شرکت اسپیس اکس به مدیریت ایلان ماسک 373 میلیون بیت‌کوین فروخته است

شرکت اسپیس اکس بیت کوین های خود را فروخت

ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که اسپیس‌اکس پس از ارائه گزارشی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مبنی بر برنامه تسلا برای خرید ۱٫۵ میلیارد دلار بیت‌کوین، مقداری از این ارز دیجیتال را در اختیار دارد.

شرکت فناوری هوافضای اسپیس‌اکس طبق گزارش‌ها در سال گذشته و سال قبل از آن مجموعاً معادل 373 میلیون دلار از بیت‌کوین‌هایی که در اختیار داشت را به حسابداری منتقل کرده و احتمالاً تمامی ذخایر خود را فروخته است.



آیا ایلان ماسک تمام بیت‌کوین‌های SpaceX را فروخته است؟

طبق گزارش ۱۷ اوت روزنامه وال استریت ژورنال، اسپیس‌اکس در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ معادل ۳۷۳ میلیون دلار ارزش بیت‌کوین را در ترازنامه خود ثبت کرده و گزارش شده که این ارز دیجیتال را فروخته است.

هنوز تأیید نشده که آیا تمام موجودی ۳۷۳ میلیون دلاری فروخته شده است یا خیر.

طبق گزارش وال استریت ژورنال:

اسپیس‌ایکس در سال گذشته و سال ۲۰۲۱ مجموعاً معادل ۳۷۳ میلیون دلار از بیت‌کوین‌های خود را به حسابداری منتقل کرده و این ارز دیجیتال را فروخته است.

گزارش شده این رسانه، اسنادی درباره وضعیت مالی این شرکت را مشاهده کرده که نشان می‌دهد هزینه‌های کل آن در سال ۲۰۲۲ حدود ۵.۲ میلیارد دلار و هزینه‌های خرید دارایی‌ها و تجهیزات و همچنین هزینه‌های تحقیق و توسعه در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ مجموعا ۵.۴ میلیارد دلار بوده است.

ایلان ماسک چه مقدار بیت‌کوین خریده بود؟

مدیرعامل اسپیس‌ایکس ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ به صورت عمومی اعلام کرد که این شرکت مقداری بیت‌کوین خریداری کرده است. این اعلامیه پس از ارائه گزارشی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا توسط شرکت تسلا که توسط ماسک تأسیس شده، مبنی بر برنامه خرید 1.5 میلیارد دلار بیت‌کوین صورت گرفت. احتمالا این اعلامیه باعث رسیدن قیمت بیت‌کوین به بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی بیش از 43 هزار دلار شده بود.



در حال حاضر تسلا چقدر بیت‌کوین در اختیار دارد؟

طبق گزارش درآمد سه‌ماهه دوم تسلا در سال ۲۰۲۳، این شرکت تمام ذخایر بیت‌کوین خود به جز ۱۸۴ میلیون دلار را فروخته است. تسلا گزارش داده که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰ هزار بیت‌کوین معادل ۹۳۶ میلیون دلار را فروخته است که حدود ۷۵ درصد از ذخایر اولیه ۱.۵ میلیارد دلاری بیت‌کوین آن بوده است.

زمان فروش بیت‌کوین ها مشخص نیست

ماسک که یکی از ثروتمندترین افراد جهان است، اغلب در شبکه‌های اجتماعی درباره برخی ارزهای دیجیتال مانند دوج‌کوین و بیت‌کوین نظر می‌دهد و حتی به مدت کوتاهی لوگوی توییتر را از پرنده آبی به سگ شیبا اینوی دوج‌کوین تغییر داد. او پس از خرید 44 میلیارد دلاری توییتر در اکتبر 2022 که بعدا به ایکس تغییر نام داد، پیشنهاد کرده این پلتفرم می‌تواند خدمات مالی و پرداخت را نیز ارائه دهد.

زمان دقیق فروش احتمالی بیت‌کوین توسط اسپیس‌ایکس مشخص نیست، اما بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ سقوط قابل توجهی را در پی ورشکستگی شرکت‌های بزرگی همچون ترافرم لبز تجربه کرد. با این حال همچنان بسیاری از شرکت‌های فناوری و مؤسسات مالی، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند.

منبع: Cointelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.