احتمال ورشکستگی صرافی هیوبی (Huobi) افزایش یافت؛ ترس جدید در بازار؟

جاستین سان و احتمال ورشکستگی هیوبی صرافی

در مورد اتفاقات اخیر، جاستین سان، بنیان‌گذار بلاکچین محبوب ترون، مردم را تشویق کرده است تا شایعات مبنی بر مواجهه صرافی ارز دیجیتال Huobi با چالش‌های جدی پس از خبر بازداشت ادعایی برخی از مقامات این پلتفرم را نادیده بگیرند.

به نظر می‌رسد این شایعات یکی از عوامل اصلی بروز خروج چند میلیون دلاری از این شرکت طی آخر هفته بوده‌اند، در حالی که ارزش قفل‌شده کل (TVL) ترون به زیر 2.5 میلیارد دلار افت کرده است.

مشکل صرافی Huobi چیست؟

طی آخر هفته گذشته، صرافی ارز دیجیتال Huobi شاهد خروج عظیم حدود 64 میلیون دلاری بود، در حالی که گزارش‌هایی مبنی بر بازجویی مسئولان اجرایی این شرکت توسط مقامات چینی و احتمال ورشکستگی آن منتشر شده بود.


پی‌پال استیبل‌کوین خود را در اتریوم راه‌اندازی می‌کند


شایعاتی وجود داشت که گردانندگان این پلتفرم در چین در تاریخ 5 اوت (14 مرداد) بازداشت شده‌اند. به گفته خبرنگار مشهور چینی، کولین وو، این بازداشت به دلیل دخالت Huobi در وبسایت‌های قمار بوده است. یکی از مقامات ارشد این صرافی نیز اخیراً شرکت را ترک کرده است، هرچند مشخص نیست این اتفاق با بررسی‌های در حال انجام توسط مقامات چینی مرتبط بوده یا خیر.

آیا صرافی Huobi در آستانه ورشکستگی است؟

اعتقاد بر این است که یک سوم از 64 میلیون دلار خارج شده از این صرافی، بیت‌کوین (BTC) بوده است، در حالی که ترون (TRX) و توکن Huobi (HT) به ترتیب 26.5٪ و 20.3٪ را تشکیل می‌دهند. این شایعات آنقدر گسترده بود که خروج وجوه باعث نوسان شدید قیمت HT شد و این توکن طی آخر هفته نوساناتی داشت تا اینکه در سطح فعلی حدود 2.66 دلار ثابت شد.

نمودار روزانه HT/USD
در سطح فعلی حدود 2.66 دلار
نمودار روزانه HT/USD

علاوه بر این، شایعاتی نیز وجود دارد که این صرافی با چالش‌های مالی طولانی‌مدتی مواجه است. به گفته آدام کوکرن، سرمایه‌گذار و مدیر اجرایی حوزه فینتک، برخی عدم تطابق‌ها در دارایی‌های Tether (USDT) این پلتفرم وجود دارد.


🔴 آش نخورده و دهن سوخته! مراقب حساب اجاره ای ارز دیجیتال باشید


بر اساس داده‌های آن‌چین، Huobi در تاریخ 5 اوت (14 مرداد) کمتر از 90 میلیون دلار دارایی داشته است. با این حال، “حسابرسی درخت مرکل” اخیر آن‌ها ادعا می‌کند که 630 میلیون دلار در USDT دارند.

این اختلاف فاحش در میزان دارایی این صرافی باعث شده تا احتمال ورشکستگی این شرکت بیشتر از قبل شود.

حسابرسی درخت مرکل چیست؟

حسابرسی درخت مرکل روشی برای تایید صحت و اصالت داده‌ها با استفاده از ساختار داده رمزنگارانه‌ای به نام درخت مرکل است. درخت مرکل درختی است که در آن هر گره، هش یک داده است و هر مابقی گره‌ها، هش فرزندان خود است. گره ریشه درخت، ریشه مرکل نامیده می‌شود و نمایانگر هش کل مجموعه داده‌هاست. حسابرسی درخت مرکل می‌تواند برای اثبات اینکه یک داده خاص به یک مجموعه داده بزرگ‌تر تعلق دارد یا اینکه مجموعه‌ای از داده‌ها از زمانی که هش شده‌اند دستکاری نشده‌اند، استفاده شود. به عنوان مثال برخی صرافی‌های ارز دیجیتال از بازرسی درخت مرکل برای اثبات اینکه ذخایر کافی برای پوشش موجودی حساب مشتریان دارند، استفاده می‌کنند.

کوکرن معتقد است این بدان معناست که Huobi ممکن است ورشکسته باشد، به این معنا که این پلتفرم ممکن است وجوه کافی برای ایفای تعهداتش نداشته باشد.

واکنش Huobi به شایعات ورشکستگی

در واکنش به شایعات، جاستین سان که به عنوان مشاور در این صرافی فعالیت می‌کند، اخیراً در حساب توییتر خود به ارائه برخی توضیحات پرداخت. وی در یک رشته توییت، از کاربران خواست تا:

شایعات را نادیده بگیرند، TRON و Huobi را حفظ کنید! این‌ها از طریق توسعه مداوم رشد خواهند کرد. به چشم‌انداز ما و تلاش‌های جامعه برای آینده‌ای قوی‌تر اعتماد کنید. پافشاری، موفقیت را تضمین می‌کند!

بسیاری از کاربران صرفاً با پست کردن عدد “4” زیر توییت او واکنش نشان دادند. این عدد که توسط چانگ‌پنگ “CZ” ژائو، مدیرعامل بایننس، در فضای ارز دیجیتال محبوب شده است، به سادگی به معنای “شایعات را نادیده بگیرید، اخبار جعلی، حملات و غیره” است.


بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر کدام است؟


این اولین بار نیست که سان و تیم او با مشکلات جدی روبرو می‌شوند. در گذشته، شایعاتی در مورد مشکلات مالی در این صرافی وجود داشته است. با این حال، هنوز مشخص نیست عواقب احتمالی حادثه اخیر چه خواهد بود.

منبع: NewsBTC

پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.