پرونده عرضه اولیه BNB زیر دست سازمان SEC؛ آیا بایننس نیز به سرنوشت ریپل دچار خواهد شد؟

مشکلات بایننس و کوین bnb

پس از ریپل، حالا نوبت به بایننس و رمز ارز بومی آن یعنی BNB رسیده و به‌نظر رگولاتورهای آمریکایی در حال بررسی مدارک این صرافی هستند. در ادامه به بررسی بیش‌تر جزییات تحقیقات SEC علیه BNB می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال بررسی مدارک بایننس و احتمالِ فروخته شدن BNB به‌عنوان اوراق بهادار و نقض قوانین اوراق بهادار در سال 2017 است.

تحقیقات SEC علیه BNB
چنگ‌پنگ‌ژائو مدیرعامل صرافی بایننس

به‌نظر در سال 2017 و هنگام عرضه‌اولیه‌ی توکن BNB، این رمز ارز از سوی بایننس به‌عنوان اوراق بهادار فروخته شده که این اوراق در مدارک SEC ثبت نشده‌اند.

تاثیر BNB بر بایننس

شروع تحقیقات درباره‌ی BNB احتمالا روی صرافی بایننس نیز تاثیرگذار خواهد بود. تحقیقات بسیار زیادی انجام خواهد شد و این صرافی نیز در واکنش به این تحقیقات بیانیه‌ای منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است:


خوشایند نیست که درباره‌ی مکالمات، پاسخ به سوالات و تحقیقات رگولاتورها اظهارنظر کنیم. ما به همکاری با مقامات ادامه داده و تمامی الزامات تعیین‌شده را رعایت خواهیم کرد.

صرافی بایننس مشهورترین و بزرگ‌ترین صرافی دنیای کریپتو بوده و مورد توجه همگان قرار دارد. رمز ارز بومی این صرافی (BNB) در سال 2017 راه‌اندازی شد و فقط 200 میلیون BNB در گردش وجود داشته که نیمی از آنها از طریق ICO فروخته می‌شود. همچنین توکن‌سوزی این رمز ارز تا چندی پیش در دوره‌های سه‌ماهه انجام می‌گردید.

مدت زمان تحقیقات علیه BNB

یک منبع ناشناس به نشریه بلومبرگ گفت که تحقیقات نسبت به BNB در حال انجام بوده و احتمالا ماه‌ها طول می‌کشد. همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال بررسی احتمال سوءاستفاده‌های تجاریِ کارکنان بایننس از این رمز ارز است.

تحقیقات SEC علیه BNB
چنگ‌پنگ‌ژائو مدیرعامل بایننس به‌طور کامل با SEC همکاری خواهد کرد

اگر SEC در پی تحقیقات خود به این نتیجه برسد که BNB یک توکن بهادار است، احتمالا بایننس نیز به وضعیت ریپل مواجه خواهد شد. پیش از این نیز گری گنسلر رییس SEC بیان کرده بود که تمامی توکن‌هایی که عرضه‌اولیه داشتند اوراق بهادار بوده و باید توسط این سازمان بررسی شوند.

نکته قابل توجه اینجاست که سازمان SEC و قوانین آن صرفا برای شهروندان ایالات متحده قابل اجراست. در واقع در صورتی که در میان شرکت‌کنندگان در ICO بایننس در سال 2017 هیچ شهروند آمریکایی شرکت نداشته باشد، عملا موضوع ارتباطی با این سازمان نخواهد داشت. اما در صورت مشارکت شهروندان امریکایی در این ICO، این سازمان به صورت قانونی می‌تواند این پرونده را پیگیری کند. که تنها در این حالت می‌توان سنارویی که برای ریپل اتفاق افتاد را برای بایننس نیز متصور شد.

توکن BNB یکی از محبوب‌ترین رمز ارزهای بازار بوده و در جایگاه پنجمین ارز دیجیتال برتر جهان قرار دارد. به‌نظر شما همراهان توکن باز، چه اتفاقی برای این رمز ارز رخ خواهد داد؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Watcher.Guru

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.