تتر ایکس (TETEREX) و خطر کلاهبرداری و محکومیت کاربران

تترایکس

اخیراً تبلیغاتی در فضای مجازی پخش شده که در رابطه با یک صرافی با نام تترایکس است که تتر و ووچر پرفکت مانی را 15٪ گرانتر نسبت به دیگران از شما خریداری می‌کند. در این مقاله به بررسی خطر کلاهبرداری و محکومیت‌های قضایی برای کاربران این پلتفرم پرداخته‌ایم.

تتر ایکس چیست؟

تتر ایکس پلتفرمی است که ادعا می‌کند، “ارزهای دیجیتال و پرفکت مانی شما را تا 15% بالاتر بصورت آنی از شما میخرد و معادل ریالی واریز میکند”.

با یک بررسی ساده از وب‌سایت می‌توان متوجه شد که اترایکس یک صرافی نیست و تنها شما می‌توانید تتر و پرفکت مانی به آن‌ها بفروشید.



از جمله دیگر نکات قابل توجه آن می‌توان به فروش تتر بدون نیاز به احراز هویت و امکان استفاده از کارت‌های بانکی دیگر افراد اشاره نمود که همگی نشان از فعالیت غیرقانونی این وبسایت دارند.

تصویر سایت پلتفرم تتر ایکس
تصویر سایت پلتفرم تتر ایکس

تتر ایکس چگونه کار می‌کند؟

  • ثبت نام در پلتفرم تتر ایکس با یک ایمیل بدون نیاز به مراحل احراز هویت.
  • انتخاب نوع ارز و ثبت درخواست فروش به سایت تتر ایکس.
  • انتقال پول و تایید (کانفرم) آنی و ثبت موفق سفارش شما.
  • واریز مبلغ ارز فروخته شما شما به حسابتان بین 1 تا 2 ساعت کاری.

آیا تتر ایکس کلاهبرداری است؟

برای پاسخ به این سوال می‌توان با بررسی نکات ساده به چند مسئله مهم اشاره نمود، که شما همیشه باید در موارد مشکوک به آن‌ها دقت کنید:

پیشنهاد سود غیر متعارف

اولین آن‌ها که همیشه باید در موارد مشکوک به آن دقت کنید، پیشنهاد سود‌های غیرمتعارف است، که تترایکس با ادعای خرید تتر 15 درصد گرانتر از بازار، اگر قرار باشد به این رویه ادامه دهد، ورشکسته خواهد شد.



در نتیجه یا به زودی این وب‌سایت تعطیل خواهد شد، یا هدفی به غیر از سودرسانی به فعالین بازار ارز دیجیتال دارد.

فیلتر بودن وبسایت

در صورتی که با آیپی ایران بخواهید وارد این سایت شوید، خواهید دید که این وبسایت مسدود است و امکان استفاده از آن بدون فیلترشکن وجود ندارد. که این نکته نشانه‌ی دیگری از فعالیت غیر قانونی این پروژه است. در صورتی که اگر فعالیت آن‌ها قانونی بود، برای رفع فیلتر وبسایت تتر ایکس اقدامی صورت می‌گرفت.

استفاده از اینماد جعلی

اگر انتهای صفحه اول سایت تتر ایکس را بررسی کنید، متوجه آرم نماد اعتماد الکترونیک می‌شوید که توسط وزارت صمت برای کسب و کارهای اینترنتی دارای مجوز صادر می‌گردد که شما با کلیک بر روی آنها می‌توانید مجوز را مشاهده کنید. اما در سایت تتر ایکس فقط از تصویر آن برای سو استفاده از اعتماد کاربران استفاده شده و امکان کلیک کردن و بررسی آن وجود ندارد.

پشتیبانی مشکوک

اگر به قسمت تماس با ما یا پشتیبانی آن‌ها مراجعه کنید متوجه می‌شوید که برای خط تلفن از شماره موبایل استفاده شده است که برای یک صرافی یا کسب و کار معتبر عجیب به نظر می‌رسد. همچنین یک آدرس دفتر در مشهد وجود دارد که نمی‌تواند تاییدی بر اعتبار این پروژه باشد.

تصویر بخش تماس با ما تتر ایکس
تصویر بخش تماس با ما تتر ایکس

شبکه‌های اجتماعی بدون کاربر

اگر بر روی آیکون رسانه‌های اجتماعی داخل سایت کلیک کنید، متوجه می‌شوید که اکانت اینستاگرام آن پرایوت و قابل دسترس نیست و کانال تلگرام نیز صرفاً قیمت‌ها را اعلام می‌کند. شبکه‌های اجتماعی از این رو مهم هستند که شما با خواندن نظرات کاربران می‌توانید از تجربیات آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

تصویر صفحه اینستاگرام تترایکس
تصویر صفحه اینستاگرام تترایکس

اعضای تیم نامشخص

شما با بررسی این پروژه هیچ کجا متوجه نمی‌شوید که اعضای پشت این پروژه چه کسانی هستند و این پلتفرم توسط چه کسانی اداره می‌شود و اگر روزی هرگونه مشکلی متوجه شما شود، شما هیچ‌گاه نخواهید فهمید که باید به چه کسی مراجعه کنید.

تبلیغات توسط افراد معلوم‌الحال

این پلتفرم در اینستاگرام از طریق دنیا جهانبخت معرفی گردیده است که خود این شخص به دلیل اداره سایت‌های قمار و شرطبندی و به خطر انداختن سرمایه مردم، فردی نامعتبر و سو استفاده‌گر از ناآگاهی افراد نسبت به اینگونه کسب و کارها است.

تصویر دنیا جهانبخت در حال تبلیغ تتر ایکس
تصویر دنیا جهانبخت در حال تبلیغ تتر ایکس

تمامی موارد بالا حاکی از آن است که، استفاده از این پلتفرم می‌تواند سرمایه و دارایی شما را به خطر اندازد و در ادامه بررسی خواهیم کرد که به غیر از دارایی شما، خود شما را هم درگیر مسائل قضایی نماید.

چرا استفاده از اترایکس و کسب سود از آن خطرناک است؟

اتهام پولشویی و کلاهبرداری

این سوال پیش می‌آید، در صورتی که تترهای شما را خریداری نموده و مبلغ آن را به شما پرداخت کنند، چه مشکلی وجود دارد. در پاسخ باید گفت، منطق این کسب و کارها پولشویی از طریق خرید ارزهای دیجیتال شما است. روش کار به این‌صورت است که وجوهی که داخل حساب‌های اجاره‌ای سایت‌های قمار وجود دارد، این‌گونه توسط خرید تترهای شما، پاک می‌شود و شما قربانی کلاهبرداری و پولشویی خواهید شد و بعد از چند روز از دریافت پول از این وبسایت ها باید پاسخگوی مراجع قضایی باشید. این وب‌سایت‌ها علاوه بر اینکه پول‌های سایت‌های قمار که توسط پلیس فتا رصد می‌شوند را برای شما واریز می‌کنند، حساب‌های کاربران را فیشینگ می‌کنند و آن پول را به شما می‌دهند و شما باید به عنوان یک کلاهبردار یا قمارباز چندین ماه خود را درگیر قانون ببینید.

از بین رفتن تمام سرمایه

سود 15 درصدى كه هيج سقفى هم براى آن وجود ندارد. مردم را ترقيب می‌كند تا مبالغ سنگين را از صرافی‌هاى ديگر خريداری و به اين صرافى بفروشند. و به قول معروف آربيتراژ انجام دهند.



در اين حالت هم اين امكان وجود دارد كه اصلا پولى براى شما واريز نشود وشما متضرر شويد و به طور كلى اين سايت جمع شود.

پولشویی چیست؟

پول‌شویی (Money Laundering) تبدیل سود حاصل از خلافکاری و فساد به دارایی‌های به ظاهر مشروع است. در فرایند پول‌شویی، پول حاصل از اقدامات غیرقانونی تبدیل به پول یا ثروتی می‌شود که در ظاهر از راه‌های قانونی بدست آمده‌است و به این طریق «پول شسته شده» وارد اقتصاد می‌شود.

جرم پولشویی در سیستم قمار چیست؟

مرتكبين جرم پولشويي علاوه بر استرداد درآمد و عوايد حاصل از ارتكاب جرم مشتمل بر اصل و منافع حاصل (و اگر موجود نباشد ، مثل يا قيمت آن) به جزاي نقدي به ميزان يك چهارم عوايد حاصل از جرم محكوم مي شوند كه بايد به حساب درآمد عمومي نزد بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران واريز گردد . ” در تبصره این ماده آمده است در صورتی که عوایدی که از جرم به دست آمده است به مال دیگری تبدیل شده باشد ، همان مال مصادره خواهد شد . مجازات گفته شده ، تنها برای کسانی است که تنها مرتکب جرم پولشویی شده اند ولی کسانی که جرم اصلی مثلا کلاهبرداری را هم انجام داده اند ، علاوه بر مجازات پولشویی به مجازات کلاهبرداری هم محکوم خواهند شد .

مشکلات آتی استفاده از این دسته از وبسایت‌ها

  1. شما ارز دیجیتال خود را از دست داده‌‌اید
  2. حساب شما چندین ماه مسدود می‌شود
  3. مبلغ دریافت شده به همراه جریمه باید به حساب دولت واریز کنید.
  4. ثبت اطلاعات شما به عنوان یک فرد مجرم در سامانه های دولتی

کلام پایانی

پیشنهاد سودهای نامتعارف همیشه وسوسه‌انگیز است، و کلاهبرداران از حس طمع انسان‌ها سواستفاده کرده و با ساخت روش‌هایی که در ظاهر مطمئن به نظر می‌رسند، سرمایه و اموال افراد را به سرقت می‌برند. همیشه این پیشنهادات را چندین بار بررسی کنید.



و همیشه برای خرید و فروش ارز دیجیتال خود از صرافی‌های معتبر استفاده نمایید.

توجه: این مقاله در رابطه با پروژه تتر ایکس با دامنه teterex.com است، و این پلتفرم با صرافی‌های tetherex.net و اتر اکس با دامنه eterex.com کاملا متفاوت است و هیچ ارتباطی به هم ندارند.

سوالات پرتکرار

2 دیدگاه روشن تتر ایکس (TETEREX) و خطر کلاهبرداری و محکومیت کاربران

  • سایتش بسته نیست ومشغول فعالیت هست.
    درسته اینا شاید دارن کلاه برداری میکنن (البته خودشون گفتن به مدت محدود وفقط برای جذب مشتری)
    پس چرا اینا رو سایتشون رو پلیس بسته دوباره دارن کار میکنن
    نکنه خود پلیس هم شریک کلاه برداری شده (استخفرالله)
    ثانیا پول حروم رو چرا خود دولت به خزانه بیت المال میبره
    نکنه فقط برا مردم حرومه وبرای خودشون حلال
    (یاده آهنگ اگه چیز بده.*یکم از اون چیز بده*بده به من یه زره، افتادم!)
    یک انتقاد گر سر سختم من، لطفا مطلب من رو پخش کنید

  • سلام دوستان این سایت داره پولشویی میکنه پول حاصل از قمار رو میزنن تو حساب کاربران اگه پلیس فتا بفهمه حساب رو مسدود میکنه

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.