ارائه نسخهChatGPT مخصوص بیت کوین به نام ChatBTC

هوش مصنوعی

نسخه آزمایشی چت بات متمرکز بر بیت‌کوین توسط آزمایشگاه Chaincode در روز پنج‌شنبه منتشر شد. این شرکت می‌گوید “ChatBTC” جدید آن‌ها کمتر احتمال دارد پاسخ‌های نادرست درباره بلاک‌چین اصلی بدهد یا مانند ChatGPT کم‌تر دچار اشتباه یا کلی‌گویی شود.

مزیت ChatBTC چیست؟

اگر در جستجوی پاسخ درباره بیت کوین هستید، ابزار هوش مصنوعی یا AI تخصصی جدیدی که توسط توسعه‌دهنده Chaincode Labs منتشر شده است، قصد دارد منبعی از اطلاعات قابل اعتماد – در مقابل پاسخ‌های کلی‌تر و گاهی نادرستی که ممکن است از ابزار AI محبوب ChatGPT دریافت شود، فراهم کند.


ورود به سایت ChatBTC


چت جی پی تی مخصوص بیت کوین

طرفداران بیت‌کوین دیگر نیازی نیست سایت محبوب پرسش و پاسخ بیت‌کوین استک اکسچنج را جستجو کنند یا در لیست ایمیلی Bitcoin-dev دنبال پاسخ سوالات فنی در مورد این بلاک‌چین بگردند. منبع دیگر نارضایتی می‌تواند تایپ درخواست‌ها در ChatGPT، ابزار محبوب پرسش و پاسخ از OpenAI باشد – زیرا منشا اطلاعات آن همیشه کاملاً مشخص نیست و خطر سرقت ادبی و پاسخ‌های نادرست یا منسوخ وجود دارد.


احتمال ورشکستگی صرافی هیوبی (Huobi) افزایش یافت؛ ترس جدید در بازار؟


سرویس جدید Chaincode که هفته گذشته راه‌اندازی شده، ChatBTC نام دارد. بنابر گفته آرت آسویانتس، مدیر محصول در آزمایشگاه Chaincode این ابزار به عنوان جایگزین ChatGPT عمل می‌کند، اما بر اساس مجموعه‌ای خاص از منابع تخصصی و تأییدشده بیت‌کوین آموزش دیده است.

آسویانتس در گفتگو با CoinDesk گفت:

ChatBTC برای افرادی است که نه تنها به کیفیت پاسخ‌ها، بلکه به منشاء ایده‌ها اطمینان زیادی دارند. ChatBTC بر اساس مجموعه‌ای دست‌چین‌شده از منابع پرارزش است که از گذشته میزبان گفتمان‌های فنی عمیق بوده‌اند.

منابع چت بی تی سی کدام‌اند؟

هوش مصنوعی یکی از داغ‌ترین ترندهای فناوری از زمان موفقیت ChatGPT شرکت OpenAI در اواخر سال گذشته شده است. OpenAI یک شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی است و ChatGPT چت بات پرچمدار آن است که تنها دو ماه پس از راه‌اندازی بیش از 100 میلیون کاربر جذب کرده است. ChatGPT یک مدل زبانی بزرگ یا LLM است – نرم‌افزاری که به سوالات کاربران پاسخ‌های متنی شبه انسانی تولید می‌کند.

ChatBTC از پایگاه دانشی مشابه bitcoinsearch.xyz که آن هم توسط Chaincode Labs توسعه یافته است، استفاده می‌کند. آسویانتس می‌گوید این ابزار از وبسایت‌هایی مانند Bitcoin Stack Exchange، Bitcoin Talk، لیست‌های ایمیلی Bitcoin-dev و Lightning-dev، Bitcoin Optech، Bitcoin Transcripts و مجموعه محدودی از وبلاگ‌ها منابع کسب می‌کند.

آدام جوناس، رئیس پروژه‌های ویژه در Chaincode Labs می‌گوید این سرویس هنوز در مرحله آلفای اولیه قرار دارد.

جوناس در X (توییتر سابق) نوشت:

لطفاً به این آلفا رحم داشته باشید. اگر می‌خواهید به ما در بهبود کمک کنید، فرم بازخورد در پایین صفحه وجود دارد. همه پاسخ‌ها 100٪ دقیق نیستند.

معرفی “Holocat”

در صفحه اصلی، کاربران با یک رابط چت استاندارد مشابه ChatGPT روبرو می‌شوند. اسکرول کردن به پایین به کاربران امکان چت با یک گربه مجازی به نام “Holocat” را برای دریافت پاسخ‌های کلی می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند آواتار گورو محبوب بیت کوین خود را انتخاب کنند که تنها با پاسخ‌هایی که قبلاً توسط شخصیت واقعی آن آواتار ارائه شده است، پاسخ می‌دهد. در حال حاضر سه مشارکت‌کننده اصلی بیت‌کوین برای این گزینه در دسترس هستند – مت کورالو، اندرو چاو و گرگ ماکسول.

تصویری از رابط‌ کاربری ChatBTC
می توانید شخصیت کسی که می‌خواهید با آن چت کنید انتخاب کنید
تصویری از رابط‌ کاربری ChatBTC

ChatBTC رایگان نیست

برخلاف ChatGPT، نسخه رایگانی وجود ندارد، اما استفاده از آن نسبتاً ارزان است. پس از پرسیدن چند سوال، کاربران باید حداقل 50 ساتوشی یا “sat” (یک بیت کوین 100 میلیون sat است) – برای هر درخواست بپردازند، یا تقریباً 1.5 سنت برای هر سوال در زمان گزارش.


🔴آش نخورده و دهن سوخته! مراقب حساب اجاره ای ارز دیجیتال باشید


رابط پرداخت ChatBTC از یک استاندارد وب به نام L402 استفاده می‌کند که اخیراً برای پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوین پیکربندی شده است. یکی از توسعه‌دهندگانی که روی آن رابط کار می‌کند، تئوفیلوس ایزاح است.

سازندگان چت بی تی سی چه کسانی هستند؟

ایزاح و آسویانتس با همکاری مشارکت‌کنندگان اورویش پاتل، امانوئل ایتاکپه و استفن دولورم، نسخه فعلی ChatBTC را ایجاد کردند.

سایر ربات‌های چت متمرکز بر بیت کوین موجود در بازار شامل ChatBTC.dev و talk2satoshi (که به نظر می‌رسید در زمان گزارش آفلاین بودند) هستند که هر دو پروژه‌ محبوبیت کمتری در شبکه‌های اجتماعی از جمله X دارند.

ایزاح می‌گوید حدود سه ماه پیش تصمیم گرفته است که در این پروژه مشارکت کند زیرا معتقد است دنیا نیاز به منابع آموزشی بیشتر متمرکز بر بیت‌کوین دارد.

منبع: Coindesk

پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.