چگونه در بازار صعودی بعدی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟

بازار صعودی

میلیون‌ها سرمایه‌گذار جدید رمزارزها در آینده نه چندان دور، ممکن است اولین رشد شدید بازار خود را تجربه کنند و کسانی که تجربه بازارهای صعودی قبلی را دارند، توضیح داده‌اند که چگونه قصد دارند با آن روبه‌رو شوند.

بازار صعودی ارزهای دیجیتال چه زمانی شروع می‌شود؟

با توجه به برآوردهایی مبنی بر اینکه بیش از 130 میلیون نفر از اواخر سال 2021 با رمزارزها آشنا شده‌اند، میلیون‌ها سرمایه‌گذار به زودی ممکن است اولین رشد شدید بازار رمزارزها خود را تجربه کنند که برخی پیش‌بینی می‌کنند حتی ممکن است از سال 2024 شروع شود.

یک بازار طوفانی

بن سیمپسون، بنیان‌گذار پلتفرم آموزشی رمزارزها کلکتیو شیفت، می‌گوید کسانی که تازه وارد رمزارزها شده‌اند باید متوجه باشند که یک بازار صعودی ارزهای دیجیتال “برخلاف هر چیز دیگری است که تا به حال تجربه کرده‌اید.”

آن یک آشفتگی و هرج و مرج کامل است. درست مثل یک گردباد است.

در ماه اوت (مرداد)، کوین‌تلگراف با مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری، رؤسای بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های دارایی دیجیتال و سایر تریدرهای رمزارز صحبت کرد تا درک کند آن‌ها چگونه برای رشد شدید آینده بازار آماده می‌شوند و چه درس‌هایی را می‌توانند به تازه‌واردان منتقل کنند.

1- به موقع بخرید، به موقع خارج شوید

سیمپسون می‌گوید یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که تریدرهای تازه‌کار رمزارزها مرتکب می‌شوند این است که بیش از حد به سرمایه‌گذاری‌های خود چسبیده و آن‌ها را نگه می‌دارند، که اغلب به دلیل گرفتار شدن در هیجان اینکه می‌توانند سود بیشتری کسب کنند، اتفاق می‌افتد.

دوره اول من، برنامه‌ای نداشتم. در سال 2017 من سرمایه‌ام را تا سقف بردم و سپس به کف رساندم.

در عوض سیمپسون می‌گوید نوشتن و داشتن هدف و قیمت فروش ثابت برای هر کدام از دارایی‌های سبد سرمایه‌گذاری‌ می‌تواند برای تریدرها و سرمایه‌گذاران بسیار مفید باشد.



تعیین خروج ثابت از بازار ممکن است احتمال ضرر در سرمایه‌گذاری را کاهش دهد زیرا به گفته سیمپسون:

زمانی که موسیقی یک بازار رو به رشد متوقف می‌شود، بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد.

2- میانگین‌گیری کنید

در همین راستا، جیمز باترفیلد، رئیس بخش تحقیقات کوین‌شرز، در گفتگو با کوین‌تلگراف گفت که میانگین‌گیری هزینه دلاری – خرید یا فروش دوره‌ای دارایی‌های کوچک – می‌تواند نوسانات رمزارزها را در یک بازار رو به رشد یا رو به افول کاهش دهد.



به این معنی که تمام سرمایه‌ای که برای خرید یک دارایی در نظر گرفتید به یک‌باره وارد نکنید، سعی کنید هنگام افت قیمت با خرید‌های خرد، میانگین قیمت خرید خود را کاهش دهید. و بلعکس هنگام فروش نیز سعی کنید در عدد‌های مختلف خارج شوید تا بتوانید میانگین قیمت فروش را افزایش دهید.

باترفیلد گفت:

اجرای میانگین‌گیری هزینه دلاری می‌تواند به کاهش هزینه خرید متوسط و کم کردن تأثیر نوسانات بر سبد سرمایه‌گذاری فرد کمک کند.

3- از سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها بپرهیزید

سی‌کی ژنگ، هم‌بنیان‌گذار و مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت صندوق سرمایه ZX Squared Capital، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند، رمزارزهای با ثبات‌تر و شناخته‌شده‌تر مانند بیتکوین و اتریوم در نظر بگیرید.



باترفیلد استدلال می‌کند که بیتکوین مشابه سایر دارایی‌های جایگزین رفتار می‌کند و مزایای متنوع‌ شگفت‌انگیزی دارد که از دارایی‌هایی مانند طلا، کالا یا املاک و مستغلات فراتر می‌رود.

در عین حال، دریک گراهام، بنیان‌گذار صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزها پورتال اِی‌اِم، گفت به سرمایه‌گذاری‌ها میان رمزارزهای سفته‌بازانه و بالغ تعادل ببخشید.

گراهام افزود که بخش‌هایی از سرمایه خود را در توکن‌های کاربردی مانند لایه‌2‌ها یا متاورس که کاربرد عملی دارند، تقسیم کنید. و از توکن‌هایی که “هیچ برنامه یا عملکرد مشخصی ندارند” مانند میم‌کوین‌ها اجتناب کنید.

او افزود:

“به توکنومیکس، سابقه تیم توسعه‌دهنده، ورود و خروج سرمایه‌گذاران نهنگ‌وار، اندازه جامعه، مومنتوم بازار و نقدشوندگی توجه کنید.”

4- ایده‌ها و تم‌های جدید پیدا کنید

مارکوس تیلن، رئیس بخش تحقیق و توسعه ماتریکس‌پورت و نویسنده کتاب Crypto Titans، در گفتگو با کوین‌تلگراف گفت که بیتکوین “همیشه در یک بازار در حال رشد به یک رکورد جدید دست یافته است” اما افزود تم‌های جدید، بازارهای رو به رشد جدید را رقم می‌زنند، و بهتر است به جای سرمایه‌گذاری در پروژهایی که در بازار صعودی قبل موفق بودند، روی ایده‌های نوع و ترندهای روز سرمایه‌گذاری کنید.

5- روی تعداد زیادی از آلت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری نکنید

در عین حال، سیمپسون گفت داشتن سرمایه‌گذاری‌های پرقدرت به ماندن در مسیر هدف کمک می‌کند زیرا اکثر آلتکوین‌ها “هیچ شانسی” برای ماندن در یک سبد سرمایه‌گذاری بلند مدت ندارند.

روز گذشته با مردی صحبت کردم که 80 آلتکوین در سبد سرمایه‌گذاری‌اش داشت. هیچ راهی نیست که یک سرمایه‌گذار شخصی بتواند روی ۸۰ کوین مختلف در یک زمان نظارت داشته باشد و دقیقا بداند هر کدام چه کاری انجام می‌دهند.

6- از گرفتن وام و معاملات اهرمی اجتناب کنید

سیمپسون، ژنگ و گراهام همگی از سرمایه‌گذاری بیش از حد در رمزارزها از طریق گرفتن وام برای سرمایه‌گذاری در این بازار، سرمایه‌گذاری بیشتر از توانایی مالی فرد یا ترید اهرم‌دار هشدار دادند.

ژنگ گفت:

 یک معامله اهرمی می‌تواند هنگامی که کمترین آمادگی وجود دارد، منجر به از دست رفتن کامل سرمایه شود. مهم است که ذهنیت سرمایه‌گذاری داشته باشیم و نه سفته‌بازی.

سیمپسون افزود که مهم است فرد زمانی را از رمزارزها و نگاه کردن به بازارها دور باشد. او به هم تریدرهای باتجربه و هم تازه‌واردان توصیه کرد که از سلامت روانی خود محافظت کنند

پیاده‌روی منظم داشته باشید. به دویدن بروید. به باشگاه بدنسازی بروید. و زندگی انسانی عادی داشته باشید.

منبع: Cointelegraph

پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.