تحلیل قیمت بیت کوین: ریزش قیمت تا کجا ادامه دارد؟

تحلیل بیت کوین 27 خرداد؛

قیمت بیت کوین در واکنش به گزارش حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) تا کانال ۲۷ هزار دلار کاهش یافت. گزارش حقوق و دستمزد حاکی از افزایش اشتغال بود. انتظار می‌رفت 180 هزار شغل در گزارش ذکر شود اما 250000 گزارش شده بود.

افت قیمت بیت کوین بازار ارز دیجیتال را به خاک و خون کشید و اکثر کوین‌های بزرگ بازار اصلاح حداقل ۵ درصدی را تجربه کردند. تصویر زیر که از سایت cryptorank.io تهیه شده است گویای همه چیز هست:

وضعیت بازار کریپتو ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
وضعیت بازار کریپتو ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

علت کاهش قیمت بیت کوین چیست؟

در واکنش به آخرین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، بیت کوین ( BTC ) روند کاهشی در آغاز هفته داشت.

تعداد مشاغل اضافه شده به اقتصاد ایالات متحده بیش از حد انتظار بود. در مطالب قبلی توکن باز بارها گفتیم که هدف فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره کاهش تورم است. چرا که پس از شیوع کرونا و بحران اقتصادی آن تورم آمریکا رکورد 40 ساله خود را شکست. همینطور بارها تاکید کردیم که افزایش نرخ بهره چقدر روی بازار کریپتو اثر کاهشی دارد و از ابتدای سال 2022 که بیت کوین جان گرفت به دلیل نرمش سیاست‌های سخت گیرانه بانک مرکزی بود.

مطالب مرتبط: بررسی آماری ارتباط نرخ بهره امریکا و قیمت بیت کوین

حالا که گزارش اشتغال نشان از افزایش کار و در نتیجه درآمد دارد انتظار افزایش مجدد تورم وجود دارد. چرا که وقتی مردم کار و درآمد داشته باشند تقاضای اقتصاد را بالا می‌برند و به افزایش قیمت‌ها و تورم دامن می‌زنند.

به همین دلیل واکنش بیت کوین به این گزارش اینچنین بود. در واقع تحلیلگران پیش بینی می‌کنند فدرال رزرو بار دیگر برای کاهش تورم به میدان بیاید و مثل همیشه نرخ بهره را بالا ببرد که این موضوع بلای جان بازارهای ریسکی مثل بیت کوین است.

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از صرافی اتر اکس است که به دلیل کارمزد صفر در بازار تومانی یکی از پایین‌ترین قیمت‌ها برای خرید بیت کوین را ارائه می‌دهد.

خرید بیت کوین از اتر اکس

تحلیل بیت کوین امروز

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک روزه
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک روزه منبع: tradingview

قیمت بیت کوین (BTC) 4 روز قرمز را پششت سر گذاشت و تا ۲۷٬۲۶۲ دلار پایین آمد. با این حال خط حمایت مهم خود آن در تایم فریم یک روزه اجازه کاهش بیشتر قیمت را نداد. هم اکنون بیت کوین با 1.14 درصد کاهش نسبت به 24 ساعت گذشته در ۲۷٬۵۸۶ دلار معامله می‌شود.

شاخص قدرت نسبی برای دوره‌های ۷ و ۱۴ و ۲۸ به ترتیب ۳۳، ۴۲ و ۴۹ هستند و روند این شاخص شیب رو به پایین به خود گرفته است و به نظر می‌رسد قصد کاهش بیشتر را دارد.


قیمت بیت کوین در کدام صرافی ایرانی بهتر است؟


پیش بینی قیمت بیت کوین

در صورت از دست رفتن سطح حمایت فعلی احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۲۵ هزار دلار وجود دارد. این موضوع بستگی زیادی به نحوه بسته شدن کندل روزانه امروز دارد. به نظر می‌رسد قیمت در حال کف سازی و حمایت شدن است که در این صورت با یک کندل دوجی روزانه امیدواری نسبت به پایان کاهش قیمت افزایش می‌یابد.

اما اگر این کندل زیر ۲۷٬۲۶۲ دلار بسته شود سطح قیمت بعدی در کانال ۲۶ هزار دلار و احتمالا ۲۵ هزار دلار خواهد بود.

پیشنهاد نویسنده: پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.