جریمه 1 میلیارد دلاری در انتظار رونالدو برای همکاری با بایننس

رونالدو

یک شکایت یک میلیارد دلاری علیه بازیکن بزرگ فوتبال کریستیانو رونالدو به دلیل ارتباط تجاری‌اش با صرافی ارز دیجیتال بایننس مطرح شده است.



این شکایت مورخ 28 نوامبر (7 آذر) که در دادگاه منطقه‌ای جنوب فلوریدا در میامی ثبت شده، ادعا می‌کند که رونالدو “تبلیغ، کمک، و/یا مشارکت فعال در پیشنهاد و فروش اوراق بهادار ثبت نشده در هماهنگی با بایننس داشته است.”

رونالدو در جلب سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت نشده کمک کرده

این اقدام به نمایندگی از “مصرف‌کنندگانی که اوراق بهادار ثبت نشده‌ای را که توسط بایننس عرضه یا فروخته شده‌اند، خریداری کرده‌اند” صورت گرفته است. شاکی اصلی به عنوان مایکل سیزمور، ساکن کالیفرنیا شناسایی شده است که گفته می‌شود اوراق بهادار ثبت نشده‌ای را “پس از آنکه در معرض تبلیغات نادرست مربوط به پلتفرم‌های بایننس قرار گرفته ” از بایننس خریداری کرده است.در شکایت آمده است:

 تبلیغات آقای رونالدو میلیون‌ها طرفدار، هوادار و حامی او را برای سرمایه‌گذاری در پلتفرم بایننس ترغیب یا به بایننس در جلب سرمایه‌گذاری‌ در اوراق بهادار ثبت نشده کمک کرده است.

این شکایت به لیست اتهامات بایننس اضافه می‌شود

این شکایت ممکن است به فهرست رو به رشد دعاوی حقوقی علیه بایننس اضافه شود. در ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه بایننس، شرکت مادر بایننس دات یو اس و بنیان‌گذار آن چانگ‌پنگ “CZ” ژائو به اتهام نقض قوانین فدرال اوراق بهادار اقامه دعوی کرد.



هفته گذشته، در یک پرونده جداگانه، بایننس موافقت کرد تا 4.3 میلیارد دلار برای اتهاماتی که توسط دادستان‌های آمریکایی در رابطه با نقض قوانین تحریم و انتقال پول مطرح شده بود، پرداخت کند. 

ماجرای شکایت از رونالدو چیست؟

رونالدو در سال 2022 با بایننس برای ایجاد مجموعه‌ای از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که شکل‌های انیمیشن شده‌ای از لحظاتی از دوران بازی او را نشان می‌دهد، مشارکت کرد.

او به “ترغیب سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت‌نشده از طریق تشویق میلیون‌ها طرفدار، هوادار و حامی خود برای سرمایه‌گذاری در پلتفرم بایننس” متهم شده است.

سلبریتی‌ها مراقب تبلیغ ارز دیجیتال باشند

در شکایت آمده:

تبلیغات آقای رونالدو در وب‌سایت‌های عمومی، تلویزیون و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی که برای شاکیان سراسر کشور از جمله در فلوریدا قابل دسترسی بود، منتشر شده است. باور بر این است که او در مقابل خدماتش، بسته جبران خدمات کلانی دریافت کرده که احتمالا شامل جبران خدمات به شکل دارایی‌های دیجیتالی است که از طریق پلتفرم‌های بایننس منتقل شده است.

در شکایت به هشدارهای قبلی SEC مبنی بر اینکه توکن‌های مجازی ممکن است اوراق بهادار باشد و سلبریتی‌ها باید هنگام دریافت پرداخت برای تبلیغ اوراق بهادار، اعلام کنند، اشاره شده است.

منبع: Coindesk

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.