معرفی ۵ راه کسب NFT رایگان در بازار ارزهای دیجیتال

5 راه برای کسب NFT رایگان؛ آسان‌ترین راه برای کسب درآمد از بلاکچین

توکن NFT مرج با قیمت 91.8 میلیون دلار به فروش رفت. شما هم بعد از خواندن این جمله هوش از سرتان پرید؟ حق هم دارید، توکن‌‌هایی که چندی پیش با رویاهایی بزرگ متولد شدند حالا در این سطح از قیمت معامله شده و روزبه‌روز ارزش آنها بیشتر از قبل می‌شود. احتمالا بعد از خواندن اولین جمله جدی‌تر از قبل با توکن‌های NFT برخورد کنید و خوشبختانه، هنوز هم راه‌هایی برای کسب توکن NFT رایگان وجود دارد. با ما در مقاله امروز همراه باشید تا به 5 راه برای کسب NFT رایگان بپردازیم.

NFT چیست؟

پیش از هرکاری باید به بررسی چیستی توکن‌های NFT یا غیرقابل تعویض بپردازیم. ایده‌ و مفهوم این توکن‌ها برای امروز و دیروز نیست اما از چندی قبل در مقیاس گسترده اجرا شده و استفاده از آنها به تغییر چشم‌انداز اقتصادی کمک می‌کند.

توکن NFT
همه افراد قادر به مشاهده محتوای توکن‌های NFT هستند اما تنها یک نفر مالکیت آنها را در اختیار دارد

NFT یا دارایی دیجیتال یکی از آیتم‌های موجود در بلاکچین است. بلاکچین به‌عنوان یک دفتر کل عمومی عمل کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا صحت یک NFT را تایید و شناسایی کنند. برخلاف دیگر اقلام دیجیتالی مثل ارزهای دیجیتال، هر NFT منحصربه‌فرد یا حداقل کمیاب است. آنها را می‌توان با استفاده از ارزهای دیجیتال خریداری کرد اما مهم‌ترین نکته درخصوص NFTها این است که همه افراد قادر به مشاهده محتوای توکن هستند اما فقط خریدار حق مالکیت آن را در اختیار دارد.

توکن NFT بیت کوین چیست؟ BTC کارت جدیدی برای بازی کردن دارد

NFTهای محبوب شامل هنر دیجیتال، زمین‌های مجازی، آیتم‌های درون بازی و … هستند و این لیست روزبه‌روز گسترش می‌یابد.

چطور NFT رایگان به‌دست بیاوریم؟

راه‌های مختلفی برای کسب NFT رایگان وجود دارد و فرصت‌های مناسبی برای شما طراحی شده تا با استفاده از 5 راه برای کسب NFT رایگان به درآمد برسید.

توکن NFT رایگان
راه‌های جذابی برای کسب توکن NFT رایگان مثل بازی کردن و کسب درآمد وجود دارد

1- بازی کنید و NFT بگیرید!

یکی از راه‌های کسب درآمد رایگان و کسب توکن NFT مجانی ثبت‌نام در یک بازی ویدیویی مبتنی بر NFT و Play to Earn است. این بازی‌ها به‌طور خاص برای تشویق تجارت NFT طراحی شده‌اند و تمرکز آنها روی این موضوع قرار دارد. در واقع این راه یکی از خالص‌ترین و بهترین کاربردهای NFT است چرا که آیتم‌های درون بازی نه‌تنها به رشد شما در بازی کمک کرده بلکه می‌توانید از تجارت آنها به درآمد برسید.

خرید و فروش بیش از ۴۵۰ ارز دیجیتال با کارمزد بازار ریالی صفر و بازار تتری ۰.۱ درصد در صرافی اتراکس
ورود به صرافی اتراکس

برخی از بهترین بازی‌های P2E برای کسب NFT عبارتند از:

  • Axie Infinity
  • Illuvium
  • Plant vs Undead
  • The Sandbox
  • Star Atlas
  • League of Kingdoms
  • Gods Unchained
  • Crazy Defense Heroes
  • FootballCoin
  • Sorare

این لیست را می‌توان تا صبح ادامه داد و به همین چند مورد محدود نمی‌شود. تنها کافیست تا در این بازی‌ها ثبت‌نام کرده و با انجام فعالیت‌های مختلف یا پیروزی در مسابقات، توکن NFT به‌دست بیاورید. با این حال توجه کنید که برای پیشرفت در برخی از این بازی‌ها مثل اکسی اینفینیتی باید پول خرج کنید.

2- در ایردراپ NFT شرکت کنید

اغلب اوقات پروژه‌های NFT در آغاز کار برای ایجاد یک جامعه قدرتمند و شناساندن خود به کاربران، توکن NFT رایگان به کاربران داده یا به اصطلاح ایردراپ می‌کنند. معمولا این ایردراپ‌ها در تلگرام یا توییتر انجام می‌شوند.

یکی از همین پروژه‌ها، CryptomonKeys نام داشت که در آغاز مسیر توکن NFT رایگان به کاربران و اعضای جامعه خود اهدا می‌کرد.

آموزش رایگان کسب درآمد از ایردراپ ارز دیجیتال

برای پیدا کردن این پروژه‌ها و ایردراپ‌های NFT، حتما هشتگ‌هایی که در آنها عبارت «NFT و Airdrop» وجود دارد را دنبال کنید، این هشتگ‌ها شما را به‌سوی ایردراپ‌ها سوق می‌دهند.

در این بین به پروژه‌های کلاه‌برداری و جعلی توجه کنید تا در دام آنها نیفتید. برای اینکار حتما پیش از شرکت در ایردراپ اطلاعات پروژه ازجمله هدف آنها، مشخصات پروژه یا مجموعه و … را بررسی کنید. معمولا اطلاعات شفاف و واضحی از پروژه‌های کلاه‌برداری وجود ندارد.

3- در Giveaway شرکت کنید

برخی از پروژه‌های NFT طرح‌هایی برای هدیه دادن NFT برگزار کرده و به شما این شانس را می‌دهند تا توکن رایگان برنده شوید. این روش Giveaway نام داشته و یکی از بهترین راه‌های مطلع شدن از آنها دنبال کردن پروژه‌های NFT در توییتر، دیسکورد، اینستاگرام و تلگرام است. معمولا پروژه‌ها اعلام Giveaway خود را در این پلتفرم‌ها انجام داده اما بهتر است انجمن‌های ردیت را هم زیرنظر بگیرید.

برای کسب این هدایا باید دستورالعمل‌های خاصی را دنبال کرده و مجموعه‌ای از اقدامات ازجمله ریتوییت، لایک کردن یک پست یا فالو کردن پروژه در شبکه‌های اجتماعی مختلف را انجام بدهید. با این حال قوانین و الزامات هر پروژه متفاوت است و حتما باید قبل از شرکت در Giveaway دستورالعمل آن را بخوانید.

بازار خریدوفروش توکن NFT یعنی Rarible به‌طور منظم Giveawayها را لیست کرده و برگزار می‌کند تا کاربران با انجام چند کار ساده و کوچک توکن رایگان به‌دست بیاورند.

4- NFT بسازید

مینت یا ایجاد NFTهای جدید یکی از راه‌های کسب NFT رایگان است. اجازه دهید برای درک بهتر این روش را با یک مثال توضیح بدهیم. در بازی CryptoKitties پس از خرید یک توکن NFT از CryptoKitty، باید آن را پرورش داده، بزرگ کنید و به مرحله تولیدمثل برسانید. پس از تولیدمثل، توکن CryptoKitty جدیدی متولد می‌شود که به شما تعلق دارد و به معنای دیگر، یک توکن رایگان از دل یک توکن پولی به‌دست می‌آورید.

این روش در بازی اکسی اینفینیتی نیز وجود دارد چرا که اکسی‌ها قادر به تولیدمثل هستند. بازیکنان برای اینکار باید دو اکسی را در کنار یکدیگر پرورش داده تا تولیدمثل کنند و توکن جدیدی متولد شود. در نهایت پرورش NFT یا Breeding یک اصطلاح خاص برای تولید NFTهای جدید و منحصربه‌فرد از دل توکن‌های قبلی است و یک بازی دو سر برد برای پروژه و کاربر محسوب می‌شود.

5- توکن NFT خودتان را ایجاد کنید

هرکسی می‌تواند توکن NFT خود را ایجاد کرده، آنرا به شهرت رسانده و بفروشد. اگرچه این راه بسیار سخت‌تر از دیگر روش‌های کسب NFT رایگان است اما سود هنگفتی در آن وجود دارد. می‌توانید حتی هزینه گس شبکه اتریوم را دور زده و مجموعه خود را در شبکه و بلاکچین پالیگان راه‌اندازی کنید و آنها را در ازای اتر یا ماتیک به فروش برسانید.

NFT رایگان
راه‌اندازی توکن NFT اگرچه سخت‌ترین روش کسب توکن رایگان است اما سود چشمگیری دارد

برای ساخت توکن NFT به سراغ پلتفرم OpenSea بروید، اکانت خود را بسازید، ولت‌تان را وصل کنید و توکن خود را راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید آنها را در قالب یک مجموعه یا کالکشن تولید کنید. پس از پر کردن اطلاعات در صفحه مجموعه‌ها، شبکه پالیگان را انتخاب کنید و در نهایت آدرس کیف پول پرداخت را وارد کنید.

توجه کنید که شانس‌تان برای فروش NFT تنها درصورتی افزایش می‌یابد که یک جامعه یا انجمن از شما پشتیبانی کند. بدین ترتیب این روش مناسب همه افراد نیست و اگر هنرمند نیستید یا با بلاکچین آشنایی ندارد پس بهتر است به سراغ تولید توکن NFT نروید و دیگر موارد از 5 راه برای کسب NFT رایگان را انتخاب کنید.

سخن پایانی

آینده NFTها فراتر از ارتباط آنها با هنر و بازی است. می‌توان از آنها برای گواهی مالکیت، مدیریت مجوزها یا دسترسی انحصاری استفاده و آینده جذابی پیشِ‌روی این دسته از توکن‌ها قرار دارد. حتی الان هم دیر نیست و می‌توانید با کسب NFT رایگان خود وارد این جهان پر رمز و راز شوید. شما همراهان توکن باز چه تجربه‌ای از کسب NFT رایگان دارید؟ آیا تابه‌حال موفق به برنده شدن آنها شده‌اید؟ لطفا نظرات و ایده‌های‌ خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله «5 راه برای کسب NFT رایگان» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: BeinCrypto

سوالات متداول

  • آیا ساخت NFT رایگان است؟

خیر. اگرچه برخی پلتفرم‌ها مثل OpenSea اینکار را به‌طور رایگان انجام می‌دهند اما معمولا باید هزینه اندکی برای کارمزد و … پرداخت کنید.

  • چه راه‌هایی برای کسب توکن NFT رایگان وجود دارد؟

با بازی کردن، شرکت در ایردراپ NFTها، شرکت در Giveaway، پرورش NFT و ایجاد توکن شخصی می‌توانید به درآمد برسید و توکن کسب کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.