علت کاهش قیمت امروز بیت کوین چیست؟

ریزش قیمت ارز دیجیتال

با شروع سال ۲۰۲۳ بازار ارز دیجیتال جان تازه‌ای گرفت و قیمت بیت کوین و اکثر کوین‌های بازار رشد قیمت را تجربه کردند. تا ساعت ۲۲:۳۰ دیشب قیمت بیت کوین افزایشی بود و تا ۲۳٬۹۶۰ دلار نیز بالا رفت. با این حال پس از رسیدن به این سطح قیمت، کاهش قیمت BTC شروع شد.

آپدیت ۳۰ فروردین: قیمت بیت کوین دقایقی پیش از ناحیه رنجی که این چند روز در آن قرار داشت خارج شد و در عرض ۱۵ دقیقه ۴ درصد افت کرد.

کاهش قیمت بیت کوین بازار کریپتو را به رنگ قرمز درآورد و همه کوین‌های بزرگ بازار حداقل ۴ درصد ریزش کردند.

مارکت کپ بازار ۳.۱ درصد کاهش داشت و به ۱.۲۳ تریلیون دلار رسید. حجم معاملات با ۱۲.۵ درصد افزایش به ۴۹.۸۲ میلیارد دلار رسیده است.

حجم پوزیشن‌های لیکویید شده در یک ساعت گذشته ۱۶۲ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های لانگ بوده است.

حجم پوزیشن‌های لیکویید شده ۳۰ فروردین منبع: کوین گلس

همراهان عزیز توکن باز در لحظه نوشتن این مطلب اطلاع دقیقی از علت این کاهش سریع قیمت بیت کوین به دست نیاوردیم. ممکن است خروج قیمت بیت کوین از محدوده رنج به سمت پایین باشد و صرفا دلیلی تکنیکالی داشته باشد. شاید هم خبر منفی بازار را به این واکنش واداشته باشد. هر چه باشد به زودی مشخص می‌شود.

سلام مجدد با بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم در لحظه ریزش بیت کوین در صرافی بایننس ۱۶ هزار واحد بیت کوین فروخته شده است و چشم انداز بازار را کاملا نزولی کرده است. حجم معاملات در صرافی‌های دیگر عادی بوده است.

فروش ۱۶ هزار بیت کوین در صرافی بایننس منبع: توییتر
فروش ۱۶ هزار بیت کوین در صرافی بایننس منبع: توییتر

آپدیت ۳۱ فروردین: کاهش قیمت بیت کوین ادامه دارد و در حال حاضر همانطور که پیش بینی کرده بودیم وارد کانال ۲۸ هزار دلار شده است. پیشنهاد می‌کنیم تحلیل قیمت بیت کوین ۳۰ فروردین ما را از دست ندهید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم یکی از پربازدیدترین مطالب توکن باز «پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳» رو از دست ندید.

آپدیت 28 فروردین: در حال حاضر روند قیمت بیت کوین صعودی شده و پادشاه رمزارزها وارد کانال 30 هزار دلار شده است. با آخرین تحلیل بیت کوین توکن باز به روز بمانید.

تحلیل بیت کوین امروز: افزایش قیمت بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

آپدیت ۱۹ اسفند: روز گذشته با اعلام پایان کار بانک سیلورگیت، بازار کریپتو به خاک و خون کشیده شد و به جز استیبل کوین‌ها تمام کوین‌های بازار قرمزپوش شدند. جدیدترین تحلیل قیمت توکن باز که به بررسی علت کاهش قیمت بیت کوین و تحلیل و پیش بینی آن می‌پردازد را از دست ندهید؛

علت کاهش قیمت بیت کوین تا کانال ۱۹ هزار دلار چیست؟


موارد مهم مقاله:

  • ریزش امروز قیمت بیت کوین می‌تواند صرفا اصلاح قیمت باشد و به زودی شاهد بازگشت قیمت باشیم. با این حال برخی تحلیلگران همچنان تاکید می‌کنند افزایش قیمت اخیر تله گاوی بوده و نزول بازار از سر گرفته شده است.
  • در تایم فریم ۱ ساعته بیت کوین تقاطع مرگ اتفاق افتاده است.
  • ممکن است احتیاط سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ناشی از عدم اطمینان آن‌ها در مورد مقدار افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشد.

در لحظه نوشتن این مطلب قیمت بیت کوین ۲۳٬۱۴۱ دلار است و نسبت به روز گذشته ۱.۲۶٪ کاهش داشته است. مثل همیشه افت قیمت بیت کوین روی کل مارکت کریپتو اثر گذاشت و بازار را قرمزپوش کرد. دوج کوین، پولکادات و ماتیک حود ۵٪ کاهش قیمت را نشان می‌دهند.

به نظر می‌رسد ریزش فعلی بازار کریپتو ارتباطی به اقتصاد کلان ندارد. چرا که شاخص‌های نزدک و S&P500 رشد داشته‌اند. شاخص دلار نیز به عنوان رقیب بیت کوین افت داشته و نمی‌تواند عامل کاهش قیمت بیت تلقی شود.

بررسی صرافی بلم (Belem)؛ آیا با یک پروژه کلاهبرداری طرفیم؟

تحلیل قیمت بیت کوین

با وجود رشد قیمتی که بیت کوین این مدت تجربه کرده بود معامله گران انتظار اصلاح قیمت بیتکوین را داشتند. حتی برخی صحبت از تله گاوی می‌کنند و به معامله‌گران هشدار می‌دهند. به هرحال قیمت بیت کوین به سمت بالا حرکت کرد و حتی از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (200-DMA) خود نیز عبور کرد.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ساعتی
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ساعتی

در مجموع ماه ژانویه با رشد ۴۳ درصدی قیمت، ماه تاریخی برای بیتکوین بود. از ژانویه ۲۰۱۳ تاکنون چنین رشدی در ماه‌های نخست میلادی در بازار کریپتو دیده نشده بود.

جدا از بحث اصلاحی که انتظار می‌رفت اتفاق بیافتد سرمایه‌گذاران در آستانه اعلام نرخ بهره بانکی فدرال رزرو احتیاط پیشه کرده‌اند.


ما تو توکن باز بیت کوین رو خیلی ساده و جذاب توضیح دادیم که از خوندنش قطعا لذت می‌برین؛
بیت کوین چیست؟ به زبان ساده و خودمونی ولی حرفه‌ای


بر اساس CME FedWatch Tool، به احتمال ۹۷.۹ درصد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه FOMC معادل ۲۵ واحد bps است. با این حال، افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره همچنان روی میز است و اقتصاددانان وال استریت معتقدند که سرمایه گذاران باید کمی بیشتر برای چرخش سیاست‎های فدرال رزرو صبر کنند.

آیا افزایش قیمت بیت کوین پایان یافت؟

در تایم فریم ۱ ساعته بیت کوین خط میانگین متحرک ۷ ساعته شروع به کاهش کرده و از بالا میانگین متحرک ۲۵ ساعته را قطع کرده است. این تقاطع به تقاطع مرگ (Death Cross) معروف است که سیگنالی مبنی بر ریزش قیمت‌هاست. البته هر چقدر تایم فریم بالاتر باشد این نوع نگاه معتبرتر خواهد بود.

در تایم فریم ۶ ساعته در حال حاضر خط میانگین متحرک ۲۵ دوره‌ای به عنوان حمایت کرده و اجازه کاهش قیمت زیر ۲۳٬۰۰۰ دلار را نداده است. اگر حمایت شکسته شود و قیمت کاهش پیدا کند احتمال می‌رود قیمت تا میانگین متحرک ۲۰۰ روزه که در حال حاضر ۲۲٬۳۵۴ دلار است کاهش یابد.

بهترین قیمت خرید بیت کوین در صرافی‌های داخلی را مقایسه کنید.

علت ریزش قیمت بیت کوین امروز چه بود؟

  • ریزش فعلی قیمت بیت کوین دلیل عمده و خاصی ندارد. به اعتقاد برخی صرفا اصلاح قیمت است. به اعتقاد برخی اصلاح قیمت بیت کوین از شب گذشته تاکنون ثابت می‌کند با یک تله گاوی طرف بوده‌ایم. عده‌ای نیز ریزش قیمت را ناشی از احتیاط سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌دانند که ترجیح می‌دهند صبر کنند تا تکلیف افزایش نرخ بهره ایالات متحده روشن شود.

آیا بازار صعودی ارزهای دیجیتال پایان یافت؟

  • برای پاسخ به این سوال زود است. گاوها همچنان از بیت کوین حمایت می‌کنند و حمایت مهم در میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بیت کوین یعنی ۲۳٬۳۵۴ دلار وجود دارد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.