5 ارز دیجیتال برای 2023؛ این رمز ارزها را زیرنظر داشته باشید

5 ارز دیجیتال برای 2023؛ این رمز ارزها را زیرنظر داشته باشید

ارزش کل بازار در سال 2022 از 2.2 تریلیارد دلار به 850 میلیارد دلار رسید. پروژه‌های بسیار بزرگی ورشکست شدند و رمز ارزها روزهای تلخی را پشت‌سر گذاشتند. اما آغاز شدن 2023 به معنای شروع مجدد است، شروعی مجدد برای پشت‌سر گذاشتن تاریکی و اوج قیمت‌های جدید. با این حال بازار نزولی به‌طور کامل به پایان نرسیده و فرصت خرید در قیمت‌های پایین هنوز هم وجود دارد. حالا ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم از این فرصت استفاده کنید. در ادامه به معرفی و بررسی 5 ارزی که باید در 2023 زیرنظر داشته باشید می‌پردازیم. با ما در مقاله‌ی «5 ارز دیجیتال برای 2023» همراه باشید.

1- بیت کوین

بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است. با تغییر روند 180 درجه‌ای این رمز ارز، چرخه‌ی بازار تغییر خواهد کرد و فاز صعودی جدیدی آغاز می‌شود. اگرچه بیت کوین طی ماه‌های گذشته در یک روند نزولی قوی به سر برده اما شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال شکل‌گیری یک واگرایی مثبت است. همین موضوع تضعیف شدن حرکت نزولی را تایید می‌کند. با این حال این واگرایی مثبت برای تغییر روند باید عملکرد مطلوبی از خود نشان بدهد.

بیت کوین
با تغییر روند بیت کوین، چرخه‌ی بازار تغییر خواهد کرد

اولین نشانه‌ی تغییر روند نیز با عبور بیت کوین از میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای (19870 دلار) رخ داد. بدین صورت مسیر بیت کوین تا سطح 25211 دلار هموار شد و احتمالا شاهد نبرد جذابی در این محدوده خواهیم بود.

همچنین درصورت کاهش قیمت از این سطح و بازگشت به میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای احتمالا احساسات در بازار تغییر خواهد کرد و گاوها دست به خرید در کف قیمت خواهند زد. چنین اتفاقی احتمال عبور از سطح 25211 دلار را افزایش می‌دهد.

پس از این سطح، هدف بعدی خریداران عبور از میانگین متحرک ساده 50 هفته‌ای (28156 دلار) خواهد بود. این سطح مهم‌ترین و اصلی‌ترین مقاومت برای خرس‌ها است و می‌توان گفت که با از دست رفتن مقاومت 28156 دلار، روند صعودی جدیدی آغاز می‌گردد. پس از آن احتمالا مقاومت کوچکی در سطح 32400 دلار پدیدار می‌شود و با عبور از آن شاهد پادشاهِ 50 هزار دلاری خواهیم بود.

از سوی دیگر درصورت سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای، روند نزولی از سر گرفته خواهد شد. مهم‌ترین حمایت‌های BTC سطوح 12500 و 10000 دلار هستند.

2- اتریوم

دومین ارز از 5 ارز دیجیتال برای 2023 برترین آلت کوین‌ جهان است. اتر در یک روند نزولی بسیار قدرت‌مند قرار گرفته بود اما خوشبختانه گاوها طی هفته‌های اخیر حمایت مهم و روانی 1000 دلار را از دست ندادند. حالا صعود قیمت مکرر اتر و عبور از میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای (1428 دلار) بر پایه‌ی همین سطح حمایت شکل گرفته است.

اتریوم
اتریوم برترین آلت کوین جهان است

همچنین طی هفته‌های اخیر معامله‌گران شروع به خرید در کف قیمت کردند و همین موضوع از سقوط اتریوم جلوگیری کرد.

بهترین قیمت خرید اتریوم

اگر گاوها قیمت را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای حفظ کنند احتمالا شاهد درگیری آنها با فروشندگان خواهیم بود. خرس‌ها پوزیشن‌های شورت خود را افزایش داده تا از صعود اتر به محدوده 2030 دلار جلوگیری کنند. میانگین متحرک ساده‌ی 50 هفته‌ای (1977 دلار) مهم‌ترین مقاومت پیشِ‌روی گاوها است و مانع بزرگی برای آنها خواهد بود.

اگر خریداران قیمت را به بالای سطح 2030 دلار برسانند، الگوی double bottom تکمیل خواهد شد. هدفِ این الگو سطح قیمت 3200 دلار است اما احتمالا رالی ETH تا سطح 3600 الی 4000 دلار افزایش می‌یابد.

در آن سوی میدان، خرس‌ها برای باطل کردن این چشم‌انداز صعودی باید قیمت را به زیر 881 دلار برسانند و آنرا حفظ کنند.

3- ماتیک

پالیگان یکی از رمز ارزهایی بود که در بازار نزولی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. برخلاف بسیاری از ارزها، معامله‌گران ماتیک در تلاش هستند تا بستری برای افزایش قیمت آن ایجاد کنند.

ماتیک
عبور از مقاومت 1.3 دلار به‌معنای تغییر روند کامل ماتیک خواهد بود

چند هفته قبل ماتیک به بالای میانگین متحرک ساده‌ی 50 هفته‌ای (1.05 دلار) رسید اما خریداران قادر به حفظ این سطح قیمت نبودند. چنین اتفاقی بیان‌گر این است که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند و هنوز به‌طور کامل شکست نخورده‌اند. با این حال خریداران از کاهش قیمت شدید MATIC و سقوط به زیر سطح حمایت 0.69 دلار جلوگیری کردند.

فرصت آربیتراژ ماتیک و کسب سود مطمئن

میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای (0.92 دلار) افزایش یافته اما RSI نزدیک به مرکز قرار دارد. چنین اتفاقی بیان‌گر تعادل بین عرضه و تقاضا است. اولین نشانه از تغییر روند عبور از مقاومت 1.05 دلار خواهد بود و چنین اتفاقی شانس تست مجدد مقاومت 1.3 دلار را افزایش می‌دهد. مقاومت 1.3 از اهمیت بسیار بالایی برای خرس‌ها برخوردار است چرا که درصورت شکست، روند صعودی جدیدی آغاز می‌گردد.

بسیاری از کارشناسان باور دارند سال 2023 منجر به ظهور رکود سنگین در بازارهای مختلف خواهد شد. با مطالعه مقاله‌ی «۵ توصیه مهم برای سال ۲۰۲۳؛ معرفی بهترین استراتژی ترید بازار ارز دیجیتال» برای مقابله با رکود آماده شوید.

بدین صورت مسیر صعود قیمت پالیگان تا 1.75 دلار هموار می‌شود. با این حال احتمالا خرس‌ها در این سطح هم دست‌انداز بزرگی برای خریداران ایجاد خواهند کرد. درصورت عبور از این مقاومت، روند رشد ماتیک شتاب بیش‌تری خواهد گرفت و هدف نهایی گاوها محدوده قیمت 2.92 دلار خواهد بود.

از سوی دیگر فروشندگان برای باطل کردن این چشم‌انداز صعودی باید قیمت را به زیر حمایت 0.69 دلار برسانند. چنین کاری مسیر سقوط تا 0.31 دلار را هموار می‌سازد.

4- TON

تون‌کوین کف قیمت خود را در ماه ژوئن و در سطح 0.74 دلار ثبت کرد و از آن زمان تاکنون به تدریج بالا رفته است. خریداران در ماه اکتبر با ثبت کف قیمت تون در سطح 1.18 دلار، قدرت خود را به رخ فروشندگان کشیدند.

تون کوین
خریداران برای حفظ برتری خود باید قیمت را بالاتر از 2.5 دلار حفظ کنند

حرکت صعودی جفت ارز TON/USDT به منطقه مقاومت سربار محدوده‌ی 2.15 الی 2.50 دلار رسیده و خرس‌ها در تلاش هستند تا روند افزایش قیمت این رمز ارز را متوقف کنند. درصورت رخ دادن چنین اتفاقی، احتمالا شاهد سقوط قیمت TON تا میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای (1.61 دلار) و پس از آن تا 1.18 دلار خواهیم بود. درصورت از بین رفتن این حمایت، راه برای تست کف قیمت ماه ژوئن یعنی سطح 0.74 دلار باز خواهد شد.

رصد قیمت لحظه‌ای تون کوین

 گاوها برای حفظ برتری خود باید از مقاومت سربار 2.5 دلار عبور کنند. با عبور از این سطح، توجه خریداران به تون جلب خواهد شد چرا که هیچ مقاومت سربار دیگری تا سطح 4.26 دلار وجود ندارد.

5- کوانت

پنجمین ارز از لیست 5 ارز دیجیتال برای 2023 کوانت است. QNT طی یک رالی افزایش قیمت بسیار جذاب از 40 دلار در ماه ژوئن به 228 دلار در اکتبر رسید. این افزایش شدید در بازار نزولی بیان‌گر تقاضای قوی تریدرها برای این ارز دیجیتال است. اگرچه بخشی از افزایش قیمت QNT از دست رفت اما خریداران مجددا اقدام به خرید در نزدیکی محدوده 87 دلار کردند.

کوانت
درصورت سقوط قیمت به زیر 87 دلار چشم‌انداز صعودی به‌طور کامل باطل خواهد شد

پس از حرکات پرنوسان طی هفته‌های اخیر، جفت ارز QNT/USDT وارد مرحله‌ی تثبیت قیمت خواهد شد و در این زمان خرس‌ها و گاو‌ها برای کسب برتری مبارزه می‌کنند. مرزهای محدوده تثبیت قیمت وسیع از 87 دلار در جهت نزولی شروع شده و تا 228 دلار در جهت صعودی ادامه دارد.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش کوانت در ایران

در این زمان گاوها نزدیک به سطوح حمایت خرید کرده و نزدیک به سطوح حمایتی دارایی را به فروش می‌رسانند تا سود خود را سیو کنند.

درصورت حفظ قیمت از سوی گاوها در بالاتر از 228 دلار، روند افزایش قیمت سرعت خواهد گرفت و تا 325 دلار ادامه دارد. همچنین درصورت عبور از مقاومت 325 دلار، راه برای افزایش تا 430 دلار هموار می‌شود.

درصورت کاهش قیمت تا زیر 87 دلار، خرس‌ها فرمان را به دست می‌گیرند و احتمال سقوط تا 50 دلار وجود دارد.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مقاله به معرفی 5 رمز ارز با پتانسیل رشد بالا در سال 2023 پرداختیم. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به این ارزها چیست؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان «5 ارز دیجیتال برای 2023» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.