معرفی جایگزین ایرانی بازار خریدوفروش NFT کوکوین | صرافی فرهاد اکسچنج

معرفی جایگزین ایرانی بازار خریدوفروش NFT کوکوین | بازار NFT فرهاد اکسچنج

ترند شدن توکن‌های NFT یک انقلاب بزرگ را در بازار ارزهای دیجیتال رقم زد. در واقع تاریخ ارزهای دیجیتال به قبل و بعد از توکن‌های NFT تقسیم می‌شود و حالا نزدیک به یک میلیون نفر مالک این توکن‌های دوست‌داشتنی هستند. گران‌ترین NFT دنیا با رقم 91.8 میلیون دلار فروش رفته و اگر شما هم قصد دارید تا به این تجارت پرسود وارد شود پس باید از یک بازار مناسب برای خرید و فروش این توکن‌ها استفاده کنید. در مقاله امروز قصد داریم تا جایگزین بازار NFT کوکوین را معرفی کنیم. با ما در معرفی بازار NFT فرهاد اکسچنج همراه باشید.

توکن NFT چیست؟

پیش از بررسی بازار NFT کوکوین و فرهاد اکسچنج، به چیستی این توکن‌های دوست‌داشتنی پاسخ می‌دهیم. NFT مخفف Non-Fungible Token یا توکن غیرقابل تعویض است. این دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد روی بلاکچین ذخیره شده و برخلاف ارزهای دیجیتال قابل تقسیم شدن نیستند. هر NFT هویت منحصربه‌فرد خود را دارد و نمی‌توان از یک توکن چند نمونه ایجاد کرد. از این توکن‌ها می‌توان برای نشان دادن طیف گسترده‌ای از آثار هنری همچون موسیقی، ویدیو، تصویر، نقاشی و دیگر محتواهای هنری استفاده کرد. NFTها در سال‌های اخیر به راهی برای کسب درآمد بیشتر هنرمندان و سازندگان تبدیل شدند و کلکسیون‌دارها به‌دنبال خرید و جمع‌آوری NFT هستند.

توکن NFT
NFTها هویتی منحصربه‌فرد دارند و امکان تقسیم کردن یا ساخت نمونه‌های دیگر از آنها وجود ندارد

بازار NFT صرافی کوکوین

صرافی مشهور کوکوین در سال گذشته بازار غیرمتمرکز NFT خود را با نام ویندوین (Windvane) راه‌اندازی کرد و از قابلیت‌هایی همچون لانچ پد، مینت (تولید NFT)، معامله، مدیریت توکن‌ها پشتیبانی کرده و تمام قابلیت‌های موردنیاز سازندگان و خریداران را فراهم کرده است.

بازار NFT کوکوین
بازار NFT کوکوین در سال 2022 راه‌اندازی شد و از قابلیت‌های لانچ پد، مینت و مدیریت توکن برخوردار است

ویندوین به‌عنوان یک فروشگاه چندمنظوره امکان استفاده از شبکه‌های مختلف را برای کاربران فراهم کرده و مزایای منحصربه‌فردی به شرح زیر دارد.

  • ارائه پروژه‌های مطمئن
  • کارمزدهای کم
  • امنیت بالا

از 24 تیر 1402 کوکوین هم به لیست صرافی‌هایی با احراز هویت اجباری اضافه شده و زین پس کاربران برای استفاده از آن باید فرایند KYC را انجام دهند. با این حال متاسفانه به‌دنبال تحریم‌ها، KuCoin به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد و امکان احراز هویت با مدارک ایرانی وجود ندارد. بدین ترتیب یک صرافی دیگر هم از لیست صرافی‌های مناسب ایرانیان حذف شد اما نگران خریدوفروش NFT خود نباشید، صرافی فرهاد اکسچنج با راه‌اندازی بازار NFT این امکان را برای شما فراهم کرده تا NFT درست کنید و بفروشید. در ادامه این سرویس را معرفی می‌کنیم.

معرفی بازار NFT فرهاد اکسچنج

صرافی فرهاد اکسچنج به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ایرانی به‌دنبال ایجاد کانونی برای خرید و فروش توکن‌های NFT و رفع نیاز کاربران ایرانی به صرافی‌ها و پلتفرم‌های خارجی بود. در نهایت این سرویس چندی پیش راه‌اندازی شد و حالا هنرمندان می‌توانند اثر هنری خود را به آسانی ایجاد کنند. تنها کافیست تا عنوانی برای NFT درنظر بگیرید، توضیحات آن را بنویسید و کالکشن را انتخاب کنید.

بازار NFT فرهاد اکسچنج
در بازار NFT فرهاد اکسچنج می‌توانید به راحتی توکن NFT خود را تولید کنید

در حال حاضر بازار NFT فرهاد اکسچنج از شبکه اتریوم پشتیبانی کرده اما در آینده شبکه‌های دیگری به این لیست اضافه خواهند شد و می‌توانید توکن خود را در شبکه‌های دیگر ازجمله ماتیک و سولانا ایجاد کنید. با ساخت NFT در بستری امن تنها یک کلیک فاصله دارید. برای مشاهده این سرویس از لینک زیر استفاده کنید:

سخن پایانی

اگرچه دیگر امکان استفاده از کوکوین برای کاربران ایرانی مقدور نیست اما دنیا که به آخر نرسیده و خوشبختانه صرافی‌های ‌ایرانی به‌دنبال ارائه ویژگی‌های جدید هستند. علاوه‌بر ترید عادی و معامله ارز دیجیتال، می‌توانید خریدوفروش NFT را نیز در فرهاد اکسچنج انجام دهید تا دغدغه‌ای نسبت به احراز هویت و تحریم‌ها نداشته باشید. شما همراهان توکن باز چه تجربه‌ای از NFTها دارید؟ آیا روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ نظرات خواندنی خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی معرفی بازار NFT فرهاد اکسچنج همراه ما بودید سپاسگزاریم.

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.