بهترین تایم فریم برای معاملات سوئینگ ترید چیست؟

پرونده ویژه؛ کدام بازه زمانی، بهترین تایم فریم معاملات نوسانی است؟

سویینگ تریدینگ یعنی چه؟ این روش نوعی روش معامله و ترید در بازار ارز دیجیتال است که می‌توان از آن برای کسب سود در بازارهای نزولی نیز استفاده کرد. در این مقاله، معنی و استراتژی سوئینگ تریدینگ را آموزش خواهیم داد. هرچند این روش پیشتر در فارکس مورد استفاده قرار گرفته، ما کاربرد آن در بازار رمزارزها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سویینگ ترید در بازار ارز دیجیتال چیست؟

سوئینگ تریدینگ یک استراتژی معاملاتی است که تریدر سعی می‌کند در بازه زمانی کوتاه یا متوسط از نوسانات قیمت کسب سود کند. هدف در این استراتژی گرفتن نوسانات بازار است، که طی چند روز تا چند هفته انجام می شود.

به‌طور کلی، بهترین تایم فریم برای معاملات سوئینگ، تایم فریم روزانه است. در حالی که امکان ترید در دیگر بازه‌های زمانی نیز وجود داشته، تایم فریم روزانه از مزایای بسیار مناسبی برخوردار است. در ادامه ادعای خود را ثابت کرده و به بررسی مهم‌ترین مزایای تایم فریم روزانه برای انجام سویینگ ترید می‌پردازیم.

نمودار ارز دیجیتال
تایم فریم روزانه، بهترین انتخاب برای معاملات نوسانی است

1- قابل‌اعتمادتر بودن

تایم فریم روزانه، بیش‌ترین استفاده در بین تریدرها را داشته و نه‌تنها تریدرهای خرد بلکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ نیز از آن استفاده می‌کنند. چنین اتفاقی منجر می‌شود تا توجه بیش‌تری به این تایم فریم معطوف شود. بدین صورت، افراد زیادی آماده‌ی پیدا کردن فرصت‌های خرید و فروش در این بازه‌ی زمانی هستند. از سوی دیگر تایم‌ فریم‌های دقیقه‌ای کاربرد کم‌تری داشته و به همین خاطر اعتبار و اهمیت کم‌تری در بازارها دارند. در واقع هرچه محبوبیت و میزان استفاده از یک تایم فریم بیش‌تر باشد، آن تایم فریم قابل اعتماد‌تر بوده و اندیکاتورهای مختلف با دقت بیش‌تری روی آن کار می‌کنند.

آربیتراژ ارزهای دیجیتال

2- سادگی بیش‌تر نسبت به دیگر تایم فریم‌ها

در معاملات نوسانی، کاربران نیاز به بررسی و تحلیل دائم نمودارها نداشته و استراتژی معاملاتی خود را در هنگام باز و بسته شدن کندل‌ها اعمال می‌کنند. چنین موضوعی بدان معناست که در معاملات سوئینگ باید از تایم فریم‌های بلندتر استفاده کنید.

نمودار معاملاتی
ترید نوسانی نیاز به زمان زیادی نداشته و می‌توان از آن در کنار یک شغل تمام وقت بهره برد

استفاده از تایم فریم روزانه مناسب‌تر از تایم فریم‌های کوچک‌تر است نه‌بخاطر اینکه کندل‌ها یک‌بار در روز باز و بسته می‌شوند بلکه به این دلیل که کاربران برای باز کردن سفارش خود مدت زمانی زیادی برای بررسی و تحلیل در اختیار دارند. همین اتفاق برنامه‌ی معاملاتی شما را منعطف‌تر می‌کند. بدین صورت فقط باید مدتی بین باز و بسته شدن کندل‌ها زمان صرف کرده تا سیگنال مناسب خود را پیدا کنید. چنین قابلیتی در کنارِ داشتن یک شغل تمام وقت بسیار مناسب و مطلوب است.

3- برازش منحنی در نمای روزانه سخت‌تر و کمیاب‌تر است

اغراق نیست اگر بگوییم برازش منحنی یکی از دلایل اصلی شکست معامله‌گران است. به‌طور خلاصه برازش منحنی بدان معناست که کاربران به جای درک رفتار واقعی بازار، از یک مدل معاملاتیِ منطبق بر داده‌های گذشته استفاده می‌کنند. چنین اتفاقی یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات کاربران است چرا که تقریبا تمامی داده‌های بازار تصادفی بوده و نمی‌توان از آنها برای پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده استفاده کرد.

به‌طور طبیعی، کاربران استراتژی معاملاتی خود را بر اساس بخشی از داده‌های بازار طراحی کرده که تصادفی نباشند. همانطور که می‌دانید، تصادفی و اتفاقی بودن داده‌ها در تایم فریم‌های کوچک بیش‌تر از دیگر تایم فریم‌ها بوده و به همین خاطر بهتر است از بازه زمانی روزانه استفاده کنید. داده‌ها در این بازه کم‌تر تصادفی بوده و احتمال اینکه رفتار واقعی بازار را مشاهده کنید افزایش خواهد یافت.

فرصت شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران

4- استراتژی‌های ترید بیش‌تر در این تایم فریم یافت می‌شود

 در تایم فریم روزانه کاربران نه‌تنها اطمینان بیش‌تری نسبت به ماندگاری سیگنال‌های خود دارند بلکه ایجاد استراتژی‌های مختلف و محاسبه کارمزد و Slippage نیز آسان‌تر است. استراتژی‌های معاملاتیِ متکی بر تایم فریم‌های کوچک به‌قدری ضعیف بوده که پس از محاسبه‌ی اسلیپیج و کارمزد چیزی از آنها باقی نمی‌ماند. بدین صورت با استفاده از بازه‌ی زمانی روزانه اطمینان بیش‌تری خواهید داشت.

نمودار معاملاتی
به‌طور کلی سیگنال‌های معاملاتی زیادی در تایم فریم روزانه یافت می‌شوند

استفاده از تایم فریم‌های بزرگ‌تر در معاملات نوسانی

احتمالا این سوال و فرضیه در ذهن شما هم ایجاد شده که شاید استفاده از تایم فریم‌های بزرگ‌تر مثل هفتگی بهتر از روزانه باشد. در ادامه به بررسی این فرضیه می‌پردازیم.

اگر برای دیگر استراتژی‌های معاملاتی خود نیز به انتخاب تایم فریم مناسب دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله‌ی راهنمای انتخاب بهترین تایم معاملاتی را مطالعه کنید.

باید بگوییم که می‌توانید از تایم فریم‌های طولانی‌ و بزرگ‌تر نیز برای معاملات نوسانی استفاده کنید. چنین چیزی درک بهتری از روند کلی بازار به شما خواهد داد. حتی می‌توانید برخی فیلترهای اضافی را نیز روی نمودار اعمال کنید.

با این حال، شما واقعا نیازی به تایم فریم‌های بزرگ‌تر نداشته و می‌توانید به‌خوبی با استفاده از تایم فریم روزانه در ترید نوسانی سود کنید. علاوه بر این، استفاده از تایم فریم‌های بزرگ‌تر چشم‌انداز طولانی‌تری از بازار برای شما ایجاد کرده و برای کسب سود باید مدت زمان بیش‌تری در پوزیشن خود باقی بمانید. چنین چیزی با روح معاملات نوسانی در تضاد است.

به عبارت دیگر، می‌توانید از بازه‌های زمانی بزرگ‌تر استفاده کنید اما نیازی به آنها ندارید. کندل‌های روزانه تمامی اطلاعات و داده‌ی موردنیاز شما را به‌خوبی تامین می‌کنند.

سخن پایانی

به‌طور کلی، تایم فریم روزانه بهترین تایم فریم برای اجرای معاملات نوسانی است. دلایل زیادی برای این انتخاب وجود داشته اما به‌طور کلی بهترین ویژگی‌های استفاده از تایم فریم روزانه، عدم نیاز به زمان زیاد برای بررسی و توانایی اجرای بهترین استراتژی‌ها هستند. شما همراهان توکن باز با استفاده از چه تایم فریمی معاملات سوئینگ را انجام می‌دهید؟ ممنون از اینکه تا پایان مقاله‌ی «بهترین تایم فریم معاملات نوسانی» همراه ما بودید.

منبع: TherobustTrader

کدام تایم فریم مناسب ترید نوسانی است؟

بهترین تایم فریم برای ترید نوسانی، بازه‌ زمانی روزانه است.

تایم فریم روزانه چه مزایایی نسبت به دیگر تایم فریم‌ها دارد؟

تایم فریم روزانه از اطمینان‌خاطر بالا، سادگی زیاد، مقاومت در برابر برازش منحنی و استراتژی‌های فراوان برخوردار است.

آیا می‌توان در دیگر تایم فریم‌ها نیز ترید نوسانی انجام داد؟

بله. با این حال بهتر است از تایم فریم روزانه استفاده کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.