آموزش ۵ روش کسب درآمد از اتریوم بدون ترید کردن

سود بالا بدون ترید کردن؛ کسب درآمد پایدار از اتریوم

اتریوم پادشاه‌ آلت‌کوین‌ها و یکی از برترین ارزهای بازار است. اتر پیوسته در مسیر پیشرفت و توسعه قرار داشته و فرصت‌های مالی مناسبی را برای تریدرها فراهم کرده است. به‌غیر از ترید عادی، راه‌های مختلفی برای کسب درآمد پایدار از اتریوم وجود داشته که در ادامه به بررسی تمامی آنها خواهیم پرداخت. این درآمد پایدار ضررهای شما را در طول بازار نزولی پوشش داده و منجر به درآمد بیش‌تر در بازار صعودی می‌گردد. با ما در بلاگ توکن باز همراه باشید.

اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟

اتریوم (Ethereum) یک شبکه‌ی بلاکچینی غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند روی آن اجرا می‌شوند. این برنامه‌ها بدون هرگونه تقلب یا تداخلی از سوی دیگر افراد اجرا می‌گردند. توکن بومی شبکه‌ی اتریوم یعنی اتر این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا فعالیت‌های گوناگونی را در این شبکه ازجمله انجام تراکنش‌ها، استیکینگ، ایجاد و ذخیره‌‎ی توکن NFT و … را انجام بدهند.

اتریوم
اتریوم کاربرد زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال داشته و فرصت‌های مالی مناسبی برای کاربران بوجود آورده است

همچنین اتریوم در راستای ساخت و تولید برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) کاربرد دارد. همین موضوع اتریوم را به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای توسعه‌دهندگان تبدیل کرده است.

اتریوم در تاریخ 15 سپتامبر 2022 از الگوریتم گواه اثبات کار (PoW) عبور و به الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) مهاجرت کرد. این اتفاق منجر به حذف ماینرها و کاهش مصرف انرژی اتریوم گردید. همچنین مقیاس‌پذیری این شبکه افزایش یافت.

کسب درآمد پایدار از اتریوم

همانطور که پیش‌تر اشاره کرده بودیم، راه‌های متعددی برای کسب درآمد پایدار از اتریوم وجود داشته که در ادامه به بررسی و معرفی آنها خواهیم پرداخت.

استیکینگ

به فرآیند سپرده‌گذاری و قفل شدن یک دارایی استیکینگ گفته می‌شود. کاربران می‌توانند با استیک کردن اتریوم خود به اعتبارسنج اتریوم تبدیل شده و با تایید تراکنش‌ها، پاداش دریافت کنند. کاربران با استیک کردن اتر به بخشی از شبکه‌ی اتریوم تبدیل شده و امنیت شبکه‌ی این رمز ارز را افزایش می‌دهند. اعتبارسنج‌ها در ازای دارایی استیک شده‌ی خود، جوایزی در قالب اتر یا توکن‌های دیگر را دریافت می‌کنند.

صفحه استیکینگ اتریوم
صفحه استیکینگ اتریوم؛ منبع: Ethereum.ORG

با گذشت زمان، استیک کردن اتریوم به یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد پایدار از اتریوم تبدیل شده است. با این حال کاربران برای تبدیل شدن به اعتبارسنج اتریوم باید حداقل 32 واحد اتر (معادل 50 هزار دلار در زمان نگارش مقاله) را در این شبکه استیک کنند.

بیش‌تر بخوانید؛ آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟ آموزش کسب درآمد با کم ریسک‌ترین استراتژی بازار

به‌غیر از استیک مستقیم، می‌توان از پلتفرم‌هایی همچون StakeWise و Lido نیز استفاده کرد. این پلتفرم‌ها برنامه‌های غیرمتمرکزی هستند که خدمات اعتبارسنجی اتریوم را بدون نیاز به اجرای یک نود کامل ارائه می‌کنند. در واقع چنین پلتفرم‌هایی این امکان را برای کاربران به ارمغان آورده تا با حداقل مقدار سرمایه (کم‌تر از 32 واحد اتریوم) در برنامه‌ی استیکینگ اتریوم شرکت کنند. با این حال این پلتفرم‌ها 10 درصد از پاداش فرد را دریافت می‌کنند.

هولد کردن اتریوم

هولد کردن، دومین راه برای کسب درآمد پایدار از اتر است. کاربران با این امید دارایی‌های مختلف را هولد کرده تا درصورت افزایش قیمت آنرا در آینده به فروش رسانده و سود مناسبی کسب کنند. در واقع هولد کردن یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد از اتریوم است. با اینکه هیچ‌گونه تضمینی مبنی بر افزایش قیمت دارایی‌ها وجود نداشته اما درصورت افزایش قیمت دارایی، این استراتژی در بلندمدت سودآور خواهد بود.

فرصت آربیتراژ اتریوم و کسب سود مطمئن از اتریوم

اتر از زمان متولد شدن خود شاهد رشد فوق‌العاده‌ای بوده و در حال حاضر یکی از با ارزش‌ترین رمز ارزهای جهان است. بنابراین احتمالا در آینده نیز شاهد رشد قیمت آن خواهیم بود.

با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال سرشار از نوسان بوده و احتمال ضرر کردن در هنگام هولد کردن بلندمدت یک دارایی وجود دارد. بنابراین بهتر است سرمایه‌ی زندگی خود را به هولد کردن یک دارایی اختصاص ندهید.

استفاده از ربات ترید خودکار

سومین راه برای کسب درآمد غیرفعال از اتریوم، استفاده از یک ربات برای ترید خودکار اتر است. ربات‌های ترید خودکار از الگوریتم‌های از پیش برنامه‌ریزی شده برای خرید و فروش دارایی‌ در 24 ساعت شبانه‌روز استفاده می‌کنند.

اتریوم
می‌توان با استفاده از ربات‌های ترید، درآمدی پایدار و غیرفعال از اتریوم کسب کرد

این ربات‌ها از استراتژی‌های مختلفی ازجمله حجم معاملات یا تغییرات قیمت استفاده کرده و برخی اوقات کاربران می‌توانند پیش‌فرض‌های آن را بر اساس استراتژی یا میزان ریسک خود تغییر بدهند.

اگرچه احتمال کسب سود زیاد و موفقیت وجود داشته اما این ربات‌ها گاهی اشتباه کرده و فروش را خیلی زود یا خرید را خیلی دیر انجام می‌دهند.

علاوه بر این موارد، بازار ارزهای دیجیتال سرشار از نوسان است و بسیاری از ربات‌ها قادر به پیش‌بینی این نوسانات نیستند. بدین‌ترتیب سرمایه‌گذاران باید فعالیت ربات ترید اتومات خود را زیر نظر داشته باشند.

وام دادن اتریوم

چهارمین راه برای کسب درآمد پایدار از اتریوم، وام دادن آن است. به‌طور معمول سرمایه‌گذاران با وام دادن رمز ارز با نرخ بهره‌ی بالا سود می‌کنند. اینکار را می‌توان از طریق پلتفرم‌های وام‌دهی متمرکز یا غیرمتمرکز انجام داد.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش اتریوم در ایران

در پلتفرم‌های متمرکز، کاربران اطمینان‌خاطرِ بیش‌تری نسبت به مسائل فنی، امنیت، ذخیره‌سازی‌ داده‌ها و … دارند. این پلتفرم‌ها تمامی اتفاقات را مدیریت کرده تا سرمایه‌گذاران بازده‌ دارایی خود را افزایش بدهند. همچنین پلتفرم‌های متمرکز معمولا نرخ بهره‌ی بالاتری نسبت به پلتفرم‌های غیرمتمرکز دارند. با این حال برنامه‌های متمرکز بیش‌تر از غیرمتمرکزها در معرض هک و نقض داده‌ها قرار دارند.

از سوی دیگر برنامه‌های وام‌دهی غیرمتمرکز امنیت بالاتری دارند. این پلتفرم‌ها از شفافیت بالایی برخوردار بوده و شخصی‌سازی بیش‌تری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. با استفاده از شخصی‌سازی‌ها کاربران می‌توانند سود بیش‌تری کسب کنند. با این حال متاسفانه استفاده از این برنامه‌ها پیچیده‌تر از پلتفرم‌های متمرکز بوده و به سطح دانش بالاتری نیاز است.

ییلد فارمینگ (استخراج نقدینگی)

ییلد فارمینگ یا استخراج نقدینگی آخرین راه برای کسب درآمد پایدار از اتریوم است. در این روش، کاربران اتر یا دیگر دارایی‌های خود را به استخرهای نقدینگی در صرافی‌های غیرمتمرکز همچون SushiSwap، Yearn.finance و Uniswap قرض داده تا پاداش دریافت کنند.

در بلاگ توکن باز بخوانید؛ معرفی 9 رمز ارز پرسود برای سرمایه‌گذاری

تریدرها برای معامله‌ کردن ارزهای دیجیتال کارمزدی را پرداخت کرده که این کارمزد بین کاربران تقسیم می‌شود. میزان پاداش بستگی به میزان دارایی قرض داده شده دارد.

ییلد فارمینگ راهی مناسب برای کسب درآمد از اتریوم است اما توجه داشته باشید که این روش نسبتا جدید بوده و در معرض تغییرات مختلف است. همچنین به‌دنبال نوسان قیمت شدید ارزهای دیجیتال، این روش از ریسک بالایی برخودار است.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید ما در این مقاله به معرفی 5 روش برای کسب درآمد پایدار از اتریوم پرداختیم. نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این روش‌ها چیست؟ آیا تجربه‌ی استفاده از آنها را دارید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

سوالات متداول

چند روش برای کسب درآمد پایدار از اتر وجود دارد؟

می‌توان با استفاده از 5 روش یعنی استیکینگ، هولد کردن، استفاده از ربات‌های ترید، ییلد فارمینگ و وام‌دهی درآمد پایدار با سود بالا از اتریوم کسب کرد.

کدام روش ریسک بالاتری دارد؟

شما عزیزان می‌توانید میزان ریسک روش‌ها را با توجه تحمل ریسک خود تغییر داده اما به‌طور کلی ییلد فارمینگ ریسک بیش‌تری نسبت به دیگر روش‌ها دارد.

آیا می‌توان بدون در اختیار داشتن 32 واحدِ کامل، اتر را استیک کرد؟

بله. شما عزیزان می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌هایی همچون StakeWise و Lido اتریوم را استیک کرده و 10 درصد از سود خود را با آنها شریک شوید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.