آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی نوبیتکس

آموزش ثبت نام و احراز هویت در نوبیتکس

امروزه با حضور افراد ثروتمندی چون ایلان ماسک در بازار های کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال، این بازار دچار تب و تاب شده است. برای نمونه می توان به سودهای چند ده درصدی در روز اشاره کرد؛ اما از طرف دیگر از ضرر های 40-50 درصدی در روز را هم نمی توان چشم پوشی کرد. اگر قصد ورود به چنین بازار پر هیجانی را دارید، مسلما به یک صرافی اینترنتی نیاز خواهید داشت. در سراسر دنیا صرافی های مختلفی برای خرید و فروش بیت کوین و انواع ارزهای دیجیتال موجود است که از بین آنها می توان به صرافی نوبیتکس اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا روش احراز هویت در صرافی نوبیتکس آشنا سازیم.

نحوه احراز هویت در صرافی نوبیتکس

طبق مصوبه سازمان مبارزه با پولشویی FATF تمامی صرافی های ارزهای دیجیتال چه خارجی و چه داخلی موظف می باشند که جهت ارائه خدمات خود به کاربران فرآیند احراز هویت داشته باشند. فرآیند احراز هویت موجب متمرکز سازی این شبکه می شود و به شدت از عملیات هایی نظیر پولشویی، فساد مالی، فیشینگ و سایر عمل های مربوطه جلوگیری می کند.

اما شرایط احراز هویت در صرافی های مختلف متفاوت است. در برخی صرافی های خارجی در صورت خرید و فروش مبالغ هنگفت نیاز به احراز هویت خواهید داشت و در برخی صرافی‌ها بدون توجه به مقدار خرید و فروش، شما بایستی احراز هویت انجام دهید. صرافی های کریپتوکارنسی ایرانی نیز جزو دسته دوم می باشند که برای مبارزه شدید با پولشویی برای هر مبلغی شما ابتدا باید احراز هویت انجام دهید.

جهت ثبت نام در سایت نوبیتکس کلیک کنید

احراز هویت در صرافی نوبیتکس
ثبت نام نوبیتکس

ثبت نام در نوبیتکس

برای شروع خرید و فروش بیت کوین، صرافی نوبیتکس می تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد. برای وارد شدن به این بازار بی انتها شما ابتدا لازم است که در صرافی نوبیتکس ثبت نام نمایید. فرآیند ثبت نام بسیار ساده بوده و کافیست که بر روی گزینه ” ثبت نام ” در صفحه اصلی کلیک نمایید.

احراز هویت در صرافی نوبیتکس
احراز هویت نوبیتکس

برای ثبت نام نیاز است که در فیلد اول ایمیل خود و به ترتیب در فیلد های دوم و سوم پسورد خود را وارد و تایید نمایید؛ در نهایت بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید تا ثبت نام شما انجام شود. بعد از ثبت نام شما وارد پنل کاربری خود می شوید که در بالای صفحه عنوان و دکمه ” احراز هویت ” نمایش داده می شود، بر روی آن کلیک نمایید تا وارد بخش احراز هویت شوید.

احراز هویت در صرافی نوبیتکس

همانطور که مشاهده می کنید صرافی نوبیتکس برای کاربران خود سطح های مختلفی در نظر گرفته است که هر کاربر با توجه به سطحی که دارد، محدودیت ها و قابلیت هایی برایش تنظیم شده اند. اگر بخواهیم به شکل کلی سطح های صرافی نوبیتکس را نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

احراز هویت در صرافی نوبیتکس

سطح های:

  • یک
  • دو
  • سه
  • تریدر 
  • شرکتی
  • ویژه
احراز هویت در صرافی نوبیتکس
آپلود مدارک احراز هویت نوبیتکس

احراز هویت 5 مرحله

برای شروع فرآیند احراز هویت شما 5 مرحله در پیش رو خواهید داشت. مرحله اول شامل تایید شماره تلفن همراه شما است؛ بدین ترتیب که شماره موبایل خود را در صفحه مذکور وارد می کنید و سپس منتظر دریافت کد تایید خواهید ماند. در مرحله دوم شما می بایست کارت شناسایی خود را در سیستم بارگذاری نمایید.

بعد از بارگذاری مدارک خود نوبت به اطلاعات بانکی شما می رسد. توجه داشته باشید که می بایست اطلاعات بانکی شما متعلق به نام و مدارکی که آپلود کرده اید باشد چرا که تمامی واریز های شما صرفا به کارت بانکی و حساب بانکی که وارد کرده اید، انجام خواهد شد.

در انتها شما باید آدرس و شماره تلفن خود را وارد کرده و منتظر احراز هویت خود در این صرافی باشید. البته ناگفته نماند که زمان احراز هویت نوبیتکس بستگی به میزان درخواست کاربران دارد و مدت زمان مشخصی تعیین نشده است.

چرا باید احراز هویت کنیم؟

مسئله احراز هویت ممکن است برای هر کسی آزار دهنده یا یک پرسش اساسی باشد و با این سوال که ” چرا باید احراز هویت انجام دهم؟ ” رو به رو شوند. همانطور که بیان شد تمامی صرافی های موجود در این حوزه موظف هستند که کاربران خود را احراز هویت نمایند.

بدلیل اینکه این بازار بخاطر غیر متمرکز بودن باید بسیار مورد حمله های پولشویی قرار میگیرد و اگر صرافی ها احراز هویت نیاز نداشته باشند این رفتار بسیار اوج خواهد گرفت.

اجازه دهید تا با یک مثال برایتان بیان کنم؛ فرض کنیم صرافی ها هیچ نیازی به احراز هویت نداشتند! یعنی صاحب هیچ اکانت و حسابی مشخص نبود که چه کسی است.

فردی که عملیات فیشینگ و دزدی از حساب را انجام می داد به راحتی پول های دزدی خود را وارد صرافی می کرد و بلافاصله آن تبدیل به ارز دیجیتالی می کرد و سپس به راحتی آن ارزهای دیجیتالی را نیز از صرافی خارج و وارد یک کیف پول شخصی می کرد. بدین ترتیب دزدی و پولشویی بسیار افزایش پیدا می کرد.

احراز هویت در نوبیتکس

حال که به دلیل نیاز به احراز هویت داشتن صرافی اشاره کردیم بد نیست که یک نیم نگاهی هم به مسائل امنیتی در فرآیند احراز هویت در نوبیتکس اشاره نماییم. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید اکانت و حساب کاربری خود را دست شخص ثالث قرار دهید. به شدت از اجاره دادن حساب کاربری نوبیتکس خود بپرهیزید.

چرا که افراد می توانند به راحتی پول هایی را که به سرقت برده اند را با استفاده از حساب کاربری شما تبدیل به ارز دیجیتالی نمایند و سپس آن را از صرافی خارج نمایند و شما به هیچ عنوان نمی توانید ثابت کنید که کار شما نبوده است و در هر صورت به عنوان شریک جرم شناخته خواهید شد.

درمقاله ی بعدی با نحوه ی خرید و فروش در صرافی نوبیتکس آشنا می شویم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.