صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال

از زمانی که خرید و فروش ارز دیجیتال در کشور قانونی شده است، جمعیت بسیار زیادی از مردم کشور به خرید و فروش این ارز ها روی آورده اند تا به این شکل سرمایه گذاری انجام دهند.در چنین مواقعی صرافی ارز دیجیتال اهمیت پیدا می کند که در وب سایت توکن باز می خواهیم کمی در حول این موضوع با شما عزیزان صحبت کنیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

زمانی که کاربران و سرمایه گذاران در بازار جهانی ارز دیجیتال قصد فروش و خرید ارز را دارند، به جای اینکه به بانک و یا بازار بورس مراجعه کنند، باید انجام دادن تمامی امور خود باید به صرافی ارز دیجیتال به شکل اینترنتی و یا حضوری مراجعه نمایند.

به صورت کلی به گروهی از صرافی های فعال در کشور گفته می شوند که امور مربوط به خرید و فروش ارز دیجیتال را برای هموطنان عزیز انجام می دهند و برای کاربران ارز دیجیتال را می خرند، می فروشند و یا در ازای خرید و فروش ارز، به انها پول نقد ارائه می دهند.

تعریف صرافی ارز دیجیتال به شکل تخصصی:

به صورت تخصصی باید گفت که به پلتفرمی گفته می شود که تحت وب و یا نرم افزار تلفن همراه اجرا می شود و به کمک آن می توان معاملات مربوط به خرید بیت کوین، اتریوم و یا سایر ارز های دیجیتال را انجام داد.

لازم به ذکر است که این صرافی ها به دو شکل متمرکز و غیر متمرکز فعالیت دارند.

تفاوت صرافی های متمرکز و غیر متمرکز ارز دیجیتال:

صرافی های غیر متمرکز بستری برای انجام معاملات غیر متمرکز هستند که از بلاکچین و سایر قراردادهای هوشمند برای حذف کردن واسطه ها استفاده می کنند. کاربرانی که با این نوع صرافی ها در ارتباط هستند، میتوانند بدون اینکه ارز های دیجیتال خود را به کیف پول صرافی واریز کنند، از داخل کیف پول خود بردارند و معامالات را انجام دهند.

اما از طرف مقابل صرافی های متمرکز به گونه ای هستند که برای کار کردن با آنها باید در ابتدا شما حساب خود را شارژ کنید و سپس سفارش را به شکل خودکار به ثبت برسانید.

در کشور ایران تمامی صرافی های معتبر که در زمینه ارز دیجیتال فعالیت می کنند، تماما به شکل متمرکز هستند.

ویژگی های بهترین صرافی :

صرافی هایی که در زمینه ارز دیجیتال فعالیت دارند، در صورتی که دارای شرایط ذکر شده در بخش زیر باشند، به عنوان بهترین صرافی در نظر گرفته می شوند:

  • صرافی هایی که انواع تست های امنیتی را گذرانده باشند
  • در ارائه خدمات از سرعت و کیفیت خوبی برخوردار باشند
  • تیم پشتیبانی بسیار قوی داشته باشند
  • حجم معاملاتی که در انها انجام می شود،بالا باشد
  • رمز ارز های آنها بسیار متنوع باشد
  • میزان دریافت کارمز از کاربران توسط آنها بسیار کم باشد
  • ترید کردن ارز ها در این صرافی ها باید بسیار راحت باشد
  • محیط کاربری جذاب و فارغ از پیچیدگی داشته باشد
  • دفتر مرکزی آنها مشخص باشد و امکان ارتباط با آنها وجود داشته باشد
  • شبکه های احتماعی مختلف و قوی داشته باشد
  • سرعت پاسخگویی به کاربران توسط آنها زیاد باشد
  • و…

رابطه صرافی ارز دیجیتال و وب سایت توکن باز:

حتما از خود می پرسید که چرا در رابطه با این موضوع با شما صحبت می کنیم. در پاسخ به این سوال باید به شما عزیزان بگوییم که وب سایت توکن باز یک مجموعه قانونی و فعال در زمینه مقایسه صرافی های فعال در خصوص ارز دیجیتال در کشور است که در صورت بررسی وب سایت توکن باز می توانید صرافی های مختلف را با هم مقایسه کنید و شرایط آنها را بسنجید.

به کمک وب سایت توکن باز به شکل راحت تری می توانید ارز های ارائه شده توسط تمامی صرافی های فعال را مشاهده کنید، قیمت آنها را در هر صرافی به همراه مقداری از هر ارز که آنها عرضه می کنند، ببینید و به نحو بهتری برای خرید ارز مورد نظر خود اقدام کنید.

با وجود این مسائل به شما پیشنهاد می کنیم که خدمات و مزایای وب سایت توکن باز را از دست ندهید و حتما از قابلیت های این وب سایت استفاده کنید تا نتیجه مناسبی دریافت نمایید.

سخن پایانی:

صرافی ارز دیجیتال را برای شما عزیزان شرح دادیم تا به شما عزیزان کمکی در این زمینه کرده باشیم. امیدواریم که از ارائه این مطالب رضایت داشته باشید. برای دریافت راهنمایی های بیشتر با ما در تماس باشید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.