آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارزپایا

آموزش خرید و فروش ارز دیحیتال ارز پایا

در مقاله پیشین با نحوه ی ثبت نام در صرافی ارز پایا آشنا شدیم حال میخواهیم به بررسی نحوه خرید و فروش بپردازیم. خرید و فروش ارز دیجیتال امروزه تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی مردم شده است. بسیاری از افراد صرافی های متعددی می شناسند اما به دلیل آنکه با روش خرید و فروش در این صرافی ها آشنایی ندارند، وارد بازار کریپتوکارنسی نمی شوند.

همانطور که می دانیم اولین مرحله در ورود به این بازار ثبت نام و احراز هویت در یک صرافی است. بعد از مرحله ثبت نام، حساب کاربری شما فعال شده و بدین ترتیب قادر خواهید بود به خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها بپردازید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با آموزش روش خرید و فروش در صرافی ارزپایا آشنا سازیم.

جهت ثبت نام در سایت ارزپایا کلیک کنید

خرید ارز دیجیتال در صرافی ارزپایا

بعد از تایید شدن حساب کاربری‌تان و احراز هویت در صرافی ارزپایا وارد پنل خود شوید؛ همانطور که مشاهده می کنید در این بخش 7 قسمت برای خرید و فروش موجود می باشند که داشبورد، کیف پول ارز دیجیتال، خرید و فروش حرفه ای، خرید و فروش آسان، سوابق واریز و برداشت شما و جزئیات تراکنش های شما را شامل می شوند. در ادامه به شکل کامل شما را به ترتیب با هر کدام از آنها آشنا خواهیم ساخت.

داشبورد

اولین بخش در پنل کاربری که می توانید آن را مشاهده نمایید بخش داشبورد است؛ با وارد شدن به بخش داشبورد یک دید کلی راجب حساب کاربری و سرمایه موجود خود در صرافی بدست می آورید. 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در بخش داشبورد قادر خواهید بود که سفارشات فعال خود را به شکل کامل کنترل نمایید و علاوه بر آن اگر درخواست برداشت ریالی از حساب خود داشته باشید می توانید وضعیت آن را مشاهده نمایید.

داشبورد ارزپایا

در قسمت ” آخرین وضعیت ” شما می توانید مجموع معاملات خود در 30 روز گذشته را مشاهده نموده و مقدار کارمزدی که در ازای آن معاملات از شما دریافت می شود را نیز کنترل نمایید.

در انتها نیز می توانید نموداری از مقدار دارایی های خود را در پایین صفحه مشاهده نمایید.

کیف پول در صرافی ارزپایا

یکی از بخش های مهم که به احتمال زیاد با آن کار خواهید کرد، بخش کیف پول در صرافی ارزپایا خواهد بود. این صرافی در حال حاضر از 10 رمز ارز پشتیبانی می کند که شما می توانید آنها را خرید و فروش کرده و یا به ولت (کیف پول) خود در صرافی واریز نموده و از آن برداشت نمایید.

اگر شما برای بار اول است که از این صرافی استفاده می کنید نگران نباشید؛ برای شروع وارد بخش کیف پول شده و در بین ارزهای موجود فیلد مربوط به واریز در ارز ریال را انتخاب نموده و حساب کاربری خود را شارز نمایید تا قادر شوید ارزهای دیجیتالی موجود در این صرافی را خریداری نمایید.

کیف پول ارز پایا

توجه داشته باشید که بنابر تاکید این صرافی هنگام واریز مبلغ اگر با خطا مواجه شدید، قند-شکن خود را خاموش نمایید و همچنین حتما حسابی که از آن پول را به صرافی واریز می نمایید، باید به نام خود شما باشد وگرنه پول واریز شده در صرافی بلوکه خواهد شد.

خرید و فروش حرفه ای و آسان در صرافی ارزپایا

یکی از روش های خرید و فروش در صرافی ارزپایا، خرید و فروش حرفه ای است. شاید با دیدن اسم اش بگویید که خب من تازه کار هستم و نیاز نیست از خرید و فروش حرفه ای استفاده کنم! اما اصلا قضیه از این قرار نیست؛ یکی از دلایل متضرر شدن افراد در خرید و فروش ارزها، عدم استفاده آنها از روش خرید و فروش حرفه ای است.

برای استفاده از این روش از پنل کاربری وارد بخش خرید و فروش حرفه ای شوید. در بخش باز شده شما بخشی را با عنوان خرید بیت کوین با تومان و لیستی از اعداد را مشاهده می نمایید. به دقت به تمامی بخش های موجود در این قسمت نگاه کنید.

خرید و فروش حرفه ای ارزپایا

در سمت چپ قسمت بالا شما می توانید بازارها را مشاهده کنید و انتخاب نمایید که قصد خرید و فروش در چه بازاری دارید. آیا قصد دارید ریال خود را تتر تبدیل نمایید؟ آیا قصد دارید که ریال خود را به شکل مستقیم به بیت کوین تبدیل نمایید؟ به راحتی از قسمت بازارها نوع خرید یا فروش خود را انتخاب نمایید.

برای مثال :

من قصد دارم در بازار تتر مقداری بیت کوین بخرم؛ بعد از انتخاب بازار به قسمت خرید رفته و سه فیلد با نام های مقدار، قیمت و ارزش را مشاهده می کنم. در فیلد مقدار، مقدار ارزی را که قصد خریداری آن را داریم وارد می نماییم. فرضا من قصد دارم 0.03 بیت کوین خریداری نمایم؛ پس در فیلد اول مقدار 0.03 را وارد می نمایم.

در فیلد دوم مقدار قیمتی که در ازای هر واحد از بیت کوین میخواهم بپردازم را وارد می نمایم؛ در حال حاضر (هنگام نوشتن این مقاله) قیمت هر واحد از بیت کوین با قیمت 61 هزار دلار در حال معامله شدن است.

اما از نظر من قیمت کمی افت خواهد کرد. پس مقدار 58000 دلار را در فیلد دوم وارد می کنم. حال مشاهده خواهید کرد که در قسمت ارزش مقدار مبلغی که باید برای این مقدار از ارز مذکور پرداخت نمایید به نمایش در می آید. برای فروش نیز باید تمامی مراحل ذکر شده را به ترتیب طی نمایید.

حال شاید برایتان سوال شود که خرید و فروش آسان و سریع چیست و چه تفاوتی با روش حرفه ای دارد؟! زمانی که شما از بخش خرید و فروش سریع در صرافی ارزپایا استفاده می کنید، به شکل اتوماتیک بهترین قیمت برای خرید ( کمترین مقدار ثبت سفارش شده در لیست فروشندگان ) و همچنین بهترین قیمت برای فروش ( بیشترین قیمت ثبت شده بین خریداران ) را به شما اختصاص می دهد و خرید شما تکمیل می شود. 

خرید و فروش آسان ارزپایا

در انتها نیز می توانید با وارد شدن به بخش سوابق واریز – برداشت | خرید – فروش | جزئیات تراکنش ها، به شکل کامل به تراکنش های حساب کاربری خود دسترسی و نظارت داشته باشید. 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.