آیا هاردفورک جدید کاردانو باعث افزایش قیمت ADA خواهد شد؟

هجوم استخر های سپرده گذاری کاردانو

شمارش معکوس برای راه‌اندازی به‌روزرسانی جدید کاردانو با نام Vasil از حالا آغاز شده است. 29 ژوئن، روزی مهم برای کاردانو و جامعه‌ی پرشور این رمز ارز است. در این روز، هاردفورک جدید هشتمین رمز ارز برتر بازار آغاز به‌کار کرده و گمانه‌زنی‌های زیادی نسبت به آن صورت گرفته است. در ادامه به بررسی هاردفورک واسیل می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پیش از آغاز به‌کارِ کامل این هاردفورک، شبکه‌ی آزمایشی آن در اوایل ژوئن راه‌اندازی خواهد شد. هدف از این ارتقا، بهبود وضعیت قراردادهای هوشمند این شبکه است. همچنین این ارتقا، ثبات و پایداری را برای کاردانو به ارمغان می‌آورد.

وضعیت ناامیدکننده‌ی کاردانو

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، روند توسعه‌ی شبکه‌ی کاردانو افت کرده و در ماه‌های مارس و آپریل کاهش زیادی را تجربه کرده است. خوشبختانه این شاخص در روزهای اخیر تا حدی بهبود یافته و پتانسیل رشد بیش‌تر را از خود نشان می‌دهد.

هاردفورک واسیل
نمودار شاخص توسعه‌ی کاردانو

از سوی دیگر بیش‌تر معیارهای On-Chain کاردانو نیز در وضعیت بدی به‌سر می‌برند. به‌عنوان مثال، تعداد معاملات روزانه‌ی شبکه‌ی کاردانو به زیر 100 هزار واحد در هفته رسیده که نشان‌دهنده‌ی افت فعالیت این بلاکچین است.

هاردفورک واسیل
نمودار تعداد آدرس‌های فعال کاردانو

از طرفی، تعداد آدرس‌های فعال این شبکه روزبه‌روز کم‌تر می‌شود. در واقع این شاخص طی 11 روز از 155.8 هزار واحد آدرس به 72.96 هزار واحد رسیده است.

تاثیر شاخص‌های On-Chain بر قیمت کاردانو

به‌طور معمول، وضعیت بد شاخص‌های On-Chain منجر به کاهش قیمت می‌شود. علاوه بر این، رمز ارز  ADA یکی از رمز ارزهایی است که واکنش آشکاری به فعالیت‌های توسعه‌ی شبکه نشان نمی‌دهد. به‌عنوان مثال وقتی که هاردفورک قبلی کاردانو در ماه سپتامبر منتشر شد، این انتظار وجود داشت که کاردانو دچار افزایش قیمت شود ولی چنین اتفاقی رخ نداد.

در واقع از آن زمان تاکنون چندین به‌روزرسانی قابل‌توجه در این شبکه انجام شده ولی ADA به سختی به آن‌ها واکنش نشان داده است. بنابراین این انتظار وجود دارد که هاردفورک واسیل نیز تاثیر خاصی روی روند قیمت کاردانو نداشته باشد.

تاثیر استیک کردن روی قیمت کاردانو

کاردانو یکی از معدود رمز ارزهایی است که اعضای جامعه‌ی آن، علاقه‌ی زیادی به استیک کردن ADA دارند. طبق قانون، کاربران و سرمایه‌گذاران باید دارایی خود را برای یک دوره‌ی مشخص استیک کرده و بدین صورت سرمایه‌ی آن‌ها قفل می‌شود. همین اتفاق یکی از فاکتورهایی است که امیدها نسبت به رشد قیمت را افزایش می‌دهد.

هاردفورک واسیل
تعداد رمز ارزهای استیک شده‌

در زمان نگارش این خبر، نزدیک به 71.5 درصد از کل عرضه‌ی در گردش کاردانو استیک شده و کاردانو در این زمینه در جایگاه سوم قرار دارد. در رتبه‌های بالاتر، دو رمز ارز سولانا و بایننس کوین قرار دارند. با این حال، این اتفاق هیچ تاثیر مشخصی روی قیمت نداشته است.

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این به‌روزرسانی چیست؟ آیا کاردانو دچار افزایش قیمت خواهد شد؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Watcher.Guru

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.