تفاوت Erc20 و Trc20

26 03 builink token standards la gi

پیش از آنکه به تفاوت erc20 و trc20 بپردازیم لازم است بدانیم استیبل کوین چیست؟ رمز ارزهای استیبیل کوین کدامند و چه کاربری دارند، برای درک این موضوع با تیم توکن باز همراه باشید.

مفاهیم کلی:

استیبل کوین چیست؟


باید بدانیم استیبل کوین ها، رمزارزهایی هستند که هدفشان کنترل نوسانات بازار است. از استیبل کوین برای کنترل قیمت و پشتوانه بهره جویی می شود. برخی بر این عقیده اند که رمز ارزها همانند ارزهای فیات نیاز به پشتوانه ای ندارد و این فرضیه را رد می کنند.
اما با فرض تایید و درستی این مبحث استیبل کوین ها به 4 دسته اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

•ارز فیات
•کالا
•ارز دیجیتال
•بدون پشتوانه

توکن‌‌ erc20 بر پایه‌ی بلاک چین اتریوم و تتر trc20 بر پایه‌ی بلاک چین ترون، از معروف ترین و رایج ترین تترهای بازار رمز ارزها محسوب می شوند.

استیبل کوین تتر

استیبل کوین تتر با پشتوانه دلار در دنیای رمز ارزها با نام USDT شناخته می شود و ارزش آن برابر با یک دلار است.
باید بدانیم هدف از ساخت تتر برای ایجاد مقابله با نوسان های بازار رمز ارز بوده و علت محبوبیت این رمز ارز بین تریدر این است که قابلیت اجرا بر پایه بلاک چین های گوناگون است. محبوبیت این رمز ارز باعث شد که انواع گوناگونی از آن پدید آید.
محبوبیت تتر سبب شد انواع مختلفی از آن به‌وجود بیاید.

تفاوت erc20 و trc20

ترون و اتریوم جزو آن دسته از رمز ارزهایی هستند که بلاکچین اختصاصی خود را دارا می باشند و بر بستر های اختصاصی خود میزبان سایر پروژه ها هستند. بسیاری از رمزارزها بجای اینکه برای پروژه ی خود، بلاکچین اختصاصی راه اندازی کنند از بستر سایر پروژه ها استفاده می کنند تا هم در هزینه ها صرفه جویی کرده باشند، هم در سرعت اجرا پیش افتاده باشند.

به ارزهای دیجیتالی که بستر مستقلی ندارند و از بلاکچین دیگر ارزها استفاده می کنند توکن گفته می شود.

تتر اتریوم(USDT-ERC20)  

در ابتدا باید بدانیم دومین شبکه بلاک چین که مورد توجه قرار میگیرد، اتریوم است که از محبوب ترین شبکه ها در بین ‌شبکه‌های موجود در دنیای رمز ارز است. از امکانت این شبکه می توان به  ساخت توکن بر روی آن اشاره کرد. ERC مختصر شده ی کلمه ی “Etherum Request fot Comments” است

تتر با نماد USDT-ERC20 ارائه شده بر بستر اتریوم است. آدرس این نوع تتر از شبکه بلاکچین صادر شده و واریز و برداشت این ارز نیز در بلاکچین اتریوم صورت می گیرد و همچنین پروتکل مورد استفاده این نوع از تتر، ERC-20 است.

 مزایای تتر ERC20

 آدرس تترهای بلاکچین اتریوم و یا همان USDT-ERC20 با عبارت 0X آغاز می شود.

“تفاوت erc20 و trc20” 

تتر ترون (USDT-TRC20)

به طور کلی ترون یک پلتفرم غیر متمرکز می باشد و از علل ایجاد آن می توان به اشتراک گذاری آسان و مقرون به صرفه ی فایل ها دیجیتالی اشاره کرد.

ترون یک رمز ارز شناخته شده می باشد که دارای شبکه ی بلاک چین مختص به خود است. شبکه بلاک چین ترون یکی از بلاک چین هایی است که موسسات و افراد حوزه دیجیتال می توانند از آن بهره جوی کنند و نیازی به خلق بلاک چین جدید پیدا نکنند.

تتر USDT-TRC20 ارایه شده بر بستر بلاکچین ترون است. آدرس سپرده گذاری تتر TRC-20 آدرس شبکه ترون است و واریز و برداشت های این ارز نیز بر بستر بلاکچین ترون صورت می گیرد. پروتکل مورد استفاده این تتر TRC-20  می باشد.

    مزایای تتر TRC20

  •  ارتباط آسان با سیستم Daap
  • هزینه کارمزد خیلی کم
  • روند تراکنش کاملا شفاف

 آدرس تترهای بلاکچین ترون (USDT-TRC20) با عبارت TX آغاز می شوند.

“تفاوت erc20 و trc20” 

کیف پول های تتر ERC-20 و تتر TRC-20

  • اتمیک در دو نسخه موبایل و ویندوز
  • کوینومی در دو نسخه کامپیوتر و موبایل
  • ولت TO مخصوص رمز ارز تتر
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S با ضریب امنیت بالا از هر دو نوع تتر پشتیبانی می کند.

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید سرویس توکن باز، صرافی هایی که از TRC20 پشتیبانی می کنند، را در جدول ویژگی های صرافی ها و همچنین صفحه اختصاصی هر صرافی برای شما مشخص کرده است  تا در هنگام انتخاب صرافی، تفاوت erc20 و trc20 و جزییات حرفه ای تری را مدنظر قرار دهید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.