آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی ارزپایا

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی ارزپابا

این روزها که خبر افزایش قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها در همه بازارها و رسانه های جهانی پیچیده است، افراد در سراسر دنیا به دنبال روشی برای خرید بیت کوین و ورود به این بازار پر هیجان هستند. شما برای خرید و فروش در دنیای کریپتوکارنسی چندین راه پیش رو خواهید داشت که امن ترین راه خرید از صرافی های ارز دیجیتالی است. فعالیت ما در صرافی های خارجی به دلیل مشکلاتی چون تحریم بسیار مشکل شده است؛ اما در همین راستا صرافی های داخلی بسیاری برای ورود به این حوزه موجود می باشند. یکی از صرافی های ایرانی که خدمات خرید و فروش ارز های دیجیتال ای را ارائه می دهد، صرافی ارزپایا می باشد که در این آموزش قصد داریم تا روش احراز هویت در صرافی ارزپایا را برای شما بیان کنیم.

جهت ثبت نام در سایت ارزپایا کلیک کنید

احراز هویت در صرافی ارزپایا

اولین کاری که در ابتدای وارد شدن به هر صرافی نیاز است، ثبت نام در آن صرافی است.با وارد شدن به صفحه اصلی این صرافی بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید تا بعد از وارد کردن ایمیل و پسورد خود، وارد حساب کاربری خود شوید.

البته توجه داشته باشید که بعد از وارد کردن مشخصات ثبت نام، به ایمیل شما یک کد ارسال می شود که باید برای ورود به حساب کاربری و فعال شدن حساب خود، آن را وارد کنید.

tokenbaz-arzpaya
ثبت نام ارزپایا

بعد از فعال شدن حساب کاربری خود می توانید وارد پنل خود شده و امکاناتی نظیر خرید و فروش، دعوت دوستان، اطلاعات شخصی و دیگر موارد موجود را تغییر داده و یا از آنها استفاده نمایید. برای شروع احراز هویت در بین تب ها و گزینه های موجود در لیست پنل کاربری خود، وارد بخش اطلاعات کاربری شوید.

اطلاعات شخصی

در این قسمت از شما اطلاعات شخصی شما نظیر نام و نام خانوادگی (توجه داشته باشید که باید با اطلاعات کارت ملی یکسان باشد)، کد ملی، تلفن همراه، تلفن ثابت خود را وارد نمایید.

در انتها نیز ایمیل خود را که تایید شده است می توانید مشاهده نمایید. همانطور که بیان کردیم توجه داشته باشید که اطلاعات خود را به درستی و مطابق با کارت ملی خود وارد نمایید، چرا که در فرایند احراز هویت در ارزپایا تمامی موارد به دقت چک خواهند شد.

tokenbaz-arzpaya
اطلاعات فردی ارزپایا

بعد از وارد کردن اطلاعات کاربری خود باید منتظر تایید شدن آنها شوید. مدت زمان تایید شدن این اطلاعات کاملا بستگی به میزان درخواست در این صرافی دارد. هر چقد که میزان ثبت نام و به طبع آن احراز هویت در این صرافی بیشتر باشد، مدت زمانی که باید منتظر تایید شدن اکانت و حساب خود شوید بیشتر خواهد بود.

بعد از تایید شدن اطلاعاتی که وارد کرده اید، وارد بخش حساب بانکی شوید. در این بخش شما باید اطلاعات کارت بانکی خود نظیر شماره کارت و شبا و تمامی فیلد های لازم را وارد نمایید و منتظر نمایید تا اطلاعات بانکی شما نیز تایید شود. البته توجه داشته باشید که این صرافی تاکید کرده است که باید نام مالک حساب کارت بانکی با مشخصات فردی که در بخش اطلاعات کاربری وارد کرده اید یکسان باشد.

tokenbaz-arzpaya
کیف پول ارزپایا

شاید برایتان سوال شود که چرا باید اطلاعات کاربری با مشخصات بانکی یکسان باشد؟ در جواب این سوال می توان در یک کلمه بیان کرد که مبارزه با پولشویی! البته در ادامه به شکل کامل تر شما را با دلایل اجبار به احراز هویت در ارزپایا و سایر صرافی های موجود آشنا خواهیم کرد.

چرا باید در صرافی احراز هویت کنیم؟

یکی از دلایلی که کاربران را ممکن است آزار دهد فرآیند احراز هویت در صرافی ها می باشد. کاربران از اینکه اطلاعات شخصی خود و همچنین زمانی را برای تایید حساب کاربری خود اختصاص دهند را دوست ندارند. اما چه چیزی باعث شده است که صرافی های داخلی و خارجی این مقدار بر روی احرار هویت کاربران حساس باشند؟

یکی از دلایلی که ارز های دیجیتالی را با سایر ارزهای فیات در دنیا متمایز کرده است. غیرمتمرکز بودن این ارزها می باشد؛ به این شکل که شما برای فعالیت در این حوزه نیاز نیست که حتما اطلاعات شخصی خود را مانند هنگام ثبت نام در بانک، در اختیار افراد موجود در این حوزه قرار دهید و  این نشان از اهمیت حریم شخصی در این شبکه است. 

tokenbaz-arzpaya
حریم خصوصی ارزپایا

اما این حریم خصوصی چه زمانی موجب به خطر افتادن امنیت بازار مالی می شود؟ زمانی که فردی با عنوان فیشر اقدام به دزدی از حساب بانکی مردم می کند و با این سرمایه بزرگ وارد صرافی شده آن را به ارز دیجیتالی تبدیل می نماید. پیدا کردن وی از سخت ترین کار های موجود در این حیطه است. البته غیرممکن نیست ولی زمان بسیار زیادی لازم دارد و با کمی بی دقتی دزد، می شود او را پیدا کرد. این همان دلیلی است که احراز هویت در صرافی ارزپایا اجباری شده است. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان اطلاعات حساب کاربری خود را نظیر یوزر و پسوردتان را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید. چرا که می تواند با حساب کاربری شما موارد ذکر شده در بالا را انجام داده و شما شریک جرم وی محسوب خواهید شد. 

درمقاله ی بعدی با نحوه ی خرید و فروش در صرافی ارزپایا آشنا می شویم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.