واچ لیست هفتگی 21 شهریور؛ معرفی 5 ارز دیجیتال با پتانسیل رشد بالا

واچ لیست هفتگی 21 شهریور؛ معرفی 5 ارز دیجیتال با پتانسیل رشد بالا

بازار سهام ایالات متحده در هفته‌ی گذشته روزهای خوبی را سپری کرد و کندل هفتگی آن بالاخره پس از سه هفته با رنگ سبز بسته شد. شاخص S&P 500 نیز با افزایش 3.65 درصدی در هفته‌ی گذشته مواجه شد. بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز بی‌تاثیر از این افزایش‌ها نبودند و BTC در تلاش بود تا کندل هفتگی خود را با بیش از 7 درصد افزایش قیمت به پایان برساند. هنوز نمی‌توان گفت که بازار خرسی به پایان رسیده چرا که احتمال ریزش بازار سهام آمریکا در روزهای انتشار داده‌های تورم و نشست‌های فدرال رزرو وجود دارد. حال با چنین مقدمه‌ای به بررسی 5 رمز ارز با پتانسیل رشد در هفته‌ی جاری می‌پردازیم. با ما در واچ لیست هفتگی 21 شهریور همراه باشید.

نمای کلی بازار در 21 شهریور
نمای کلی بازار در شبانه‌روز اخیر

علاوه بر دو بازار سنتی آمریکا، صنعت ارزهای دیجیتال نیز روزهای مهمی را سپری می‌کند چرا که دو شبکه‌ی بزرگ بازار یعنی کاردانو و اتریوم به‌زودی هاردفورک خود را راه‌اندازی خواهند کرد.

BTC/USDT

همچون دیگر واچ لیست‌های هفتگی، اولین رمز ارز واچ لیست هفتگی 21 شهریور نیز بیت کوین است. BTC در 9 سپتامبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20662 دلار) رسید و همین موضوع نشانه‌ای از کاهش فشار فروش در بازار است. خرس‌ها در تلاش هستند تا از رسیدن بیت کوین به میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (21946 دلار) جلوگیری کنند اما گاوها به همین سادگی میدان نبرد را ترک نخواهند کرد.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه برای واچ لیست هفتگی
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یافته و شاخص  RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد. هر دو شاخص به‌معنای برتری بیش‌تر گاوها در بازار بیت کوین هستند.

اگر با اندیکاتور میانگین متحرک آشنایی ندارید اصلا نگران نباشید. می‌توانید با مطالعه‎‌ی مقاله‌ «میانگین متحرک چیست» با این اندیکاتور و کاربرد فراوان آن در ترید آشنا شوید.

اگر خریداران از میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه عبور کنند احتمال رسیدن BTC به مقاومت مهم 25211 دلار وجود داشته و این سطح یکی از اهداف گاوها است. انتظار می‌رود خرس‌ها به‌خوبی از این مقاومت دفاع کنند.

استفاده از سرویس توکن باز؛ شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین

درصورت شکست در عبور از میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه، احتمال سقوط بیت کوین به میانگین متحرک نمایی 20 روزه وجود داشته و گاوها باید به‌خوبی از این حمایت دفاع کنند. این سطح قیمت از اهمیت زیادی برخوردار بوده و درصورت از دست رفتن آن، احتمال رسیدن BTC به 18626 دلار وجود دارد. در واقع سطح قیمت 18626 دلار هدف نهایی خرس‌ها برای این هفته است.

ATOM/USDT

اتم در 8 سپتامبر از مقاومت مهم 13.45 دلار عبور کرد که نشان‌دهنده‌ی تقاضا در سطوح بالاتر است. مقاومت مهم بعدی در سطح 20.30 دلار قرار داشته و راه برای رشد قیمت اتم باز شده است.

نمودار اتم در شبانه‌روز اخیر برای واچ لیست هفتگی
نمودار اتم در نمای روزانه

با این حال قبل از آن خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح 13.45 دلار برسانند. این سطح از اهمیت بسیاری برخوردار است و درصورت شکست آن نه‌تنها چشم‌انداز صعودی تضعیف شده بلکه نشان می‌دهد تمامی افزایش قیمت‌ها یک تله‌ی گاوی بوده است.

استفاده از سرویس توکن باز؛ رصد لحظه‌ای قیمت کازماس

از سوی دیگر و درصورت عبور از سطح 13.45 دلار، راه برای افزایش قیمت بیش‌تر اتم باز شده و سطوح 17.2 و 20.3 دلار اهداف قیمت گاوها هستند.

APE/USDT

گاوها به‌زیبایی از سطح حمایت 4.17 دلار دفاع کردند که بیان‌گر خرید سنگین در سطوح پایین‌تر است. چنین موضوعی نشان می‌دهد که احتمالا روند نزولی APE به پایان رسیده است.

نمودار ایپ کوین در تایم فریم روزانه برای واچ لیست
نمودار ایپ کوین در تایم فریم روزانه

ایپ کوین در 9 سپتامبر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (5 دلار) عبور کرد و در 10 سپتامبر الگوی کندل استیک Doji را تشکیل داد. روند افزایش قیمت APE در 11 سپتامبر نیز ادامه داشت و حالا این رمز ارز در سطح قیمت 5.42 دلار معامله می‌شود. اولین هدف خریداران میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (5.85 دلار) است و خرس‌ها در تلاش هستند تا از روند افزایش قیمت ایپ کوین جلوگیری کنند.

بهره‌گیری از سرویس توکن باز؛ فرصت آربیتراژ ایپ کوین و کسب سود مطمئن

درصورت شکست قیمت و از دست رفتن حمایت 5 دلار، خریداران مجددا دست به خرید خواهند زد و بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه برسانند. با رخ دادن این سناریو، راه برای افزایش قیمت و رسیدن به هدف گاوها یعنی سطح 7.8 دلار باز خواهد شد.

درصورت کاهش قیمت بیش‌تر چشم‌انداز صعودی باطل شده و اولین هدف خرس‌ها سطح قیمت 4.17 دلار خواهد بود.

 CHZ/USDT

چیلیز در 9 سپتامبر از میانگین متحرک نمایی (0.20 دلار) عبور کرد که اولین نشانه برای به پایان رسیدن روند اصلاح قیمت است. به همین دلیل این رمز ارز در واچ لیست ما حضور دارد.

نمودار چیلیز در نمای روزانه برای واچ لیست هفتگی
نمودار چیلیز در نمای روزانه

خرس‌ها در 10 سپتامبر تلاش کردند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند اما گاوها همچنان به‌دنبال حفظ موضع خود هستند. خریداران در تلاش برای عبور از مقاومت مهم 0.23 دلار هستند و این سطح، اولین هدف خریداران است. با عبور از این مقاومت، راه برای افزایش قیمت بیش‌تر چیلیز باز شده و هدف بعدی گاوها در سطح 0.26 دلار قرار دارد.

استفاده از سرویس توکن باز؛ فرصت شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش چیلیز

درصورت کاهش قیمت و از دست رفتن میانگین متحرک نمایی 20 روزه، چشم‌انداز صعودی باطل شده و راه برای کاهش قیمت بیش‌تر چیلیز باز می‌شود. بدین صورت هدف بعدی آنها شکست حمایت میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (0.18 دلار) خواهد بود.

QNT/USDT

آخرین رمز ارز واچ لیست هفتگی 21 شهریور، کوانت است. حمایت مهم 87.60 دلاری کوانت حفظ شد و گاوها تمایل زیادی به خرید این رمز ارز دارند.  

نمودار کوانت در تایم فریم روزانه برای واچ لیست هفتگی
نمودار کوانت در نمای روزانه

کوانت در 8 سپتامبر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (100 دلار) عبور کرد و همین موضوع اولین نشانه برای احتمال به پایان رسیدن روند اصلاح قیمت این رمز ارز است. در مسیر افزایش قیمت این رمز ارز خرس‌ها به‌خوبی از مقاومت‌ها دفاع کردند و نبرد جالبی بین خریداران و فروشندگان در بر گرفته است. با این حال خریداران دست به خرید بیش‌تری زدند و کوانت در 11 سپتامبر از میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه‌ی خود عبور کرد. درصورت از دست نرفتن حمایت‌های مختلف احتمال رشد قیمت بیش‌تر کوانت وجود داشته و سطوح 117، 124 و 130 دلار اهداف قیمت گاوها هستند.

استفاده از سرویس توکن باز؛ فرصت آربیتراژ کوانت و کسب سود مطمئن

درصورت کاهش قیمت و از دست رفتن میانگین متحرک نمایی 20 روزه، این چشم‌انداز صعودی باطل شده و اولین هدف خرس‌ها عبور از حمایت مهم 87.60 دلار خواهد بود.

هنوز با کم‌ریسک‌ترین استراتژی بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال آشنا نیستید؟ ما در مقاله‌ی «آربیتراژ چیست» به بررسی کامل و جامع این استراتژی پرداختیم. می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله استراتژی کم‌ریسک خود را تنظیم کنید!

سخن پایانی

ما در این واچ لیست به بررسی 5 رمز ارز با پتانسیل رشد بالا در هفته‌ی جاری پرداختیم. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به این رمز ارزها چیست؟ ایا روی آنها سرمایه‌گذاری خواهید کرد؟ از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 21 شهریور همراه ما بودید صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.