معرفی جایگزین ایرانی سرویس وام‌دهی صرافی کوکوین | بیت‌لون بیت پین

سرویس وام ارز دیجیتال بیت پین

به کمک دیفای در دنیای بلاکچین، می‌توانید ارزهای خود را سپرده‌گذاری کرده و با آنها وام بگیرید. حتما برای شما هم پیش آمده که ارزی با پتانسیل رشد بسیار بالا را شناسایی کنید اما پولی برای سرمایه‌گذاری در آن نداشته باشید. خب دقیقا اینجاست که قابلیت وام یا Loan ارز دیجیتال به کار شما می‌آید و می‌توانید ارز دیجیتال وام بگیرید. اما وام گرفتن به چه صورت است و کدام صرافی‌ها وام می‌دهند؟ با ما در این مقاله از بلاگ توکن باز همراه باشید تا سرویس وام بیت پین را بررسی کنیم.

موارد مهم مقاله:


  • در این سرویس بدون نیاز به ضامن و چک و سفته می‌توانید بین 5 میلیون تا 40 میلیون تومان وام بگیرید.
  • برای دریافت وام می‌توانید 11 ارز دیجیتال را به عنوان وثیقه قرار دهید.
  • سود سالانه این وام، 23 درصد است و اقساط آن نیز بین 3 تا 9 ماه است

وام گرفتن در ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟

وام رمزنگاری نوعی وام تضمین شده است که نیازی به ضامن یا سفته و چک ندارد و تنها باید دارایی ارز دیجیتال خود را وثیقه بگذارید و در ازای آن وام خود را دریافت کنید. وام‌های ارز دیجیتال دارای پشتوانه رمزنگاری مطمئن هستند و از دارایی‌های مثل بیت کوین به‌عنوان وثیقه استفاده می‌شود.

وام ارز دیجیتال
وام‌های ارز دیجیتال نیازی به چک، سفته و ضامن ندارند

مدت زمان، سود و مبلغ وام‌ها رقم دقیقی نیست و در صرافی‌های مختلف متفاوت است اما می‌توان گفت که گستردگی بازپرداخت وام‌ها از هفت روز تا بیش از یک سال است. تا زمانی که مبلغ وام + بهره آن را به‌طور کامل پرداخت کنید، هیچ مشکلی وجود ندارد و پس از پایان یافتن وام، دارایی وثیقه‌شده به شما باز می‌گردد.

پلتفرم‌های وام‌دهی مثل کوکوین، در نقش واسطه قرار گرفته و وام‌دهنده را به وام‌گیرنده متصل می‌کنند. وام‌دهندگان ارز خود را به حساب‌های پلتفرم واریز کرده و پس از درخواست وام‌دهنده، پول به حساب او واریز می‌شود. همچنین وام‌گیرنده نیز مبلغ وثیقه را به حساب پلتفرم واریز می‌کند.

گرفتم وام از کوکوین

وام‌دهی کوکوین یک پلتفرم همتابه‌همتا است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی خود را برای کسب سود پایدار قرض یا وام بدهند. همچنین وام‌گیرندگان نیز می‌توانند با ارائه وثیقه، این دارایی‌ها را وام بگیرند. در حال حاضر کوکوین از بیش از 50 ارز دیجیتال ازجمله بیت کوین، تتر و … پشتیبانی می‌کند.

وام‌دهی کوکوین
امکان دریافت وام بیش از 50 ارز در صرافی کوکوین فراهم شده است

در این پلتفرم همه چیز در اختیار کاربران است و وام‌دهندگان می‌توانند نرخ سود یا APY موردنظر خود را تنظیم کنند و سپس، سفارش‌ آنها هم به لیست سفارشات وام باز در بازار اضافه می‌شود. در آن سو وام‌گیرندگان قادر هستند تا با بررسی سفارشات، وام موردنظر خود را بگیرند و پس از پرداخت وثیقه، وام به حساب آنها واریز می‌شود. این پلتفرم تضمین می‌کند که تمام وجوه به‌طور کامل بازپرداخت می‌شوند.

کوکوین یکی از صرافی‌هایی بود که تا پیش از این احراز هویت اجباری نداشت و به همین دلیل کاربران ایرانی به پای ثابت این صرافی تبدیل شده بودند. با این حال سرانجام کوکوین هم به به‌دنبال تبعیت از قوانین جلوگیری از جرایم مالی به لیست صرافی‌هایی با احراز هویت اجباری پیوست و از 24 تیر 1402 انجام KYC در این صرافی اجباری شد. بدین ترتیب کاربران ایرانی به‌دنبال قرارگیری در لیست تحریم‌ها قادر به احراز هویت از این صرافی نیستند و پرونده کوکوین برای ایرانیان بسته شد.

اما نگران نباشید، صرافی بیت پین با ارائه سرویس وام، یکی از بهترین جایگزین‌های ایرانی کوکوین است. در ادامه سرویس وام‌دهی بیت پین را بررسی می‌کنیم.

سرویس وام صرافی بیت پین

سرویس دریافت وام با ارز دیجیتال بیت لون به‌دنبال همکاری بیت‌پین و شرکت ونسی به‌تازگی کار خود را آغاز کرده و دریافت آنی وام فقط با ضمانت دارایی ارز دیجیتال را برای ایرانیان ممکن ساخته است. فرایند درخواست و دریافت وام در این صرافی تنها چند دقیقه طول کشیده و هیچ نیازی به ضامن، چک و سفته نیست. همچنین کاربران قادر هستند تا در این سرویس، برنامه بازپرداختی منطبق با شرایط خود را انتخاب کنند. وام‌ها در قالب تومان عرضه شده اما وثیقه باید ارزی از لیست رمزارزهای زیر باشد.

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • تتر
  • USDC
  • BUSD
  • دای
  • دوج کوین
  • ترون
  • کاردانو
  • BNB
  • سولانا
  • ریپل

حداقل وام در بیت‌پین 5 میلیون و حداکثر 40 میلیون تومان است و سود سالانه در سطح 23 درصد قرار دارد. همچنین مدت بازپرداخت وام 3، 6 یا 9 ماه است که دست شما در انتخاب آن باز است.



با این حال وام در بیت پین یک تفاوت بزرگ با کوکوین دارد و آن هم LTV است. LTV به‌معنای نسبت مبلغ وام به ارزش تضمین است که برای هر ارز متفاوت است. مقدار LTV بیشتر به‌معنای تضمین کمتر است. به‌عنوان مثال اگر ارزی با LTV 50 درصد را انتخاب کنید یعنی مبلغ وام شما نصف ارزش تضمین خواهد بود و با ارائه 40 میلیون تضمین، 20 میلیون وام دریافت می‌کنید.

شرایط دریافت وام از سرویس وام ارز دیجیتال بیت پین
منبع: سایت بیت پین

برای استفاده از بیت‌لون باید مراحل احراز هویت بیت‌پین را کامل کنید و تنها درصورتی تضمین نقد می‌شود که جمع اقساط باقی‌مانده برابر با 100 درصد ارزش تومانی تضمین باشد. همچنین دیرکرد اقساط برای بازه یک‌ماهه تا سررسید ماه دوم محاسبه نخواهد شد اما پس از آن جریمه دیرکرد درنظر گرفته می‌شود.

وثیقه‌های وام‌دهی، نرخ LTV و سود بیت‌لون در یک‌نگاه

نام ارز وثیقهLTVنرخ سود واممدت زمان بازپرداخت
بیت کوین60 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
اتریوم60 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
تتر70 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
USDC70 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
BUSD70 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
DAI70 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
دوج کوین55 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
ترون55 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
کاردانو55 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
BNB60 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
سولانا55 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
ریپل55 درصد23 درصد3 تا 9 ماه
در آینده ارزهای بیشتری به این لیست اضافه خواهد شد

مبلغ وام بیت پین چقدر است؟

در حال حاضر صرافی بیت پین برای ارائه این سرویس، حداقل وام 5 میلیون تومان و حداکثر وام 40 میلیون تومان را پرداخت می‌کند. سود سالانه این وام نیز 23 درصد است. اقساط وام نیز از 3 تا 9 ماه متغیر است.

سخن پایانی

اگرچه امکان استفاده از کوکوین و قابلیت‌های جذاب آن دیگر برای کاربران ایرانی میسر نیست اما خوشبختانه صرافی‌های داخلی روزبه‌روز پیشرفت کرده و قابلیت‌های جدیدی به صرافی خود اضافه می‌کنند. سرویس بیت‌لون یا وام‌دهی بیت‌پین یکی از همین سرویس‌ها است و قصد دارد تا عصر جدید وام‌دهی در ایران را آغاز کند. آیا شما همراهان توکن باز از این سرویس استفاده خواهید کرد؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «سرویس وام بیت پین» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.