تحلیل تکنیکال بیت کوین 22 خرداد 1402

تحلیل روند بیت کوین؛ BTC در دوراهی سقوط یا صعود

قیمت بیت کوین (btc) آهسته و پیوسته درحال کاهش است هیچ نشانه‌ای از بهبودی از خود نشان نمی‌دهد. با این وجود، پادشاه ارز دیجیتال به سطح حمایت قابل توجهی نزدیک می‌شود که پتانسیل آغاز یک حرکت صعودی را دارد و به روند نزولی اخیر پایان می‌دهد.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال بیت کوین را دارید می‌توانید از صرافی بیت پین استفاده کنید که با پشتیبانی از کارمزدهای رقابتی و پایین، یکی از بهترین قیمت‌های خرید و فروش بیت کوین را ارائه می‌کند.

ورود به صرافی بیت پین

تحلیل تکنیکال بیت کوین 22 خرداد 1402

در این قسمت قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه و 4 ساعته را تحلیل می‌کنیم.

بهترین قیمت بیت کوین مربوط به کدام صرافی ارز دیجیتال است؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه

قیمت بیت کوین در نمودار روزانه به تدریج در حال کاهش است و پس از چندین بار رد شدن از میانگین متحرک 50 روزه، به سطح حمایت بحرانی 25 هزار دلار نزدیک می‌شود. اهمیت میانگین متحرک 200 روزه در حدود 24 هزار دلار را نمی‌توان انکار کرد، زیرا همیشه به عنوان یک شاخص مهم عمل کرده است. از این رو، حفظ قیمت بیت کوین بالاتر از آن سطح بسیار مهم است.

سقوط به زیر سطح حمایت 25 هزار دلار و میانگین متحرک 200 روزه احتمالا می‌تواند عواقب شدیدی داشته باشد و چه بسا کاهش سریع‌السیری به سمت 20 هزار دلار و طولانی شدن بازار نزولی را به دنبال داشته باشد.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم 4 ساعته

با بررسی نمودار 4 ساعته، مشخص است که قیمت بیت کوین در یک کانال نزولی قابل توجه باقی مانده است و در حال حاضر به سمت مرز پایین خود در حرکت است. این حرکت نزولی نتیجه شکست قوی زیر سطح حمایت 26 هزار دلاری است. علاوه بر این، اندیکاتور RSI با مقادیر کمتر از 50 درصد به سمت نزول بیشتر متمایل است.

در نتیجه، به نظر می‌رسد که قیمت بیتکوین به زودی سطح 25 هزار دلار را آزمایش کند و به طور بالقوه به خط روند پایین تر کانال در هفته‌های آینده برسد.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته منبع: tradingview
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته منبع: tradingview

تحلیل آنچین بیت کوین

Bitcoin Adjusted SOPR

قیمت بیت کوین با مقاومت قابل توجهی در سطح 30 هزار دلار مواجه شده است و نتوانسته از آن عبور کند. در حالی که این مقاومت از دیدگاه تحلیل تکنیکال قابل توجه است، دلایل اساسی برای این شکست وجود دارد.

شاخص SOPR تعدیل شده، که در نمودار نمایش داده شده است، بینشی در مورد رفتار سرمایه گذار ارائه می‌دهد. مقادیر بالای 1 نشان دهنده فروش بیت کوین با سود است، در حالی که مقادیر زیر 1 نشان دهنده فروش با ضرر است.

پس از گذشت تقریبا یک سال، این معیار بالاخره از 1 فراتر رفت و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران پس از بهبود قیمت از سطح 17 هزار دلار و افزایش اخیر، بیت کوین‌ خود را با سود به فروش می‌رسانند.

با این حال، این فشار فروش مانع از عبور قیمت بیت کوین از 30 هزار دلار شده و در حال حاضر باعث کاهش آن شده است. اگر تقاضای جدیدی وارد بازار نشود، این رفتار فروش ممکن است منجر به کاهش بیشتر قیمت شود.

شاخص SPOR بیت کوین منبع: cryptoquant

در توکن باز بخوانید:


پرسش و پاسخ (FAQ)

  • آیا کاهش قیمت بیت کوین ادامه دارد؟

با توجه به تحلیل تکنیکال و تحلیل آنچین احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت کوین وجود دارد.

  • حمایت بعدی بیت کوین در کجا قرار دارد؟

انتظار می‌رود سطح 24,800 دلار اولین حمایت پیش روی بیت کوین باشد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.