشته باشد.

کلام پایانی:

شرایط رنج زدن در ارز دیجیتال را برای شما عزیزان در این مقاله شرح دادیم و بازار های رنج را به شما معرفی کردیم. حال که از رنج زدن در ارز دیجیتال و بازار رنج آگاه شدید، سعی کنید که این مسائل را مورد توجه قرار دهید و از آنها در سرمایه گذاری ها و خرید و فروش های ارز دیجیتالی خود استفاده کنید.

امید داریم که با دریافت اطلاعات علمی و مفید از وب سایت توکن باز بتوانید سود های خوب و چشم گیری را به دست آورید و از فعالیت خود در این بازار رضایت داشته باشید.

1 دیدگاه روشن رنج زدن در ارز دیجیتال چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.