اقدامات جدید بانک مرکزی در کنترل بازار چه تاثیری بر قیمت دلار دارد؟

بانک مرکزی و تاثیر بر بازار دلار

بانک مرکزی اعلام کرد که کمیته‌ای برای بررسی و پیگیری تخلفات پولی و ارزی در این سازمان تشکیل شده است. این کمیته به نظر می‌آید قصد دارد ابتدا به صرافی‌هایی که در زمینه معاملات ارزی قانون‌شکنی کرده‌اند بپردازد. از جمله تخلفاتی که منجر به لغو صرافی‌ها شده به خروج سرمایه صرافی، استفاده از حساب‌های شخصی در عملیات صرافی، فعالیت بسیار کم و عدم ارائه اطلاعات مورد نیاز بازرسان بانک مرکزی اشاره شده است.

بازار دلار تحت کنترل است؟

بازار‌ساز در تلاش است تا بازار ارز را تحت کنترل خود قرار دهد. برای این منظور، علاوه بر بهبود فرآیند تخصیص ارز رسمی و تجمیع معاملات ارزی در مرکز مبادله ارز و طلا، با صرافان متخلف برخورد می‌کند. این بار هدف صرافان رسمی است که در معاملات ارزی قانون‌شکنی کرده‌اند. این اقدام بازار‌ساز برای فعالان بازار جدید نیست، اما نشان دهنده جدیت و حساسیت آن در قبال نظارت بر بازار دلار است.



توقف فعالیت صرافی‌ها به نفع چه کسانی تمام شد؟

دبیرکل کانون صرافان گفت:

سیاست‌گذاران با تعطیل کردن صرافی‌ها فقط به تحریم‌کنندگان کمک می‌کنند.

وی خواستار شد دستگاه‌های نظارتی با دیدن صف‌های طولانی متقاضیان ارز در چرخه تجارت خارجی و سیستم ثبت سفارش، سیاست‌های ارزی را بازنگری کنند و اضافه کرد:

سیاست‌گذار باید توضیح دهد چرا بر تصمیمات غلط خود اصرار دارد و چه کسی از توقف فعالیت صرافی‌ها به جز دلالان ارزی سود می‌برد.

اما دیروز در بازار تتر چه خبر بود؟

دیروز شنبه 7 مرداد قیمت تتر نسبت به آخر هفته تغییر چندانی نداشت و از نوسان کمی برخوردار بود. تتر در روز گذشته در بیشترین مقدار خود در قیمت 49380 تومان و در کمترین مقدار 49070 تومان معامله شده است.

پای ضابطین قضایی به بازار ارز باز می‌شود

بانک مرکزی کميته‌ای را براي رسيدگی به تخلفات پولی و ارزی در صرافي‌هاي رسمی تشكيل داده است. اين کميته با حضور نهادهای ذيربط از جمله نمايندگان محترم قضائی، پليس امنيت اقتصادی، وزارت اطلاعات و ساير دستگاه‌ ها به شناسائی و برخورد با صرافان و مشتريان متخلف می‌پردازد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.