علت افزایش قیمت بیت کوین امروز ۲۲ اسفند چیست؟

تحلیل قیمت بیت کوین 5 تیر1401

قیمت بیت کوین پس از کاهش تا ۱۹٬۵۴۹ دلار روند صعودی خوبی را آغاز کرد و با اثرپذیری از اخبار مثبت به رشد خود ادامه داد و تا کانال ۲۲ هزار دلار بالا آمد. در زمان نوشتن این مطلب بیت کوین با ۹.۱۶ درصد رشد نسبت به روز گذشته در قیمت ۲۲٬۲۴۵ دلار معامله می‌شود. اما دلیل افزایش قیمت بیت کوین امروز چه بود؟

وضعیت بازار ارز دیجیتال ۲۲ اسفند
وضعیت بازار ارز دیجیتال ۲۲ اسفند. منبع: cryptorank.io

افزایش قیمت بیت کوین مارکت کریپتو را سبزپوش کرد و به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال منجر شد. قیمت اتریوم، سولانا، دات، تزوس و بایننس کوین (BNB) بیش از 8 درصد رشد داشتند. قیمت کاردانو (ADA)، لایت کوین (LTC) نیز بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

میم کوین‌ها نیز در 24 ساعت گذشته شاهد افزایش قیمت بوده‌اند. قیمت دوج کوین 5.62 درصد رشد کرد در حالی که قیمت شیبا اینو 5.52 درصد افزایش یافت.

با افزایش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ارزش بازار کریپتو دوباره تریلیون دلاری شد. مارکت کپ بازار کریپتو در حال حاضر ۱.۰۲ تریلیون دلار است و ۸ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.


در توکن باز بخوانید؛ توضیح بیت کوین به زبان ساده


اما دلیل این افزایش قیمت‌ها در بازار کریپتو چه بود؟

برای بررسی دلیل افزایش قیمت بیت کوین ابتدا باید ریش‌های سقوط قیمت آن در چند روز گذشته را بررسی کنیم.

چند روز گذشته وضعیت بازار کریپتو چنگی به دل نمی‌زد و بیت کوین به راحتی حمایت‌های خود را یکی پس از دیگری از دست داد. حتی حمایت روانی و مهم ۲۰ هزار دلار هم نتوانست مانع از سقوط قیمت شود. چرا که اخبار منفی زیادی از اقتصاد کلان گرفته تا انحلال بانک مهم سیلورگیت و شکایت از صرافی کوکوین به بیت کوین اجازه نفس کشیدن ندادند. برای اطلاع کامل از این موضوع می‌توانید مطلب علت کاهش قیمت بیت کوین در چند روز گذشته را مطالعه کنید.


علت کاهش قیمت بیت کوین تا کانال ۱۹ هزار دلار چیست؟


در این شرایط سیرکل، ناشر استیبل کوین USDC اعتراف کرد بخشی از ذخایر این استیبل کوین را در بانک ورشکسته سیلیکون ولی نگهداری کرده است. این خبر پتک دیگری بر بازار کریپتو شد و باعث دی پگ شدن USDC و دای شد. متن کامل این خبر را از لینک زیر بخوانید.


فوری؛ USDC دی‌پگ شد


دلیل افزایش قیمت بیت کوین امروز

خریداری شعبه انگلیسی بانک سیلیکون ولی توسط هلدینگ HSBC: دولت بریتانیا اعلام کرد که هلدینگ HSBC، شعبه انگلیسی بانک سیلیکون ولی (SVB) را خریداری کرده است.

کمک ۲۵میلیارد دلاری فدرال رزرو به بانک‌ها: بعد از سقوط چندین بانک در ایالات متحده، فدرال رزرو در بیانه‌ای اعلام کرد بودجه‌ای به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را با هدف پشتیبانی از بانک‌هایی (از جمله سیلیکون ولی) در نظر گرفته است و به فعالان عرصه کریپتو اطمینان داد نگران دارایی‌های خود نباشند چون سیستم مالی فدرال سپرده‌های بانکی را بیمه کرده است.

بازگشت برابری ارزش USDC با دلار: جرمی آلر، مدیر عامل شرکت سیرکل، تایید کرد ذخایر USDC امن است و این شرکت شرکای بانکی جدیدی دارد که از صبح دوشنبه برای انجام امور بانکی اعلام آمادگی کرده‌اند. قیمت استیبل کوین USDC در حال حاضر ۰.۹۹۷۸ دلار است.

حمایت بایننس از بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین: چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس اعلام کرد قصد دارد باقی مانده سرمایه 1 میلیارد دلاری صندوق ابتکار بازیابی صنعت (Industry Recovery Initiative) را از BUSD به BTC، ETH و BNB تبدیل کند.

پس از ورشکستگی صرافی FTX در نوامبر ۲۰۲۲، بایننس یک صندوق حمایتی به نام Industry Recovery Initiative را تشکیل داد تا به پروژه‌هایی که قوی و پرپتانسیل هستند اما در حال حاضر بحران نقدینگی دارند کمک کند.

ابراز علاقه ایلان ماسک به خرید سیلیکون ولی: ایلان ماسک، رییس بزرگ توییتر و تسلا به احتمال خرید بانک محاصره شده سیلیکون ولی توسط غول رسانه اجتماعی اشاره کرد.

مین لیانگ تان در توئیت خود در مواجهه با هرج و مرج ادامه داد: «من فکر می کنم توییتر باید SVB را بخرد و به یک بانک دیجیتال تبدیل شود. تان یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Razer است، شرکتی که کامپیوترهای بازی می‌فروشد. ایلان ماسک به این توییت واکنش نشان داد و گفت:

من با این ایده اوکی هستم.

مقایسه قیمت بیت کوین در صرافی‌های ایرانی

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین امروز

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: بایننس

در تایم فریم روزانه بیت کوین همانطور که در تصویر بالا می‌بینیم قیمت موفق شده است سقف کانال نزولی خود را بشکند که مقاومت نسبتا سختی محسوب می‌شد. با این حال مقاومت قیمت در سطح ۲۲٬۵۰۰ دلار اجازه افزایش بیشتر قیمت را نداد.

از طرفی در لحظه نوشتن این مطلب یک کندل پین بار نزولی در حال تشکیل شدن است که سیگنالی مبنی بر بازگشت روند است. باید صبر کرد و دید در پایان امروز این کندل به شکل درخواهد آمد. البته با نگاه به تایم فریم کوچکتر ۴ ساعته بعید نیست در ادامه روند قیمت‌ها نزولی بماند. چرا که RSI شش و ۱۴ دوره‌ای به ترتیب ۷۳ و ۶۷ را نشان می‌دهند و پتانسیل کمتر شدن دارند. در مورد شاخص MACD هم همینطور.

قیمت برای افزایش از سطوح فعلی ابتدا باید موفق به عبور از قیمت ۲۲٬۶۰۰ شود. سپس گاوها در سطح ۲۲٬۸۰۰ دلار به چالش کشیده خواهند شد. احتمالا سطح ۲۳٬۶۰۰ دلار مقاومت بعدی تا رسیدن قیمت به بالای ۲۵ هزار دلار باشد.

سوالات متداول

علت افزایش قیمت بیت کوین امروز چیست؟

کمک ۲۵میلیارد دلاری فدرال رزرو به بانک‌ها، بازگشت برابری ارزش USDC با دلار، حمایت بایننس از بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین و ابراز علاقه ایلان ماسک به خرید سیلیکون ولی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین هستند.

افزایش قمیت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

فعلا سطح ۲۲٬۵۰۰ دلار سد راه افزایش قیمت بیت کوین است. پس از آن قیمت بیت کوین برای رسیدن به قیمت ۲۵ هزار دلار باید سطوح ۲۲٬۸۰۰ و ۲۳٬۶۰۰ دلار را پشت سر بگذارد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.