آموزش آربیتراژ ارزهای دیجیتال

5f6b1ea6b4edf1600855718

آربیتراژ ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency arbitrage) یکی دیگر از روش های کسب درآمد از طریق ارزدیجیتال می باشد که شما با خواندن این مقاله ابتدا با مفهموم آربیتراژ آشنا خواهید شد و همچنین یاد می گیرید که چطور می توانید از طریق آربیتراژ اصولی به راحتی کسب درآمد کنید.

مفاهیم کلی:

آربیتراژ چیست؟

 در علم اقتصاد و سرمایه گذاری های مالی به معنای بهره گرفتن از تفاوت قیمت بین دو یا چند بازار برای کسب سود است. به عبارتی دیگر از سود آربیتراژ هنگامی می توان بهره برد که دویا چند قیمت متفاوت از یک نوع خدمت یا محصول وجود داشته باشد.

آربیتراژگر کیست؟

آربیتراژگر به کسی اطلاق می شود که در بازارهای مالی از این تفاوت قیمت ها بهره ی مناسب می برد. همچنین آربیتراژگران در زمره ی سرمایه گذاران با ریسک صفر قرار میگیرند زیرا در صورت امکان فروش دارایی در کمترین زمان ممکن میتوان گفت عملاً ریسکی معادل صفر را خریده اند. به طور کلی آربیتراژ زمانی ممکن است که خرید و فروش محصول در لحظه و به سادگی صورت پذیرد و نیازی به معرفی یا بازاریابی آن نباشد در نتیجه مواردی مانند صادرات کالا یا خدمات جزو آربیتراژ محسوب نمی شوند.

انواع آربیتراژ

آربیتراژ ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارد مانند: آربیتراژ مکانی یا مسافتی که بطور مثال شما یک سهام در بورس نیویورک با قیمت 10 دلار خرید میکنید و همان سهام را در همان لحظه در بورس لندن با قیمت  11 دلار میفروشید که این اختلاف قیمت دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد مانند نوسان نرخ ارز و یا حجم معامله گران و …

1.آربیتراژ زمانی :

این نوع به کسب سود در بازه های زمانی خاص اشاره دارد مانند خرید بازارهای آتی که شما از اختلاف قیمت های بازار نقد و اتی سود بدست می آورید.

2.آربیتراژ آماری :

این آربیتراژ به معنای بدست آوردن سود از تفاوت های آماری در قیمت های اوراق بهادار است. این رفتارها به دلایل متفاوتی رقم میخورند یکی از آنها هیجان معامله گران در بازه های زمانی مختلف است زیرا رفتار سرمایه گذاران همیشه مبتنی بر تحقیق و اطلاعات بنیادی نیست و گاهی به خاطر کاهش ریسک و مخاطره اقدام به فروش و نقد کردن سرمایه خود میکنند حتی با ضرر، این روش بیشتر با تکیه بر تکنولوژی و استفاده از مدلهای آماری فرصت های سود را مشخص میکند .

3.آربیتراژ Triangular یا مثلثی:

همیشه پایه ی ثابت کسب سود در بازارهای مالی بخصوص بازارهای ارزی بوده است، بدین صورت که معامله گران ارز اول را به ارز دوم تبدیل می کنند و ارز دوم را به ارز سوم و درنهایت ارز سوم را می فروشند و به ارز پایه برمیگردند. سود این معاملات هنگامی بدست می آید که کارمزد خرید و فروش کمتر از اختلاف میان قیمت ارزها باشد.

آموزش آربیتراژ ارزهای دیجیتال

آربیتراژ‌ غیرنقدی:


آربیتراژ قاعده ای ندارد که قطع به یقین نقدی باشد. کاربر قادراست با توجه به شرایط موجود دربازار از فروش دارایی خود، کسب سود کند.
به طور مثال: ارزی خریده شده که در حال حاضر روندی نزولی در پیش گرفته و ارزش آن رو به کاهش است در مقابل ارزی وجود دارد که روند صعودی و رشد را در پیش گرفته بدین منظور میتوان دارایی خود از ارز اول را به طور موقت فروخته و ارز دوم را خردیداری کرده پس از کسب سود لازم مجدداً به روال سابق برگشت.
اما باید خاطر نشان شد که این نوع آربیتراژ نیازمند مهارت و توانایی بالایی در توانایی های تحیلی و تسلط بر بازار رمز ارزها و شرایط آن است.

آربیتراژ پوشش نرخ بهره:


آربیتراژ پوشش نرخ بهره، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می شود که توسط فروش سلف ارز ثانویه، کاربر خرید خود را در برابر نوسان های نرخ رمز ارز حفظ می کند.
به نوعی باید گفت که این پروسه متشکل ازخرید و فروش ارواق بهادار بین المللی و بهره جویی از بازار سلف به جهت از بین بردن نوسان نرخ برابری ارزها می باشد. در این روش سرمایه گذار قادر است به یک سود بدون ریسک دست پیدا کند. اینگونه آربیتراژ یک استراتژی معامله کردن است که توسط نرخ ما به التفاوت بین دو کشور بهره جویی می شود.

آربیتراژ در بازارهای رمز ارز:

و در نهایت آربیتراژ ارزهای دیجیتال در بازار رمز ارزها بدین صورت است که شما با قیمت مناسبی رمز ارزی را خریداری کنید و با قیمت بالاتری به فروش برسانید. به عبارتی دیگر از یک شخص یا صرافی با قیمت مناسب بخرید ، و به صرافی و یا شخصی دیگر با قیمت بهتری بفروشید و بدین صورت کسب سود کنید.

برای این منظور باید همواره رصد مناسب و دقیقی از صرافی ها، خریداران و فروشندگان بازار های رمز ارز داشته باشید. وب سایت توکن باز با فراهم آوردن تعداد بسیاری از صرافی های معتبر و پرحجم کشور بستر مناسبی برای آربیتراژگیری فراهم نموده که با احراز هویت در صرافی ها و خرید و فروش لحظه ای میتوانید از آن بهره ببرید.

آربیتراژ گیری ارزهای دیجیتال

وقتی اسم و مدل آربیتراژ گیری مطرح می شود باید عنوان کرد که 2 سبک برای آربیتراژ گیری مورد استفاده است که باهم تفاوت های بسیاری دارند که در ذیل به آن می پردازیم.

نوع اول:

در این نوع که ساده انگارانه ترین روش است شما باید درون صرافی ها از پیش احراز هویت کرده باشید و منتظر باشید تا زمانی که حدفاصل قیمت خرید از یک صرافی نسبت به قیمت فروش به صرافی دیگر به حدی رسید که به صرفه بود از یک صرافی در لحظه خرید میکنید و به صرافی دیگر میفروشید و مابه تفاوت را سود میکنید.

از عیوب این روش کندی در انجام تراکنش ها و همچنین اتلاف زمان بواسطه ی خرید از یک صرافی و فروش به صرافی دیگر را میتوان نام برد که عیب کمی به شمار نمی رود. زیرا قیمت ها ثانیه ای و لحظه ای تغییر می کنند و گاهی همین چند دقیقه باعث از دست رفتن موقعیت آربیتراژ ارزهای دیجیتال شما می شود. پس باید سریع بود و بهتر است ارزهایی برای انتقال انتخاب شوند که سرعت انتقال آنها بالاست و یا ارزهایی مانند بیت کوین که سرعت تراکنش بسته به کارمزد انتقال است آن را در مقرون به صرفه ترین و در عین حال سریعترین حالت قرار داد. پیشنهاد ما برای جابجایی استفاده از بستر TRC20 می باشد زیرا کارمزد انتقال بسیار پایین و سرعت آن بسیار بالاست.

نکته ی حائز اهمیت دیگر که همیشه از قلم می افتد موضوع کارمزد صرافی هاست که به ازای هر خرید از این صرافی و فروش به صرافی دیگر شما دو بار کارمزد پرداخت می کنید و ممکن است این کارمزد سود شما را به کلی پوشش دهد پس بایستی هوشیار باشید و حد سود خوبی را لحاظ کرده باشید تا بعد از کسرکارمزد صرافی ها بازهم سود شما پابرجا باشد. ازعیوب این روش که بگذریم و نسبت به آنها هوشیار باشیم میتوانیم سود خوبی کسب کنیم.

توکن باز مرجع مقایسه صرافی ها و آربیتراژگیری ارزهای دیجیتال

نوع دوم:

در این نوع که کمی پیچیده تر است و نیاز به هوشیاری بیشتر دارد شما باید از پیش در صرافی ها احراز کرده باشید و پولی را که برای آربیتراژ در نظر دارید درون این صرافی ها پخش کرده باشید.

برای مثال فکر کنید N میلیون تومان پولیست که برای این کار کنار گذاشتید پس باید مثلن درون 5 صرافی که قیمت آنها همیشه نسبت به سایرین بهتر است رفته و پول خود را به نسبت مساوی تقسیم کنید و در کیف پول مربوط به آنها نگاه دارید. و این پول به صورت نصف بیت کوین و نصف ریال نگهداری کنید.

سپس در هنگامی که موقعیت آربیتراژ برای شما پیش می آید شما ریال خود به ارز دیجیتال تبدیل میکنید.(از صرافی اول میخرید) و ارز دیجیتال خود را به ریال تبدیل میکنید (به صرافی دوم میفروشید) در این مدل زمان زمان را ازدست نخواهید داد و همچنین بخاطر جابجایی های درون کیف پولی اکثر صرافی ها مبلغ بسیار کمتری را به عنوان کارمزد برمیدارند و خب طبیعتا سود شما بیشتر خواهد شد.

آربیتراژ ارزهای دیجیتال

با توجه به فارسی بودن این صرافی ها این کار نیاز به تخصص بالایی ندارد و به راحتی قابل انجام است. کسب درآمد از این روش ساده است ولی احتیاج به سرعت تمرکز و پایداری زیادی دارد.در ذیل با ذکر یک مثال تلاش می کنیم موضوع را روشن تر کنیم.

مثال:

در صرافی X روی قیمت 800 میلیون تومان فروشنده وجود دارد و در صرافی Y روی قیمت 802 میلیون تومان خریدار وجود دارد. پس شما موقعیت آربیتراژ دارید و توی صرافی X ریالتون رو به بیت کوین تبدیل کنید و همان مقدار بیت کوین رو توی صرافی Y به ریال تبدیل کنید.حالا اگه حساب کنیم شما همان مقدار بیت کوین دارید ولی حدود 0.25 درصد ریال (معادل 2 میلیون تومان ! ) موجودی بیشتر دارید.

خب شاید در نگاه اول بنظر 0.25 درصد مبلغ ناچیزی بنظر بیایید اما باید در نظر داشته باشید که در حجم مبالغ سنگین تر و همچنین در تعداد تراکنش های بیشتر رقم به طور کامل چشمگیر می شود. همچنین شایان ذکر است که درصد سود صرافی ها نیز حول و حوش همین رقم ها می گردد یا به عبارتی دیگه شما پس از یک آربیتراژ موفق به اندازه ی یک صرافی سود کسب کردید.

2 دیدگاه روشن آموزش آربیتراژ ارزهای دیجیتال

  • میشه در مورد استراتزی اربیتراز بین صرافی ک نصف ریال و نصف رمز ارز توضیح بیشتریدید

  • خیلی خوب می‌شه اگه صرافی های خارجی هم آربیتراژش رو بزارید چون حد و مرز کمتری نسبت به صرافی های ایرانی داره و درآمد دلاری داره برای کسی که داره این کار رو انجام می ده

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.