حمایت سازمانی قیمت بیت کوین را به 29 هزار دلار رساند

اخبار روز بازار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته نزدیک به 8 درصد افزایش یافته است که ناشی از تقاضای سازمانی برای این کلاس دارایی بود. برخی کارشناسان می‌گویند قیمت بیت کوین می‌تواند خیلی زود به 38000 دلار برسد.

3 تن از اصلی‌ترین بازیگران امور مالی سنتی، از جمله بلک راک، ویزدوم تری (WisdomTree) و اینوسکو، علاقه خود را به ورود به فضای کریپتو با تشکیل پرونده برای ETF بیت کوین در SEC ایالات متحده نشان داده‌اند و تاثیر زیادی بر بازار کریپتو گذاشته‌اند.

بیت کوین چیست؟ به زبان ساده و خودمونی ولی حرفه‌ای

علیرغم اقدامات نظارتی قوی در اوایل ماه جاری توسط SEC ایالات متحده، بازیگران بزرگ فضای مالی سنتی علاقه خود را به ورود به فضای کریپتو نشان داده‌اند. هفته گذشته، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان یعنی بلک راک، درخواست یک ETF بیت کوین را به SEC ایالات متحده ارائه داد.

در 24 ساعت گذشته، دو بازیگر اصلی دیگر به بلک راک پیوستند. روز سه شنبه، 20 ژوئن، WisdomTree برای «WisdomTree Bitcoin Trust»، یک ETF بیت کوین، در SEC ایالات متحده درخواست داد. شایان ذکر است، ETF بیت کوین WisdomTree به یک منبع قیمت گذاری مستقل برای تعیین ارزش دارایی بیت کوین خود متکی خواهد بود.

در همان روز، شرکت مدیریت دارایی 1.5 تریلیون دلاری Invesco Investments، با ارسال فرم 19b-4 به SEC ایالات متحده، پرونده ETF بیت کوین خود را دوباره فعال کرد.

صندوق‌های ETF بیت کوین به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به مالکیت واقعی دارایی، به طور غیرمستقیم از نوسان قیمت آن استفاده کنند.

آیا قیمت بیت کوین تا پایان سال 2023 به 100000 دلار می‌رسد؟

همزمان با ثبت درخواست WisdomTree و Invesco برای یک ETF بیت کوین، قیمت BTC در 24 ساعت گذشته نزدیک به 8 درصد افزایش یافته است. تا زمان انتشار این مطلب، بیت کوین (BTC) با 7.82 درصد افزایش به قیمت 28885 دلار و ارزش بازار 560 میلیارد دلار معامله می‌شود. آلت کوین‌هایی مانند اتر، سولانا و کاردانو نیز بین 4 تا 8 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

وضعیت بازار کریپتو 31 خرداد1402
وضعیت بازار کریپتو 31 خرداد 1402 منبع: cryptorank.io

هیدن هیوز (Hayden Hughes)، یکی از بنیانگذاران پلتفرم تجارت اجتماعی آلفا ایمپکت، در گفتگو با بلومبرگ گفت:

این رالی با تقاضای نهادی حمایت می‌شود. اعلام بلک راک در مورد ETF بیت کوین، به علاوه EDX Markets، به بیت کوین این امید را داد که موسسات سنتی به بازار ارزهای دیجیتال عمق دهند.

کاملا واضح است که پرونده بلک راک یک بار دیگر رقابت را شعله ور کرده است.

پیشنهاد نویسنده: راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین را نجات می‌دهد؟

گری اسکیل (Grayscale) به دنبال تبدیل بیت کوین Trust خود به یک ETF است که توسط دارایی‌های فیزیکی پشتیبانی می‌شود. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که اقدامات بلک راک می‌تواند از پرونده Grayscale حمایت کند، زیرا باعث شده است دیسکانت بر ارزش خالص دارایی تراست به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

با توجه به قیمت بیت کوین، سوال اینجاست که آیا بیت کوین می‌تواند این روند صعودی را حفظ کند یا خیر. قیمت بیت کوین توانست بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای باقی بماند و به شدت از آن منطقه دور شود. مایکل ون د پوپ، تحلیل‌گر محبوب رمزارز، افزایش قیمت را تا 38000 دلار پیش‌بینی می‌کند.

پیشنهاد نویسنده: پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.