بررسی و نحوه تشخیص کلاهبرداری تتر تقلبی

تتر تقلبی

با افزایش پذیرش و کاربرد ارز دیجیتال در جوامع، افراد بزهکار بیشتری به فکر سواستفاده از این تکنولوژی جدید می‌افتند، زیرا هنوز انبوهی از افراد نحوه استفاده و کاربرد ارزهای دیجیتال را نیاموخته‌اند، و به راحتی فریب می‌خورند.



بنابراین بسیار حیاتی است که برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران، دانش ارزهای دیجیتال را بیاموزیم که دشوار هم نیست. در این مقاله قصد داریم شما را از کلاهبرداری‌ تتر تقلبی آگاه کنیم و نحوه تشخیص آن را بررسی کنیم.

تتر تقلبی چیست؟

برای افرادی که دقیق نمی‌دانند باید گفت که تتر (USDT) در اصل ارز دیجیتالی است که هر 1 عدد آن برابر با 1 دلار آمریکا است.

تترهای تقلبی به ارزهای دیجیتالی اطلاق می‌شود که با استفاده از نام و نشان تجاری تتر (USDT) تولید می‌شوند، اما با تتر اصلی، هیچ پیوندی ندارند. این نوع ارزها اغلب توسط متقلبین با هدف فریب دادن کاربران کم‌اطلاع و با روش‌های مختلف کلاهبرداری تولید می‌شوند. و شما در هیچ‌کجا و هیچ صرافی ارز دیجیتالی نمی‌توانید آن را نقد کنید.

انواع کلاهبرداری تتر تقلبی

کلاهبرداران روش‌های متفاوتی را اتخاذ می‌کنند تا افراد را برای استفاده از این تترهای تقلبی فریب بدهند. از روش‌ها مشابه پانزی گرفته تا پیامک و پیام در واتساپ همگی تلاش می‌کنند تا جایی که می‌توانند اموال شما را حتی در بعضی موارد ملک و املاک را از دستتان خارج کنند. در ادامه به انواع این روش‌ها می‌پردازیم:

پیام کلاهبرداری تتر (USDT) در واتساپ

گروهی از کاربران در واتساپ با پیام‌هایی روبرو شده‌اند که اطلاعات ورود به یک وب‌سایت را ارائه می‌دهد، که شامل نام کاربری و رمزعبور برای دسترسی به مقدار زیادی تتر است. این کاربران برای خارج کردن تترها ملزم به پرداخت مبلغی هستند. متأسفانه، بعضی از افراد به این دام کلاهبرداری گرفتار می‌شوند. این وب‌سایت‌ها، که در حقیقت ابزاری برای کلاهبرداری هستند، از اعتماد کاربران برای تشویق آنها به پرداخت مبالغ بیشتر استفاده می‌کنند و در نهایت، تمام سرمایه‌ها را بدون هشدار قبلی مسدود می‌کنند.

پیامک کلاهبرداری تتر

این روش هم دقیقا همانند روش قبلی، پیامی با محتوای نام کاربری و رمزعبور برای دسترسی به مقدار زیادی تتر در یک سایت را ارسال می‌کنند، که در نهایت برای برداشت تترها شما باید هزینه‌ای پرداخت کنید. اما در نهایت هیچ پولی دست شما را نمی‌گیرد.

سود روزانه تتر

کلاهبرداران در این روش مشابه پانزی‌ها عمل می‌کنند، به این‌صورت که با وعده سود دلاری زیاد، از شما می‌خواهند سرمایه‌ خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید. و کیف‌پولی را نیز برای این کار معرفی می‌کنند. و تترهای تقلبی را به آن واریز می‌کنند. اما در حقیقت شما هیچ تتری دریافت نکرده‌اید و این تترها هیچ ارزشی ندارند و قابلیت تبدیل نخواهند داشت.

خرید املاک با تتر تقلبی

در همین سال گذشته خبری منتشر شد تحت عنوان:

وحید مجید، رییس پلیس فتا از کلاهبرداری با میزان ۹ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان از طریق معامله با ارز دیجیتال صوری و بازداشت هفت نفر در ارتباط با آن خبر داد.

او افزود در یکی از معاملات ۷۷ ملک تجاری و مسکونی به ارزش بالغ بر ۱۳۱ میلیون دلار معادل ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مبادله شد.

کلاهبرداران از همان روش کیف‌پول جعلی به خرید املاک می‌پرداختند، در صورتی که هیچ پولی واقعی جا جا نمی‌شده است.

کلاهبرداری تتر رایگان

بسیاری از موارد کلاهبرداری مرتبط با تتر تقلبی با وعده‌هایی مبنی بر ارائه تتر به صورت رایگان موفق به جلب نظر و اعتماد کاربران می‌شوند. آنها اغلب از تبلیغات گسترده در رسانه‌های اجتماعی و همچنین استفاده از چهره‌های مشهور یا اینفلوئنسرها برای ترویج پروژه‌های خود بهره می‌گیرند. سپس، وقتی که مدیران این پروژه‌ها مبلغ مورد نیاز خود را جمع‌آوری کرده و اهدافشان را محقق می‌سازند، بی‌سر و صدا ناپدید می‌شوند.

روش‌های تشخیص تتر تقلبی چیست؟

اکنون که با انواع روش‌های کلاهبرداری آشنا شدید، به سراغ نحوه تشخیص تتر تقلبی می‌رویم تا به راحتی بتوانیم از درگیری با کلاهبرداران پیشگیری کنیم.

  1. تأیید آدرس‌های کیف پول و تراکنش‌ها: اطمینان حاصل کنید که آدرس کیف پولی که تتر را از آن دریافت می‌کنید معتبر است. می‌توانید از اکسپلوررهای بلاک‌چین مانند Etherscan برای تتر مبتنی بر اتریوم یا Tronscan برای تتر مبتنی بر ترون یا TRC20 استفاده کنید. تاریخچه تراکنش‌ها و سابقه کیف پول را بررسی نمایید.

استیبل کوین تتر روی چندین شبکه بلاکچین قابل انتقال است. از آنجایی که تتر، بلاکچین اختصاصی خود را ندارد باید از بلاکچین‌های دیگر استفاده کند. محبوب‌ترین نوع USDT، تتر ERC20 است که روی اکوسیستم اتریوم پیاده‌سازی شده است. پس از اتریوم، شبکه ترون میزبان این استیبل کوین است. توکن‌های شبکه ترون، دارای استاندارد TRC20 هستند.

2. تأیید قرارداد هوشمند: برای توکن‌های تتر روی اتریوم و دیگر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند، آدرس قرارداد هوشمند را تأیید کنید. یک توکن معتبر تتر باید قرارداد هوشمند خود را تأیید شده و روی اکسپلوررهای بلاک‌چین عمومی قابل مشاهده باشد.



در تصویر زیر نمونه یک تراکنش ارسالی تتر را مشاهده می‌کنیم.

تراکنش تتر تقلبی
تراکنش تتر تقلبی

اگر روی خود توکن کلیک کنید، اطلاعات دقیق‌تری در مورد آن می‌توانید پیدا کنید که به شما در تشخیص تتر تقلبی کمک خواهد کرد.

جزییات تراکنش تتر
جزییات تراکنش تتر تقلبی

با کلیک روی آدرس قرارداد، می‌توانید ببینید که ارزش این توکن صفر است که نشان‌دهنده جعلی بودن آن است. این در حالی است که یک تراکنش USDT واقعی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید و اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که ارزش توکن در آن مشخص شده است.

قراداد واقعی تتر

3. استفاده از صرافی‌های معتبر: تتر را فقط از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر و شناخته شده خرید و فروش کنید. این پلتفرم‌ها دارای اقدامات امنیتی خود برای جلوگیری از گردش توکن‌های جعلی هستند.



 4. استفاده از ابزارهای تحلیل بلاک‌چین: کاربران پیشرفته می‌توانند از ابزارهای تحلیل بلاک‌چین که قادر به ردیابی جریان توکن‌ها هستند و به شناسایی فعالیت‌های مشکوک کمک می‌کنند، استفاده نمایند.

چگونه کلاهبرداران تتر تقلبی را تشخیص بدهیم؟

  • پیشنهادهایی که به نظر زیادی خوب به نظر می‌رسند برای واقعی بود.
  • “تضمین” ثروتمند شدن سریع.
  • وبسایت‌هایی که با “HTTPS” شروع نمی‌شوند. 
  • درخواست‌های فوری برای پرداخت.
  • پیام‌های تهدیدآمیز.
  • درخواست پرداخت به صورت ارز دیجیتال، به ویژه در شبکه‌های اجتماعی.
  • درخواست ورود به حساب‌ها یا پیشنهادهای شغلی بدون اینکه شما خواسته باشید.

نحوه ساخت تتر تقلبی توسط کلاهبرداران چگونه است؟

کلاهبرداران با ایجاد توکن‌های جدید روی پلتفرم‌های بلاک‌چین مانند اتریوم، با استفاده از نام‌ها و نمادهایی شبیه به تتر برای شبیه‌سازی ظاهر آن، تتر تقلبی (USDT) ایجاد می‌کنند. آنها از قراردادهای هوشمند، اغلب کپی شده از قرارداد معتبر تتر، برای صدور این توکن‌های جعلی استفاده می‌کنند. این توکن‌ها در حالی که شبیه USDT به نظر می‌رسند، ولی توسط ارزش واقعی پشتیبانی نمی‌شوند و برای فریب کاربران منتشر می‌شوند. کلاهبرداران ممکن است این تترهای جعلی را به طور مستقیم توزیع کنند یا آنها را روی صرافی‌های غیرمتمرکز لیست کنند تا از لیستینگ راحت سوءاستفاده کنند. کاربران فریب می‌خورند و باور می‌کنند این توکن‌ها واقعی هستند و آنها را می‌خرند یا می‌پذیرند، بنابراین تأیید آدرس توکن‌ها و استفاده از صرافی‌های معتبر برای تراکنش‌ها حیاتی است.

سایت های کلاهبرداری تتر

usdtvop.com

usdtuto.com

usdtevent.com

usdtkza.com

usdtgwp.com

کلام پایانی

کلاهبرداری تتر تقلبی یکی از روش‌های رایج کلاهبرداران در دنیای ارزهای دیجیتال است که با سوءاستفاده از اعتماد و بی‌اطلاعی کاربران، آن‌ها را فریب می‌دهند. بنابراین آگاهی و دانش کافی در مورد نحوه تشخیص تترهای تقلبی حیاتی است. کاربران باید همیشه احتیاط کنند و آدرس‌های کیف پول، قراردادهای هوشمند و تاریخچه تراکنش‌ها را بررسی نمایند. همچنین تنها از صرافی‌ها و پلتفرم‌های معتبر استفاده شود. با رعایت نکات ایمنی و دقت کافی می‌توان از بسیاری از حقه‌های کلاهبرداران جلوگیری کرد.

سوالات پرتکرار

3 دیدگاه روشن بررسی و نحوه تشخیص کلاهبرداری تتر تقلبی

  • سلاماقا واسه من اومده تو واتساپ رمز و اکانت تتر ولی خودش vip5 هست نیازی هم به خرید چیزی نیست الان میتونم یعنی انتقال بدم؟کیف پول اشنای دیگه ای هم ندارم ببینم میشه بهش انتقال داد یا نه اگر کسی تجربه ای داره ممنون میشم به اکانت تلگرامم پیام بده راهنمایی کنه
    @dr_diaco

  • پلیس فروشنده ارز های دیجیتال را شناسایی و حساب آنان را بلوکه نماید، ممنوعیت خرید و فروش ارزهای خارجی دیجیتال، ارزش مالی از صرافی ها خارج،نقدینگی و سپردها به داخل کشور هدایت شوند. ارزهای ملتهب کننده بازار و گرانی ها، تعلیق و پلمپ شرکت های پانزی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.