تمام چیزهایی که باید در مورد سلستیا (Celestia) بدانید و نحوه دریافت ایردراپ آن

سلستیا

سلستیا یک بلاکچین نوآورانه است که هدف آن ابداع روشی است که برنامه‌های وب3 از آن قدرت می‌گیرند، مقیاس‌پذیر و امن می‌شوند. برخلاف بلاکچین‌های سنتی که هم ترتیب تراکنش‌ها و هم اجرای آن‌ها را برعهده دارند، سلستیا تنها بر ترتیب‌بندی و انتشار تراکنش‌ها تمرکز دارد. در این مقاله به بررسی اینکه سلستیا چیست، ویژگی‌های منحصربفرد آن و اینکه چگونه قصد دارد چشم‌انداز بلاک‌چین را دگرگون کند، خواهیم پرداخت. علاوه بر این، در مورد ایردراپ آن، معیارهای واجد شرایط بودن و نحوه دریافت توکن‌های ایردراپ بحث خواهیم کرد.

سلستیا (Celestia) چیست؟

سلستیا یک فناوری بلاکچین پیشگام با تمرکز بر ماژولار بودن، مقیاس‌پذیری و در دسترس بودن داده‌ها است. این جداسازی اجماع و اجرای برنامه امکان انعطاف‌پذیری و کارایی بیشتری را فراهم می‌کند. سلستیا معماری بلاکچین جدیدی را معرفی می‌کند که هدف آن حل محدودیت‌های بلاکچین‌های موجود با ارائه حاکمیت، قابلیت سفارشی‌سازی و غیرمتمرکز بودن است.

ویژگی‌های کلیدی سلستیا (Celestia)

طراحی ماژولار

 سلستیا به گونه‌ای طراحی شده است که ماژولار بوده و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد لایه‌های اجرایی خود شخصی‌سازی کنند. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان محدود به یک راه‌حل یک‌اندازه‌برای‌همه نیستند، بلکه می‌توانند بلاک‌چین را برای برآورده کردن نیازهای خاص برنامه خود سفارشی‌سازی کنند. این سطح از سفارشی‌سازی بی‌سابقه است و مسیرهای جدیدی را برای توسعه بلاک‌چین باز می‌کند.

لایه اجماع قابل‌اتصال

 لایه اجماع قابل‌اتصالی را فراهم می‌کند که امکان سفارشی‌سازی و مقیاس‌پذیری بیشتری را مهیا می‌سازد. در واقع، لایه اجماع قابل اتصال به عنوان یک ستون فقرات انعطاف‌پذیر عمل می‌کند که می‌تواند برنامه‌های بلاکچین متنوعی را پشتیبانی کند و سلستیا را به یک پلتفرم بسیار سازگارپذیر تبدیل می‌کند.

داده‌های در دسترس

 سلستیا بر تضمین در دسترس بودن و دسترسی آسان داده‌ها برای برنامه‌های غیرمتمرکز تمرکز دارد. یکی از جنبه‌های نوآورانه سلستیا تمرکز آن بر داده‌های در دسترس است. در معماری‌های سنتی بلاکچین، در دسترس بودن داده‌ها اغلب یک نگرانی ثانویه است که می‌تواند منجر به تنگنا و ناکارآمدی شود. سلستیا این مسئله را با ایجاد یک لایه جداگانه که صرفاً به تضمین در دسترس بودن و دسترسی آسان داده‌ها برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) اختصاص یافته، برطرف می‌کند.

ایردراپ سلستیا (Celestia)

سلستیا در 26 سپتامبر (4 مهر) اعلام کرده است که برای توزیع توکن بومی خود، TIA، به شرکت‌کنندگان اکوسیستم ایردراپی خواهد داشت. هدف ایردراپ تخصیص 6٪ (60 میلیون توکن)  از کل 1 میلیارد TIA به کاربران واجد شرایط است. در مجموع 7579 توسعه دهنده و 576653 والت (310296 اتریومی و 266357 مربوط به کازماس) شامل ایردراپ شدند

معیارهای واجد شرایط بودن  برای ایردراپ سلستیا (Celestia)

زمان اسنپ‌شات 1 ژانویه 2023 (11 دی 1401) بوده و در مجموع 60 میلیون توکن برای ایردراپ تخصیص داده شده که نحوه تقسیم آنها به شرح زیر است:


بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان در ۲۰۲۳


20 میلیون توکن برای 50% کاربر برتر، ده Rollup اتریوم در نظر گرفته شده است. برای انتخاب این کاربران یک سیستم امتیازدهی طراحی شده که بر اساس عملکرد کاربر مثل میزان ماه‌های فعالیت والت فرد، کارمزدهای پرداخت شده و تعداد دفعاتی که با کانترکت‌های مختلف تعامل داشته به والت امتیاز داده می‌شود که حداکثر 23 امتیاز هر والت می‌تواند دریافت کند. همچنین در زمان اسنپ‌شات در هر والت باید 50 دلار موجودی بوده یا همین میزان بریج انجام داده باشد.

امتیازاتمیزان توکن تخصیص داده شدهوالت‌های واجد شرایطحداقل دریافت توکن
17 امتیاز یا بیشتر7,150,00078,79390.74
15 امتیاز یا بیشتر4,250,00060,18670.61
9.5 امتیاز یا بیشتر8,600,000171,37350.20
جدول امتیاز بندی و نحوه تخصیص توکن TIA

20 میلیون توکن برای استیک‌کننده‌ها و IBC relayers کازماس و osmosis در نظر گرفته شده که در این روش هم والت‌ها بر اساس میزان استیک که حداقل 75 دلار در زمان اسنپ‌شات و فعالیت آنها در این شبکه به سه دسته تقسیم شده است. که حداقل 50 TIA و حداکثر 109 TIA دریافت می‌کنند.

20 میلیون باقی مانده نیز در میان توسعه‌دهندگان، که بر روی توسعه بیت‌کوین و اتریوم یا بر روی اکوسیستم سلستیا کار کرده‌اند توزیع خواهد شد.

نحوه دریافت ایردراپ سلستیا (Celestia)

  1. اولین قدم تغییر آیپی به کشورهایی به غیر از ایران و آمریکا است.
  2. وبسایت سلستیا را بازدید کرده و هویت خود را تایید کنید.
  3. کیف پول واجد شرایط خود را به پلتفرم سلستیا متصل کنید.
  4. اگر از واجدین شبکه اتریوم هستید ابتدا آدرس متاماسک را بدهید و در صورت واجد شرایط بودن والت Keplr را نصب کنید از منو گزینه Manage Chain Visibility انتخاب کنید و TIA را سرچ کنید و شبکه Celestia را اضافه کنید سپس آدرس کیف‌پول را برای دریافت وارد نمایید.
  5. دستورالعمل‌های روی صفحه را برای دریافت توکن‌های TIA دنبال کنید.

توجه: توکن‌های خود را باید پیش از تاریخ 17 اکتبر (25 مهر) دریافت کنید.

توکن TIA چیست؟

TIA  توکن بومی شبکه سلستیا است. در حالی که جزئیات توکنومیکس هنوز در حال شکل‌گیری است، این توکن کاربردهای متعددی در اکوسیستم دارد:

  • حکمرانی: دارندگان توکن TIA می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های حکمرانی شامل رای‌گیری بر روی پیشنهادها و به‌روزرسانی‌ها شرکت کنند.
  • استیکینگ: توکن‌های TIA را می‌توان استیک کرد تا شبکه را تأمین کنند و پاداش دریافت نمایند.
  • کارمزدهای تراکنش: TIA برای پرداخت کارمزدهای تراکنش در شبکه استفاده می‌شود.

تاریخ لیست شدن و لانچ توکن TIA چه زمانی است؟

در حال حاضر انتظار می‌رود شبکه سلستیا قبل از پایان سال 2023 راه‌اندازی شود. با این حال، تاریخ دقیق لیست شدن توکن TIA هنوز اعلام نشده است.

نظرات کارشناسان درباره سلستیا (Celestia)

کارشناسان صنعت بلاکچین و رمزارزها نظرات مثبتی در مورد سلستیا داشته‌اند:

  • اریک وال سلستیا را به عنوان یک “لایه بنیادین” توصیف می‌کند که کارکردهای حیاتی را به طور استثنایی خوب انجام می‌دهد.
  • کارشناس Coincu.com سلستیا را “پروژه پیشگام بلاکچین ماژولار” می‌نامد که قابلیت‌های وب3 را گسترش می‌دهد.

کلام پایانی

سلستیا یک بلاک‌چین مینیمال است که در ترتیب‌بندی و انتشار تراکنش‌ها بدون اجرای آن‌ها تخصص دارد. رویکرد منحصربفرد آن به ایردراپ، آن را پروژه‌ای با ارزش برای پیگیری می‌کند. همچنان که شبکه در حال تکامل است، به‌روز ماندن با اعلان‌ها در مورد توکنومیکس، ایردراپ و تاریخ لیست شدن برای بهره‌برداری حداکثر از این پروژه امیدوارکننده بلاکچین ضروری است.

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.