آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی نوبیتکس

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی نوبیتکس

ما در مقاله پیشین با نحوه ی ثبت نام در صرافی نوبیتکس آشنا شدیم حال می خواهیم به بررسی نحوه خرید و فروش بپردازیم. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش خرید و فروش در صرافی نوبیتکس آشنا سازیم.

خرید و فروش بیت کوین! احتمالا در این روزها بارها و بارها با این جمله روبه‌رو می شوید. اما اگر دقیق تر بیان کنیم دنیای ارزهای دیجیتال صرفا به بیت کوین محدود نمی شود و هزاران ارز دیجیتالی دیگری همانند بیت کوین موجود هستند که در حال خرید و فروش می باشند. این روزها با پامپ (بالا رفتن قیمت) بیت کوین و سرمایه گذاری های بزرگ توسط افراد ثروتمندی چون ایلان ماسک در این زمینه، نام بازار ارزهای دیجیتالی در تمام دنیا به گوش می رسد و افراد به دنبال راهی برای خرید ارز های دیجیتالی می باشند. صرافی نوبیتکس یکی از صرافی های موجود در ایران است که شما می توانید خرید و فروش خود را در آن انجام دهید.

جهت ثبت نام در سایت نوبیتکس کلیک کنید

خرید و فروش در صرافی نوبیتکس

بعد از آنکه مراحل احراز هویت در نوبیتکس را پشت سر گذاشتید، زمان خرید و فروش شما فرا رسیده است. هر صرافی کریپتوکارنسی بر پایه خرید و فروش بین کاربران یک کیف پول داشته که شما می توانید به راحتی آن را با ریال یا سایر ارزهای دیجیتال شارژ نموده و ترید خود را شروع نمایید. 

بعد از وارد شدن به صفحه کاربری خود، حساب کاربری خود را با اطلاعات بانکی که ثبت کرده بودید شارژ نمایید و سپس وارد بخش خرید ارز دیجیتالی مد نظر خود شوید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید دو بخش خرید بیت کوین و فروش بیت کوین برای شما موجود است که با توجه به نیاز خود از فیلد مربوطه اقدام خواهید کرد.

خرید و فروش نوبیتکس

خرید بیت کوین

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید در فیلد ” خرید بیت کوین ” مقدار مورد نیاز خود و همچنین قیمت پیشنهادی خود را برای هر واحد پر کنید. این قسمت دقیقا همانند اوردر گذاشتن می باشد؛ اوردر، همان ثبت سفارش است که شما در این بخش تعیین می کنید که قیمت مد نظرتان برای خرید هر واحد از بیت کوین چقدر است تا در صورت کاهش قیمت و رسیدن به قیمت سفارش شما، خریدتان انجام شود.

همچنین می توانید لیست خریداران را با رنگ سبز مشاهده کنید. این لیست شامل افرادی است که مانند شما اوردر خرید ثبت کرده اند و منتظر می باشند که با کاهش قیمت نوبت آنها برای خرید ارز دیجیتالی مربوطه (در این قسمت بیت کوین) شود.

سفارشات باز

اما باید بدانیم اگر قصد فروش بیت کوین یا هر ارز دیگر خود را که در کیف پول صرافی شما است را دارید؛ از همان قسمت ذکر شده وارد بخش خرید و فروش آن ارز در نوبیتکس می شوید.

سپس هر مقدار از ارز دیجیتالی خود را که قصد فروش آن را دارید در فیلد فروش وارد کرده و همانند قبل یک اوردر برای قیمت فروشی مدنظر خود وارد کنید. حال که مقدار و قیمت مورد نظر خود را وارد کرده اید، بر روی دکمه فروش کلیک کنید تا اسم شما بین خریداران و فروشندگان این رمز ارز قرار گیرد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید شما می توانید با مراجعه به بخش سفارش ها در پروفایل خود، وضعیت تمامی سفارش های خود را که ثبت کرده اید را مشاهده کنید. که این بخش یکی از امکانات بسیار مناسب صرافی نوبیتکس است.

لیست خریداران و فروشندگان داخل صرافی به چه معناست؟

همانطور که در تصویر قبل مشاهده کردید دو لیست کلی در پنل خرید و فروش هر ارز مشاهده می شود که با رنگ های قرمز و سبز قابل رویت هستند. اما این لیست ها به چه معنا هستند؟ آیا می توان به کمک این لیست ها به یک سود مناسب رسید؟ تمامی پاسخ سوال های پرسیده شده را در ادامه همین مقاله به شما بیان خواهیم کرد.

اگر به شکل کلی بیان کنیم دو نوع صرافی در بازار کریپتوکارنسی موجود می باشد که در نوع اول شما در حین خرید و فروش با خود صرافی طرف حساب بوده و در نوع دوم خرید و فروش بر اساس عرضه و تقاضای داخل صرافی انجام می پذیرد.

حال باید متوجه شده باشید که این لیست عرضه و تقاضا همان لیست خرید و فروش در صرافی است. افراد حاضر در صرافی مقدار ارز مورد نظر خود را در فیلد خرید یا فروش همان ارز وارد می کنند و منتظر می مانند تا قیمت جهانی کاهش یا افزایش و در صدد آن قیمت صرافی نیز کاهش یا افزایش پیدا کند تا نوبت سفارش آنها فرا رسد. 

خرید و فروش
خرید و فروش نوبیتکس

مثال :

اجازه دهید تا با یک مثال برایتان بیان کنیم:

فرض کنید که قیمت هر واحد از ارز دیجیتالی دش در حال حاضر 200 دلار است و شما قصد خرید مقداری از این کریپتوکارنسی را دارید.

با کمی تحلیل بازار به این نتیجه می رسید که قیمت این ارز ممکن است تا 160 نیز سقوط و دامپ کند، در نتیجه هر چقد قیمت خرید شما به کف نزدیک باشد، مقدار سود شما نیز در صورت افزایش قیمت بیشتر خواهد بود.

خب تحلیل شما درست از آب در می آید و بازار شروع به ریزش می کند؛ افرادی که پیشنهاد خرید بالاتری از شما ثبت کرده بودند با دو عکس العمل رو به رو می شوند. اول آنکه یا سریعا متوجه ریزش بازار می شوند و سفارش خود را کنسل می کنند، یا آنکه سفارش خریدشان توسط فروشندگان مورد قبول واقع می شود و خریدشان انجام می شود.

بدین ترتیب شما باید منتظر باشید تا تمامی افرادی که سفارش آنها مقدار بالاتری از شما داشته اند، سفارش شان تایید و خریداری شود و یا سفارش شان را کنسل کنند تا نوبت به سفارش شما برسد.

کیف پول صرافی نوبیتکس

همانطور که بیان شد هر صرافی ارز دیجیتالی دارای یک کیف پول ارز دیجیتال، شخصی است که شما می توانید ارز های خود را در آن نگه دارید نمایید. صرافی نوبیتکس نیز جزو این دسته از صرافی ها می باشد.

حال که با روش خرید و فروش در صرافی نوبیتکس آشنا شده ایم، زمان آن فرا رسیده است که مقداری نیز راجب قابلیت ها و امکانات کیف پول نوبیتکس بحث نماییم.

راهنمای تصویری نوبیتکس

همانطور که مشاهده می کنید در مقابل هر رمز ارز، سه گزینه برداشت، واریز و بروزرسانی موجود است. اگر شما قصد واریز یک رمز ارز، از کیف پول خارجی خود به کیف پول نوبیتکس را دارید، می توانید از قسمت واریز این اقدام را انجام دهید. با کلیک بر روی دکمه واریز وارد بخش مربوطه شوید و سپس می توانید کد QR، آدرس والت و تگ خود را با توجه به نوع واریز به کیف پول این صرافی واریز نمایید.

1 دیدگاه روشن آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی نوبیتکس

  • بیتستان صرافی خیلی خفنیه
    پیشنهاد میکنم حتما از bittestan.com برای خرید و فروش بیتکوین استفاده کنید
    هم پشنیبانی عالی دارن و هم ۲۴ ساعته از خیلی از ارزهای محبوب پشتیبانی میکنند

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.