نحوه خرید زمین مجازی در دیسنترالند(Decentraland)

مانا8

اگر خاطرتان بوده باشد، مقاله ای تحت عنوان متاورس را برایتان آماده کرده ایم. کم و بیش کاربران حوزه ارز دیجیتال از ماهیت متاورس باخبرند یا لااقل اسم متاورس را شنیده اند.
می دانیم که یکی از اهداف متاورس و دنیای آینده ما، کسب درآمد از بازی های واقعیت مجازی می باشد. یکی از این پروژه ها دیسنترالند نام دارد. تیم توکن باز قصد دارد به بررسی و ماهیت آن بپردازد. پس با ما همراه باشید.

مفاهیم کلی:

تعریف بازی دیسنترالند

دیسنترالند را می توانیم اینگونه بیان کنیم که یک دنیای virtual reality، غیرمتمرکز و سه بعدی می باشد که به اشخاص این امکان را می دهد که تجربه ی یک زندگی مجازی را داشته باشند.
نوع و سبک این بازی، به صورت سوم شخص می باشد که قابلیت اجرا روی مرورگر کامپیوتر را دارد. از خصیصه های محرز این بازی آن است که کاربران قادرند، شخصی سازی را با حداکثر جزئیات توسط خودشان به سرانجام برسانند. به میزانی که هر کاربر می تواند تمامی جزئیات ظاهری کاراکتر خود را در بازی به دلخواه خود درآورده و بسازد.

 نحوه خرید زمین مجازی در دسنترالند
نحوه خرید زمین مجازی در دیسنترالند

نحوه خرید زمین مجازی در دیسنترالند

باید بدانیم که دنیای متاورس رو به گسترده شدن و پیشرفت روز افزون است. شاید شمای کاربر نیز متمایل باشید در Decentraland سرمایه گذاری کنید. نحوه ی خرید ملک و زمین های مجازی در متاورس دیسنترالند به 4 صورت انجام می پذیرد که عبارتند از:

گام اول:

برای شروع لازم است یک کیف پول ارز دیجیتال Eth به وجود آورید. در این زمینه می توان به کیف پول متامسک که یکی از بهترین ها در زمینه ی خرید زمین‌های مجازی است، اشاره نمود. لازم است این نکته را یاد آور شویم که زمین مجازی همچون تمامی موارد دنیای دیجیتال غیر ملموس و به صورت توکن می باشد. برای حفظ آن باید از کیف پول بهره جویی کنید.

گام دوم:

در وهله ی بعدی لازم است که ارز دیجیتال مانا را خریداری کنید. در حقیقت اینگونه باید عنوان کنیم که مانا ارز دیجیتالی است که برای داد و ستد زمین های مجازی در مورد بهره جویی عموم کاربران قرار می‌گیرد.


گام سوم:

بعد از آنکه ارز دیجیتال مانا از صرافی مورد نظر تهیه و خریداری شد، باید ارزهای خریداری شده رو به کیف پول متامسک خود منتقل کنید.


گام چهارم:

در وهله ی آخر، کاربر قادر خواهد بود تا با مراجعه به وبسایت مارکت دیسنترالند و اتصال به کیف پول متامسک زمین یا ملک مد نظر خود در متاورس را خریداری بنماید.

قیمت زمین در متاورس دیسنترالند

باید بدانیم از وقتی که متاورس و زمین‌های دیجیتالی پا به عرصه ی ورود، در بازار ها گذاشتند، قیمت‌های هنگفت و سر به فلک کشیده ای داشتند که با این ارقام اشخاص قادر خواهند بود که در دنیای خارج از فضای دیجیتال و واقعی، بهترین ملک را با موقعیت ایده آل خریداری کنند. حتی ممکن است گاهی اوقات قیمت زمین و ملک در متاورس دیسنترالند از دنیای واقعی آن نیز فراتر رود.
باید این مسئله را بدانیم که قیمت زمین در متاورس دیسنترالند برمبنای موقعیت آن زمین در نقشه و مساحت و ابعاد آن قابل ارزیابی قرار می گیرد. به بیان ساده تر باید بگوییم که هر قدر مساحت زمین مجازی بیشتر باشد، قیمت آن نیز هنگفت تر خواهد بود. باید گفت از وقتی که شرکت فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد، اکثریت شرکت‌ها به متاورس علاقه وافری پیدا کرده اند.

 نحوه خرید زمین مجازی در دسنترالند
نحوه خرید زمین مجازی در دیسنترالند

تاریخچه دنیای غیرمتمرکز یا دیسنترالند

در 6 سال پیش یعنی سال 2015، دو فرد متخصص در حوزه ی بلاک چین به نام های Ari Meilich و Esteban Ordano آغاز به ساخت آیتم ها و بخش های گوناگون و همچنین قابلیت شخصی سازی نمودن املاک و مستغلات مجازی کردند. این پلتفرم و پروژه در نهایت، در ماه فوریه 2020 پرده برداری و عمومی شد که ایده و ذهنیت اصلی آن ایجاد و تشکیل یک جهان virtual reality سه بعدی غیرمتمرکز بود.
اما باید دانست در ابتدای این امر بهبود‌ دهندگان زمین های دیجیتال درون Decentraland را، به قیمت ناچیزی تنها 20 دلار بفروش رساندند. اما بعد از آنکه در سال های 2020 و 2021 پروژه وسیع شد و توسعه پیدا کرد، قیمت این زمین ها به رقمی بالغ بر بیش از 100 هزار دلار هم رسید!

آینده زمین های دیسنترالند در متاورس

آنچه باید بدانیم این است که دنیای غیرمتمرکز یا دیسنترالند همواره و همچنان درحال پیشرفت می باشد. به گونه ای که این دوره ها در چندین مرحله با نام های عصر سنگی و عصر برنز توسعه و پیشرفت یافته است و تعداد کثیری از این دوره‌ها در نقشه راه این پلتفرم قرار دارد. باید دانست در هر کدام از این مراحل، قابلیت‌های تازه ای، همچون امکان ایجاد برنامه‌ها، پیام رسان‌ها و سایر موارد به این سرزمین غیرمتمرکز افزوده خواهد شد.

مقصود اصلی این است که Decentraland اقتصاد خودمختار داشته باشد. حوزه ای که اشخاص قادرند، تکه زمین های خود را به اشخاصی دیگر رهن یا اجاره دهند، بنرها و یا بیلبوردهای تبلیغاتی محصولات و خدمات به وجود آوردند و اماکن تفریحی در درون بازی بسازند، تا کاربران قادر باشند زمان خود را در آن بگذرانند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.