مقایسه تترلند و نوبیتکس؛ کدام صرافی برای ترید بهتر است؟

مقایسه تترلند و نوبیتکس؛ کدام صرافی برای ترید بهتر است؟

صرافی مناسب برای تریدرها از نان شب واجب‌تر است. بدون صرافی مناسب فرصت‌های معاملاتی را از دست می‌دهید و نه‌تنها فرصت‌های معاملاتی بلکه باید هزینه کارمزد گزافی پرداخت کنید. اما کدام صرافی ایرانی برای ترید مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال امروز قصد داریم تا دو مورد از قدیمی‌ترین صرافی‌های داخلی یعنی نوبیتکس و تترلند را با یکدیگر مقایسه کنیم. با ما در مقایسه تترلند و نوبیتکس همراه باشید تا بهترین را انتخاب کنید.

آشنایی با تترلند

صرافی تترلند در سال 1396 و در راستای شفاف‌سازی معاملات تتر در ایران راه‌اندازی شد و مهم‌ترین ویژگی آن حفظ اصل شفافیت است. این صرافی امنیت مناسبی دارد و از تسویه آنی تتر، تسویه ریالی فوری و پشتیبانی 24 ساعته برخوردار است. حداقل خرید و فروش در تترلند معادل 5 تتر است و احراز هویت در این صرافی در کمتر از 10 دقیقه انجام می‌شود. تترلند علاوه‌بر پشتیبانی از ورود دو مرحله‌ای و امنیت مناسب از کیف پول اختصاصی برخوردار است و می‌توانید ارزهای خود را در این ولت نگهداری کنید. تترلند از پایه پولی تتر و تومان پشتیبانی کرده و با ارائه سیستم درآمدزایی، امکان کسب درآمد غیرمستقیم از بازار رمز ارزها را برای کاربران فراهم کرده است.

صفحه صرافی تترلند در توکن باز
صفحه صرافی تترلند در توکن باز

معرفی نوبیتکس

فعالیت نوبیتکس در سال 1396 آغاز شد و اولین نسخه از بازار آن در زمستان همان سال کار خود را آغاز کرد. این صرافی حجم معاملات و سرعت بالایی دارد و با قدمت چند ساله به یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی تبدیل شده است. هدف نوبیتکس فراهم کردن بستری امن، سریع و آسان برای خرید و فروش مستقیم ارز بین خریدار و فروشنده است.

صفحه صرافی نوبیتکس در توکن باز
صفحه صرافی نوبیتکس در توکن باز

حداکثر زمان احراز هویت در نوبیتکس بین 2 الی 5 روز است و پس از احراز هویت می‌توانید از سیستم درآمدزایی این صرافی استفاده کنید. Nobitex علاوه‌بر ورود دو مرحله‌ای و کیف پول اختصاصی از قابلیت تبدیل موجودی‌های کوچک پشتیبانی می‌کند. حداقل خرید و فروش در این صرافی 300 هزار تومان است و می‌توانید ارزها را در پایه‌های پولی تتر و تومان معامله کنید.

کارمزد تترلند بیشتر است یا نوبیتکس؟

فرقی نمی‌کند تریدر روزمره باشید یا تریدر بلندمدت، باید همیشه صرافی‌ مناسبی را انتخاب کنید که کمترین نرخ کارمزد را داشته باشد تا هزینه چشمگیری بابت ترید خود پرداخت نکنید.کارمزد در صرافی‌های ایرانی به دو بخش تتری و ریالی تقسیم می‌شود و صرافی‌ها را در این پارامترها مقایسه می‌کنیم.

کارمزد بازار تومانی

کارمزد بازار تومانی در نوبیتکس 0.2 الی 0.35 درصد است. از آن سو کارمزد بازار تومانی در تترلند نیز در سطح 0.15 الی 0.39 درصد قرار دارد. در هر دو صرافی با ارتقای سطح، کارمزد هم کاهش می‌یابد.

کارمزد بازار تتری

کارمزد بازار تتری صرافی تترلند 0.15 الی 0.39 درصد است و در مقابل کارمزد تتری نوبیتکس در سطح 0.13 الی 0.15 درصد قرار دارد و به‌نظر نوبیتکس پیروز این بخش از مقایسه است.

مقایسه سطوح کاربری نوبیتکس و تترلند

هر کدام از صرافی‌ها سطوح کاربری مختلفی برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند که با ارتقای سطح، امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

تترلند

صرافی تترلند 8 سطح کاربری برای تریدرهای خود در نظر گرفته که عبارتند از:

  • برنزی
  • نقره‌ای
  • طلایی
  • پلاتینی
  • الماس
  • VIP1
  • VIP2
  • VIP3

برای دستیابی به کلیه سطوح باید احراز هویت را به‌طور کامل انجام دهید. تفاوت اصلی سطوح کاربری تترلند در حجم معاملات 30 روز گذشته، کارمزد و پاداش معرفی است. به‌عنوان مثال با حجم معاملات بیشتر از 2000 تتر، سطح کاربری به نقره‌ای ارتقا کرده و کارمزد پرداختی کاربر کاهش می‌یابد. همچنین با ارتقا به سطح طلایی و معاملات بیشتر از 20 هزار تتر، کارمزد کاهش یافته و پاداش معرف به 25 درصد می‌رسد. برای آشنایی بیشتر با سطوح کاربری صرافی تترلند و تفاوت‌های آنها مقاله‌ی معرفی سطوح کاربری و تفاوت کارمزد در صرافی تترلند را مطالعه کنید.

نوبیتکس

صرافی نوبیتکس 5 سطح کاربری برای کاربران خود در نظر گرفته که سطح‌های آنها تفاوت‌های بیشتری با تترلند دارند. این سطوح عبارتند از:

  • سطح یک
  • سطح دو
  • سطح سه
  • طرح تریدر
  • سطح ویژه

برای دستیابی به سطوح کاربری نوبیتکس باید مدارک مختلفی اعم از ایمیل، شماره تلفن، کارت ملی، اطلاعات حساب بانکی، عکس سلفی و تلفن ثابت ارائه کنید. علاوه‌بر این مدارک برای دستیابی به سطح سه، طرح تریدر یا سطح ویژه باید حداقل یک یا سه ماه در سطح قبلی ترید کنید. سقف واریز در سطح‌های کاربری از 500 هزار تومان تا 25 میلیون تومان است و همه آنها سقف واریز رمز ارزی نامحدود دارند. از آن سو سقف برداشت این سطح‌ها از 20 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان در هر شبانه‌روز است.

کدام صرافی امنیت بالاتری دارد؟

امنیت یکی دیگر از فاکتورهایی است که هنگام انتخاب صرافی باید درنظر بگیرید چرا که بدون امنیت مناسب، هر لحظه امکان به سرقت رفتن دارایی‌ سرمایه‌ی شما وجود دارد.

نوبیتکس

صرافی نوبیتکس از جدیدترین و قوی‌ترین پروتکل‌های رمزنگاری برای محافظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کند. کلیه دارایی‌های کاربران به‌صورت سرد و بدون نیاز به اینترنت نگهداری می‌شوند تا حتی درصورت نفوذ به سرورها امکان سرقت دارایی‌ها وجود نداشته باشد. همچنین سرورهای این صرافی در ایران مستقر هستند و به همین دلیل امکان بلوکه شدن اطلاعات با توجه تحریم و دیگر مشکلات وجود ندارد. همچنین نوبیتکس از تایید دو مرحله‌ای و محدودسازی تعداد لاگین پشتیبانی کرده تا امنیت حساب‌های کاربران به سطح مناسبی برسد. در فکر مقایسه امنیت نوبیتکس با دیگر صرافی‌ها هستید، ما در مقایسه مقایسه نوبیتکس و رمزینکس صفرتاصد این صرافی‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم تا بهترین را انتخاب کنید.

توضیحات امنیتی صرافی نوبیتکس
توضیحات امنیتی صرافی نوبیتکس؛ منبع: Nobitex

تترلند

صرافی تترلند کلیه داده‌ها ازجمله اطلاعات خصوصی کاربران را به‌صورت رمزنگاری ذخیره می‌کنند. همچنین این صرافی دارایی‌های کاربران را به همراه اطلاعات در بستر آفلاین و بدون نیاز به اینترنت نگهداری کرده تا امکان نفوذ و سرقت اطلاعات وجود نداشته باشد. تترلند از تایید دو مرحله‌ای نیز استفاده کرده تا امنیت صرافی خود را در سطح مناسبی قرار دهد. متاسفانه اطلاعات بیشتری از امنیت این صرافی در دست نیست.

کدام صرافی قدیمی تر است؟

هر دو صرافی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی داخلی هستند و قدمت مناسبی دارند. صرافی نوبیتکس حدودا 6 سال قبل و در تابستان 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است. از آن سو تترلند نیز در همان سال یعنی 1396 راه‌اندازی شده و به‌نظر تفاوتی از نظر قدمت وجود ندارد.

مقایسه اپلیکیشن صرافی‌ها

اپلیکیشن نوبیتکس و تترلند برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده و همین حالا می‌توانید آن را از گوگل پلی دانلود کرده یا وب اپ آنها را نصب کنید. هر دو صرافی رابط کاربری جذابی دارند و استفاده از آنها بسیار راحت است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. به همین دلیل می‎‌توانید به راحتی از آنها برای خرید و فروش و معاملات خود استفاده کنید.

رابط کاربری اپلیکیشن تترلند
رابط کاربری اپلیکیشن صرافی تترلند

کدام صرافی از شبکه‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند؟

تعداد شبکه‌های بیشتر به معنای گستردگی بیشتر انتخاب‌های شماست. به بیان دیگر می‌توانید ارز را در شبکه‌ای معامله کنید که کارمزد کمتر و سرعت بیشتری دارد. در حال حاضر نوبیتکس از شبکه‌های زیر پشتیبانی می‌کند.

  • اتریوم (ETH)
  • بایننس اسمارت چین (BSC)
  • بیت کوین  (BTC)
  • لایتنینگ بیت کوین (BTC-LN)
  • ترون (TRX)
  • BNB چِین (BNB)

از آن سو ارزهای تترلند در شبکه‌های زیر قابل معامله هستند:

  • اتریوم (ETH)
  • ترون (TRX)

به‌نظر در این بخش از مقایسه نوبیتکس به‌طور قاطعانه پیروز می‌شود چرا که از صرافی‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پشتیبانی نوبیتکس و تترلند

صرافی تترلند راه‌های پشتیبانی چت و تماس را برای کاربران خود در نظر گرفته است. در مقابل نوبیتکس علاوه‌بر چت و تماس امکان مراجعه حضوری را نیز برای مشتریان فراهم کرده است. پشتیبان‌های هر دو صرافی در 24 ساعت از هفت روز هفته حتی روزهای تعطیل فعال هستند و عملکرد مناسبی در پاسخگویی به مشکلات و سوالات کاربران دارند و در لحظه به سوالات پاسخ می‌دهند.

مقایسه سرویس‌های نوبیتکس و تترلند

صرافی تترلند به‌تازگی از نسخه هفت با امکانات بیشتر رونمایی کرده و از آن طرف نوبیتکس هم در تلاش است تا امکانات بیشتری برای مشتریان خود فراهم کند. سرویس‌های نوبیتکس به شرح زیر هستند:

  • بازار آزمایشی
  • استیکینگ
  • مستندات API
  • سرویس درآمزایی
  • کارت هدیه
سرویس استیکینگ نوبیتکس
سرویس استیکینگ نوبیتکس

همچنین سرویس‌های تترلند عبارتند از:

  • قلک تترلند (سرویس استیکینگ)
  • مستندات API
  • سرویس دعوت از دوستان
  • خرید و فروش آسان تتر
  • مبدل رمز ارزی

هر دو صرافی از اولین پلتفرم‌هایی بودند که امکان استیکینگ را برای کاربران ایرانی به ارمغان آودند. استیکینگ و کسب درآمد پایدار از ارزهای دیجیتال در این صرافی‌ها بسیار آسان است و تنها کافیست تا با انتخاب طرح استیکینگ در آن شرکت کنید. در حال حاضر تترلند از ارزهای بیشتری برای استیکینگ پشتیبانی کرده اما امکان تغییر در این لیست وجود دارد.

کدام صرافی حجم معاملات بیشتری دارد؟

اطلاعات دقیقی از حجم معاملات هر دو صرافی وجود ندارد و به همین دلیل ناچار هستیم تا حجم معاملات این صرافی‌ها در یک ارز خاص مثل تتر را بررسی کنیم. در حال حاضر حجم معاملات تتر در تترلند حدودا 115 هزار تتر است. از آن سو حجم معاملات USDT در نوبیتکس در سطح 508 هزار تتر قرار دارد و به‌نظر اختلافی 5 برابری بین این دو صرافی وجود دارد.



کدام صرافی ارزهای بیشتری دارد؟

تعداد ارز بیشتر به معنای فرصت‌های معاملاتی بیشتر است. هرچه صرافی ارزهای بیشتری داشته باشد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری گسترش می‌یابند و قادر خواهید بود تا سود خود را افزایش دهید. در حال حاضر 88 ارز در نوبیتکس لیست شده‌اند و در مقابل 300 ارز در تترلند قابل معامله هستند. در این بخش از مقایسه برتری با تترلند است و می‌توانید این ارزها را همین حالا معامله کنید.

کدام صرافی تتر ارزان‌تری دارد؟

در زمان نگارش این مقاله هر واحد از تتر در سطح 50274 تومان معامله می‌شود. قیمت USDT در تترلند 50192 تومان است و در مقابل تتر در نوبیتکس در سطح 50345 تومان معامله می‌شود. توجه کنید به دلیل نوسانات بازار و نوسانات ارز در ایران، امکان تغییر در این قیمت‌ها وجود دارد و ثابت نیستند.

صفحه معاملات USDT در تترلند
صفحه معاملات USDT در تترلند

بررسی تسویه بانکی تترلند و نوبیتکس

تسویه تترلند تا سقف 50 میلیون تومان در بانک‌های ملی، صادرات، سپه، تجارت، پارسیان، کشاورزی و مهر به‌صورت فوری انجام می‌شود. از آن سو مبالغ با سقف 100 میلیون تومان در بانک‌های آینده، ملت، سامان، پاسارگاد و اقتصاد نوین به‌صورت فوری انجام می‌شود. همچنین دیگر بانک‌ها و مبالغ بالاتر از سقف نیز با اولین سیکل بانکی تسویه می‌شوند. در مقابل تسویه‌های نوبیتکس در بانک آینده به‌صورت فوری و در دیگر بانک‌ها با اولین سیکل بانکی انجام می‌شود.

مقایسه سیستم درآمدزایی نوبیتکس و تترلند

نرخ سیستم درآمدزایی و دعوت از دوستان در تترلند از 20 الی 40 است و هرچه سطح بالاتری داشته باشید، این نرخ هم بیشتر می‌شود. از آن سو نرخ دعوت از دوستان و درآمدزایی نوبیتکس 30 درصد ثابت است و هیچ ربطی به سطوح‌کاربری ندارد.

بررسی اعتبار صرافی نوبیتکس و تترلند

هم نوبیتکس و هم تترلند از قدیمی‌ترین صرافی‌های ایرانی هستند و طی سال‌ها فعالیت اعتبار مناسبی به‌دست آورده‌اند. هر دو صرافی مجوزهای لازم را از مراجع قانونی ازجمله بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دریافت کرده‌اند و دائما در حال همکاری با پلیس فتا هستند. به بیان دیگر می‌توان گفت هر دو صرافی مورد تایید نهادهای قانونی هستند و می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

مزایا و معایب تترلند در یک نگاه

مزایای تترلندمعایب تترلند
احراز هویت در کمتر از 10 دقیقهپشتیبانی محدود از شبکه‌های بلاکچینی
پشتیبانی از ارزهای فراوانتاخیر در واریز وجه
امنیت مناسبعدم واریزی در روزهای تعطیل
سیستم درآمدزایی جذاب 
پشتیبانی مناسب و 24 ساعته 
ارائه نرخ مناسب برای تتر 

مزایا و معایب نوبیتکس در یک نگاه

مزایای نوبیتکسمعایب نوبیتکس
پشتیبانی از شبکه‌های مختلفتعداد ارز نسبتا کم
امنیت مناسبعدم به‌روزرسانی مناسب بلاگ آموزشی
کارمزد مناسب در بازار تتریعدم پشتیبانی از پایه پولی بیت کوین
ارائه سرویس‌های مختلف 
قابلیت تبدیل موجودی‌های کوچک 
سیستم درآمدزایی مناسب 

مقایسه تترلند و نوبیتکس در یک نگاه

 نوبیتکستترلند
کارمزد بازار تومانی0.2 الی 0.35 درصد0.15 الی 0.39 درصد
کارمزد بازار تتری0.13 الی 0.15 درصد0.15 الی 0.39 درصد
سطح کاربری5 سطح8 سطح
سرویس‌هااستیکینگ، API، کارت هدیه، معرفی دوستان و بازار آزمایشیقلک تترلند، مستندات API سرویس دعوت از دوستان خرید و فروش آسان تتر مبدل رمز ارزی  
امنیتعالیمناسب
قدمت6 سال6 سال
تعداد ارز88 ارز300 ارز
شبکه‌هالایتنینگ بیت کوین، بی‌ان‌بی چین، بایننس اسمارت چین، بیت کوین، ترون و اتریوم     اتریوم و ترون
تسویهاولین سیکل بانکی – فوری در بانک آیندهسیکل تسویه بانکی، فوری تا سقف 100 میلیون تومان در بانک‌های آینده، ملت، سامان، پاسارگاد و اقتصاد نوین، فوری تا سقف 50 میلیون در بانک‌های ملی، صادرات، سپه، تجارت، پارسیان، کشاورزی و مهر

سخن پایانی

هرکدام از صرافی‌های تترلند و نوبیتکس امکانات مناسبی برای کاربران خود فراهم کرده‌اند و می‌توانید ارزهای مختلف را در آنها استیک کنید. ارزهای بیشتری در تترلند لیست شده‌اند و از آن سو نوبیتکس از شبکه‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. حالا شما به ما بگویید، کدام صرافی را انتخاب می‌کنید؟ حتما تجربه‌های خود را از تترلند و نوبیتکس با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله نوبیتکس یا تترلند همراه ما بودید سپاسگزاریم.

سوالات متداول

1 دیدگاه روشن مقایسه تترلند و نوبیتکس؛ کدام صرافی برای ترید بهتر است؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.