برترین IDO ها برای سرمایه‌گذاری در سال 2023

IDO

استراتژی‌های زیادی در طول پنج سال گذشته برای جذب سرمایه برای تامین مالی پروژه‌های رمزارزی معرفی شده‌اند. عرضه اولیه سکه (ICO) و عرضه اولیه صرافی (IEO) و این روزها عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO). البته قدمت IDOها به سال 2013 برمی‌گردد اما از سال 2022 و پس از اتفاقاتی که برای صرافی‌های متمرکزی چون FTX و بایننس افتاد توجه‌ها را بیش از پیش به صرافی‌های غیرمتمرکز جلب کرد. در این مطلب از توکن باز قصد داریم به معرفی 9 عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز برتر در سال 2023 بپردازیم.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال بیت کوین را دارید می‌توانید از صرافی بیت پین استفاده کنید که با پشتیبانی از کارمزدهای رقابتی و پایین، یکی از بهترین قیمت‌های خرید و فروش بیت کوین را ارائه می‌کند.

ورود به صرافی بیت پین

عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO) چیست؟

IDO یا Initial DEX Offerings فعالیت‌های جمع آوری کمک‌های مالی برای پروژه‌های رمزارزی و شبیه به ICO ها هستند. تفاوت IDO و ICO در ماهیت غیرمتمرکز آن‌هاست. IDO ها به پروژه‌ها اجازه می‌دهند تا با انتشار و فروش توکن‌های خود پول جمع آوری کنند.

در IDOها سرمایه‌گذاران با خرید توکن مربوط به پروژه از طریق کیف پول خود، امنیت، مشارکت جامعه و شفافیت را افزایش می‌دهند. روش ثبت لیست سفید IDOها با مجوز دادن و غربالگری سرمایه‌گذاران احتمالی قبل از پیشنهادات واقعی، به کاهش شانس تقلب یا پولشویی کمک می‌کند.

لیست سفید همچنین تضمین می‌کند که دارندگان توکن می‌توانند با مشارکت فعال نقش مهمی در گسترش پروژه داشته باشند. از آنجایی که IDOها می‌توانند تقاضا و پیش بینی بازار را تجزیه و تحلیل کنند، این ابزارها ابزاری عالی برای آزمایش اشباع بازار قبل از توسعه بیشتر پروژه هستند.

IDO ها به روشی محبوب برای جذب سرمایه برای توسعه پروژه‌های کریپتویی تبدیل شده‌اند و در عین حال چالش‌های پیش روی ICO ها و IEO ها را به حداقل می‌رسانند. انتخاب یک IDO که قابلیت اطمینان و شفافیت را تضمین می‌کند، می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد. در این مطلب سعی کردیم تعدادی از بهترین IDO های در حال انجام را برای شما گرداوری کنیم.

بهترین IDOها برای سال 2023

تنت (Tenet)

TENET یک اکوسیستم لایه 1 برای ال اس دی ها، بر افزایش مداوم بازدهی و آزادسازی نقدینگی تمرکز دارد. Tenet DEX، صرافی بومی نقدینگی قابل توجهی را برای LSDهای سهام ارائه می دهد. ایده پشت فناوری اولیه تقویت ستون های ساختار DeFi یعنی سادگی، نقدینگی و امنیت است. این یکی از پیچیده ترین بلاک چین های DeFi است که تا کنون با ادغام چندین ویژگی متمایز ایجاد شده است. همچنین این تنها لایه EVM-1 است که در Cosmos کار می کند.

تاریخ راه‌اندازی11 می 2023
تاریخ پایان21 می 2023
پلتفرم میکر دائو
پروژه تنت (Tenet)

امکانات

  • TENET بر افزایش مداوم بازدهی و آزادسازی نقدینگی تمرکز دارد.
  • ایده پشت فناوری اولیه تقویت ساختار امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.


دوجان سواپ (DogonSwap)

دوجان سواپ (DogonSwap) یک صرافی غیرمتمرکز و یک بازار ساز خودکار (AMM) سطح بالا در زنجیره هوشمند بایننس است. این IDO با 0.16٪ نه تنها یکی از کمترین کارمزدهای معاملاتی را ارائه می‌دهد، بلکه از طریق ترید ماینینگ تخفیف کارمزد نیز ارائه می‌دهد. دوجان سواپ برای غلبه بر چالش‌های نقدینگی ساخته شده است.

ویژگی‌های اصلی DogonSwap شامل NFT، متاورس، لانچ‌پد، تریدینگ، فارمینگ و استخرداری است. شایان ذکر است سودآورترین استخرهای استیکینگ NFT در آوریل و بازار NFT توسط DogonSwap پشتیبانی می‌شوند. DogonSwap از چندین پروژه دیگر برای فهرست کردن کوین‌ها پشتیبانی می‌کند. شفافیت و امنیت تمام فرآیندها توسط جامعه DogonSwap مدیریت می‌شود. دوجان سواپ از استخرهایی با APR تنظیم شده و حداقل خطر پشتیبانی می‌کند.

تاریخ راه‌اندازیApr 25, 2023
تاریخ پایانMay 25, 2023
لانچ پدDogonSwap
پروژه دوجان سواپ (DogonSwap)

امکانات

  • دوجان سواپ (DogonSwap) برای غلبه بر چالش‌های نقدینگی ساخته شده است.
  • DogonSwap از چندین پروژه دیگر برای فهرست کردن کوین‌ها پشتیبانی می‌کند.


فیناماتریکس ($FIX)

FIX$ معادل 1 تن از نفت خام جلبک (CAO) است و پروژه فیناماتریکس قیمت گذاری این نفت خام جلبک را به صورت غیرمتمرکز انجام می‌دهد.

فناوری AMM از 31 مارس 2022 برای ثبت دائمی قیمت‌های CAO در بلاک چین عمومی استفاده خواهد شد.

تاریخ راه‌اندازیJan 15, 2023
تاریخ پایانJun 16, 2023
لانچ پدCrypto.com
پروژه فیناماتریکس (Finamatrix)

امکانات

  • فیناماتریکس می‌تواند به اطلاعات نفت خام جلبک (CAO) دسترسی داشته باشد و برای اطمینان از کشف قیمت قابل اعتماد $FIX، از کانسپ پول استفاده کند.
  • قیمت‌گذاری در این دفتر کل قابل تغییر نیست.


MTHUB

MTHUB یک پلت فرم معاملات آنلاین است که به کاربران امکان می‌دهد سرمایه‌های سایر مشاغل را مدیریت کنند و معاملات معامله گران موفق را تقلید کنند. علاوه بر این، MTHUB از فناوری White Label استفاده می‌کند و به شرکای استراتژیک و منطقه‌ای خود راهی برای عملکرد تحت مارک‌های خود ارائه می‌دهد.

تاریخ راه‌اندازیJan 15, 2023
تاریخ پایانJun 16, 2023
لانچ پدCrypto.com
پروژه MTHUB

امکانات

  • MTHUB به عنوان White Label عمل می‌کند.
  • پلتفرم معاملات آنلاین که به کاربران امکان می‌دهد سرمایه‌های سایر مشاغل را مدیریت کنند و معاملات معامله گران موفق را تقلید کنند.


وار لجندز (War Legends)

وار لجندز (War Legends) یک بازی Play-to-Earn (P2E) با موضوعی نظامی به نام War Legends بر روی فناوری بلاک چین ساخته شده است. وارلجندز دارای توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) و همچنین سایر ویژگی‌های Play-to-Earn (P2E) است.

کمپین نرماندی، جبهه شرقی، کمپین آفریقای شمالی، و کمپین‌های اقیانوس آرام، تعدادی از شناخته‌شده‌ترین درگیری‌های جنگ جهانی دوم هستند که هر بازیکنی می‌تواند در آن شرکت کند.

تاریخ راه‌اندازیJune 10, 2023
تاریخ پایانJune 11, 2023
لانچ پدspores network
پروژه وار لجندز (War Legends)

امکانات

  • پروژه وار لجندز (War Legends) یک بازی Play-to-Earn (P2E) با تم نظامی است.
  • همچنین دارای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است.


Lasmeta

LasMeta یک پلتفرم بازی پوکر واقعیت مجازی است که با استفاده از Unreal Engine 5 ایجاد شده و بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. بازیکنان می‌توانند با خرید در بازار در سایت، که در آن انجام بازی‌ها کاملا رایگان است، تعامل داشته باشند. کاربران باید تأیید KYC را تکمیل کنند تا بتوانند بازی‌ها را روی پلتفرم انجام دهند. پلتفرم بازی LasMeta از رمز حاکمیتی و ابزاری $LASM استفاده می‌کند.

تاریخ راه‌اندازیJune 10, 2023
تاریخ پایانهنوز مشخص نشده است
لانچ پدspores network
پروژه Lasmeta

امکانات

  • LasMeta یک پلتفرم بازی پوکر واقعیت مجازی است که می‌توانید آن را بازی کنید.
  • این با استفاده از Unreal Engine 5 ایجاد شده و از بلاک چین اتریوم پشتیبانی می کند.

Another-1

Another-1 یک پلتفرم مد روی زنجیره Web3 است که در آن کاربران می‌توانند لباس‌های فیژیتال (فیزیکی x دیجیتال) را طراحی و خرید و فروش کنند که برای متاورس مناسب است. این ابتکار روش جدیدی را برای کسب درآمد دیجیتالی و توزیع اقلام مد به همراه انتخاب بازخرید فیزیکی و نقدینگی فوری در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

Another-1 از طریق دیجیتالی کردن دارایی‌ها، کالاهای مد تبلیغاتی مرسوم را به وسایل نقلیه سرمایه گذاری دیجیتال مایع، تجربه‌های پوشیدنی درون بازی و NFT های دیجیتال قابل مبادله تبدیل می‌کند.

در حالی که برندها و استودیوهای طراحی (B2B) را برای ایجاد فرصت‌های جدید در پلتفرم‌های متاورس و سکوهای پرتاب (B2B2C) درگیر می‌کند، ارزش پیشنهادی Another-1 عمدتاً مصرف‌کنندگان مد، گیمرها و سرمایه‌گذاران خرده‌فروش (B2C) را هدف قرار می‌دهد.

سه ماژول ایجاد شده توسط Another-1 قادر به به حداکثر رساندن پتانسیل محصولات فیزیکی در بخش مد هستند.

تاریخ راه‌اندازیMay 17, 2023
تاریخ پایاننامشخص
لانچ پدPEAKDEFI
پروژه Another-1

امکانات

  • Another-1 کالاهای مد تبلیغاتی معمولی را به وسایل سرمایه‌گذاری دیجیتال قابل نقد شدن و تجربه‌های پوشیدنی درون بازی تبدیل می‌کند.
  • کاربران می‌توانند لباس‌های فیژیتال (فیزیکی x دیجیتال) را طراحی و خرید و فروش کنند که برای متاورس مناسب است.

RenQ

RenQ یک زیرساخت ترکیبی غیرمتمرکز چند زنجیره ای نوآورانه DEX است که برای غلبه بر معایب سایر صرافی های غیرمتمرکز مانند اجرای کند سفارش، تراکنش های ناموفق و غیره طراحی شده است. RenQ دو مؤلفه آنچین و آفچین را با هم ترکیب می‌کند. صرافی RenQ به مشتریان خود از طریق برنامه کیف پول خود یک گزینه معاملاتی مستقیم ارائه می‌دهد، بنابراین معاملات غیرمتمرکز را افزایش می‌دهد. Renq همچنین برخلاف رویکرد AMM، معاملات نهادی، نقدینگی و بدون اسلیپیج را برای جامعه DeFi فراهم می‌کند.

تاریخ راه‌اندازیFeb 07, 2023
تاریخ پایاننامشخص
لانچ پدنامشخص
پروژه RenQ

امکانات

  • هدف RenQ غلبه بر معایب سایر صرافی‌های غیرمتمرکز مانند اجرای کند سفارش، تراکنش‌های ناموفق و غیره است.
  • RenQ از طریق اپلیکیشن کیف پول خود گزینه معامله مستقیم را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.


Kaif (KAF)

Kaif پلتفرمی است که از DeSoc (جامعه غیرمتمرکز) پشتیبانی می‌کند و از هوش مصنوعی برای کمک به توسعه و کسب درآمد از داده‌ها و مهارت های کاربر استفاده می کند. دستیار شخصی مجهز به هوش مصنوعی KAIF Digital Twin و ابزار شناسایی اجتماعی KAIF Digital Passport از ویژگی های فناوری منحصر به فرد این پلت فرم هستند.

پاسپورت دیجیتالی KAIF که بر روی توکن‌های Soulbound Ethereum (SBT) ساخته شده است، یک هویت دیجیتالی است که داده‌های کاربر را برای ورود به هر محیط Web3 ایمن و محافظت می‌کند. اطلاعات شخصی، پروفایل‌های اجتماعی، مهارت‌ها و تجربیات را حفظ می کند. در حالی که KAIF Digital Twin از اطلاعات پاسپورت دیجیتال KAIF برای کمک به کاربران در پیشرفت مهارت‌های شخصی، آموزش، سلامت و حرفه خود استفاده می‌کند.

تاریخ راه‌اندازیJune 7, 2023
تاریخ پایانJune 7, 2023
لانچ پدPoolz finance
پروژه Kaif

امکانات

  • Kaif توسط هوش مصنوعی برای کمک به توسعه و کسب درآمد از داده‌ها و مهارت‌ها به کاربر کمک می‌کند.
  • Kaif اطلاعات شخصی، پروفایل‌های اجتماعی، مهارت‌ها و تجربیات را حفظ می‌کند.

چگونه بهترین IDO را پیدا کنیم؟

یافتن بهترین IDO برای سرمایه‌گذاری می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. با این حال، برخی از عواملی که می‌توانند به انتخاب گزینه مناسب کمک کند عبارت‌اند از:

  • شفافیت: در دنیای ارزهای دیجیتال، شفافیت نقش بسزایی دارد. سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان انتظار دارند پروژه‌ای که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند تا حد امکان شفاف باشد. چندین بلاک چین عمومی که IDO ها را میزبانی می‌کنند، شفافیت خود را حفظ می‌کنند و به هر کسی که به اینترنت متصل است اجازه می‌دهند به آنها دسترسی داشته باشد. در واقع، برخی از توسعه‌دهندگان پروژه، کد منبع را برای حفظ شفافیت فاش می‌کنند.
  • سودمندی: ارزش اصلی یک پروژه در مطلوبیت آن نهفته است. یک پروژه باید برای رسیدگی به مسائل و ارائه ارزش واقعی به مصرف کنندگان خود به اندازه کافی کارآمد باشد.
  • سرمایه‌گذاران بالقوه: سرمایه‌گذاری پروژه از سوی افراد یا کسب‌وکارهای شناخته شده نشان می‌دهد که پروژه به اندازه‌ای کارآمد است که سرمایه‌گذاران بالقوه را جذب کند و در مسیر درستی استراتژی‌گذاری می‌کند.
  • Whitepaper: برای درک اهداف و عملکرد یک پروژه رمزنگاری، خواندن وایت پیپر برای آن پروژه بسیار مهم است. وایت پیپر اهداف تعریف شده پروژه، توکنومیک و چگونگی دستیابی به اهداف آن را شرح می‌دهد. با این حال، این روزها برخی از پروژه‌ها نسخه‌های مختصری از این مقالات را ارائه می‌دهند.

آیا IDO ها سودآور هستند؟

پیش بینی اینکه آیا یک سرمایه‌گذاری سود یا زیان خواهد آورد دشوار است. با این حال، هر IDO منحصر به فرد است و عوامل زیر می‌توانند به انتخاب بهترین گزینه کمک کنند:

  • مزایای سرمایه‌گذاری در ابتدای پروژه: IDOها بسته به تقاضای توکن پس از راه‌اندازی، می‌توانند سودآوری فوق‌العاده‌ای داشته باشند. IDOها به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که عملا قبل از دیگران توکن‌ها را بگیرند و شانس سودآوری را افزایش دهند.
  • مقرون به صرفه: سرمایه‌گذاری در یک پروژه در مراحل اولیه یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد با ارزهای دیجیتال است. IDO ها مقرون به صرفه ترین قیمت توکن پروژه را ارائه می‌دهند.
  • دسترسی آسان: IDOها نسبت به ICOها راحت‌تر در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرند، زیرا به سرمایه گذاران ثابت یا با حجم بالا نیاز ندارند. از آنجایی که IDO ها از نقدینگی بیشتر سود می‌برند، محدودیت‌های کمتری برای ارزهای دیجیتال خود ارائه می‌دهند، بنابراین، انعطاف‌پذیری بیشتری را برای سرمایه‌گذاران با عرضه اولیه غیرمتمرکز (DEX) فراهم می‌کنند. هر کسی که با عملکرد DEX و ارز دیجیتال آشنا باشد می‌تواند در IDO شرکت کند.

در توکن باز بخوانید:


سخن پایانی

IDOهایی که در بالا ذکر شد برخی از امیدوارکننده ترین IDOها در سال 2023 هستند و پتانسیل مالی زیادی دارند. اما توجه داشته باشید که قبل از انجام هر نوع سرمایه‌گذاری باید یک تحقیق کامل انجام دهید؛ زیرا بازار ارزهای دیجیتال بسیار نوسان است. قبل از سرمایه گذاری در پروژه، مهم است که در مورد پتانسیل بلندمدت یک پروژه فکر کنید.

پرسش و پاسخ

IDO چیست؟

IDO یا Initial DEX Offerings فعالیت‌های جمع آوری کمک‌های مالی برای پروژه‌های رمزارزی و شبیه به ICO ها هستند. تفاوت IDO و ICO در ماهیت غیرمتمرکز آن‌هاست.

بهترین IDOها برای سال 2023 کدام‌اند؟

در این مطلب از توکن باز 9 IDO پرپتانسیل در سال 2023 را معرفی کردیم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.