واچ لیست هفتگی 14 آذر؛ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟

واچ لیست هفتگی 14 آذر؛ این هفته چه ارزی بخریم؟

با پخش شدن خبر عدم افزایش نرخ بهره در آمریکا، بازار سهام روند ریکاوری خود را آغاز کرد و حالا در وضعیت خوبی قرار دارد. اگرچه فروپاشی صرافی FTX منجر به کم شدن همبستگی بازار سهام و ارزهای دیجیتال شده اما هنوز هم نشانه‌هایی از همبستگی بین دو بازار دیده می‌شود. پیش از بررسی نهایی میزان آسیب صرافی  FTX، احتمال رشد چند رمز ارز وجود دارد. در ادامه به بررسی این رمز ارزها می‌پردازیم. با ما در واچ لیست هفتگی 14 آذر همراه باشید.

نمای کلی بازار در 14 آذر
نمای کلی بازار در 14 آذر

BTC/USDT

بیت کوین در سه روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه‌ی خود یعنی 16963 دلار معامله شده است. چنین اتفاقی بیان‌گر نبردی سخت و سنگین بین خریداران و فروشندگان است.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

اولین مقاومت مهمِ خریداران در مسیر صعودی، سطح 17622 دلار است. درصورت شکست این مقاومت، راه برای صعود بیش‌تر بیت کوین و رسیدن به مقاومت 20 هزار دلار باز خواهد شد. در نهایت هدف بعدی گاوها در سطح 21500 دلار قرار دارد. رخ دادن چنین سناریویی به‌معنای پایان یافتن روند نزولی بیت کوین است.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین در ایران

در برعکس، درصورت سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، روند نزولی تقویت شده و انگیزه‌ی خرس‌ها تقویت خواهد شد. پس از میانگین متحرک 20 روزه، هدف بعدی خرس‌ها سطح 15476 دلار است.

TON/USDT

تون‌کوین در 30 نوامبر به بالای الگوی مثلث متقارن حرکت کرد اما خریداران قادر به حفظ سطوح بالاتر نبودند. با این حال در زمان ریزش، گاوها پا پس نکشیده و در سطح 1.73 دلار دست به خرید زدند.

نمودار TON در نمای روزانه
نمودار TON در نمای روزانه

میانگین متحرک شیب‌دار و شاخص RSI در ناحیه مثبت بیان‌گر مزیت خریداران است. چنین اتفاقی دورنمای شکست در بالاتر از خط مقاومت مثلث را بهبود می‌بخشد. این اتفاق همچون کاتالیزگر عمل کرده و سرعتِ روند خرید افزایش خواهد یافت. بدین صورت اهداف گاوها در سطوح 2.15 و 2.87 دلار قرار دارند.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش TON در ایران

اگر بار دیگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، چشم‌انداز مثبت باطل شده و فشار فروش در کوتاه‌مدت افزایش خواهد یافت. چنین اتفاقی منجر به سقوط  TON و رسیدن به سطح میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (1.62 دلار) خواهد شد.

APE/USDT

سومین ارز در واچ لیست هفتگی 14 آذر، ApeCoin است. ایپ کوین در 30 نوامبر از خط روند نزولی خود عبور کرد اما گاوها به‌زیبایی هرچه‌تمام‌تر از این رمز ارز دفاع کرده و از سقوط بیش‌ترِ آن تا سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3.73 دلار) جلوگیری کردند. چنین اتفاقی به‌معنای تقاضای بالا در سطوح پایین‌تر است.

نمودار ارز دیجیتال APE در تایم فریم روزانه
نمودار ارز دیجیتال APE در تایم فریم روزانه

میانگین متحرک نمایی 20 روزه به‌تدریج در حال افزایش است و RSI نیز به سمت منطقه‌ی مثبت جهش کرده است. چنین چیزی نشان‌دهنده‌ی تلاش گاوها برای افزایش قیمت است. بدین صورت APE از خط روند نزولی حرکت کرده و به سطوح 5 و 6 دلار خواهد رسید.

فرصت آربیتراژ APE و کسب سود مطمئن

درصورت کاهش قیمت و سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، فعالیت خرس‌ها گسترده‌تر شده و اولین هدف آنها در سطح 3 دلار قرار دارد. احتمالا در این سطح شاهد نبردی سنگین بین خریداران و فروشندگان خواهیم بود.

TWT/USDT

چهارمین ارز در واچ لیست امروز، ارز دیجیتال بومی کیف پول تراست است. رمز ارز تراست ولت در 27 نوامبر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2.07 دلار) گذر و در 2 دسامبر از مقاومت 2.45 دلار عبور کرد. چنین حرکتی به‌معنای این است که روند صعودی هنوز از بین نرفته و معامله‌گران به‌دنبال شکارِ فرصت‌های خرید هستند.

نمودار ارز بومی تراست ولت در تایم فریم روزانه
نمودار ارز بومی تراست ولت در تایم فریم روزانه

احتمالا در سطح 2.73 دلار شاهد نبرد جذابی بین خریداران و فروشندگان خواهیم بود و درصورت غلبه‌ی گاوها بر این سطح، روند صعودی  TWT مجددا از سر گرفته خواهد شد. بدین صورت سطوح 3 و 3.51 دلار اهداف گاوها هستند.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش TWT

در مقابل و درصورت کاهش قیمت  TWT و سقوط به زیر سطح 2.25 دلار، راه برای سقوط بیش‌تر و شکستِ میانگین متحرک نمایی 20 روزه باز خواهد شد. درنهایت هدف بعدی فروشندگان در سطح 1.81 دلار قرار دارد. رخ دادن این سناریو منجر به تثبیت قیمت TWT در بازه‌ی 1.81 الی 2.54 دلار خواهد شد.

AAVE/USDT

اوه به‌زیبایی ریکاوری کرد و در این مسیر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (63 دلار) رد شد. در حال حاضر خریداران در تلاش برای تقویت پوزیشن خود بوده و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به‌عنوان حمایت استفاده می‌کنند.

نمودار رمز ارز AAVE در تایم فریم روزانه
نمودار رمز ارز AAVE در تایم فریم روزانه

خرس‌ها در تلاش هستند تا از سطح فیبوناچی 32.8 درصدیِ 68 دلار دفاع کرده اما در آن سویِ میدان، گاوها هم برنامه‌ی خوبی برای افزایش قیمت دارند. چنین رویدادی بیان‌گر درک بالای خریداران از حرکات بالاتر است.

فرصت آربیتراژ AAVE و کسب سود مطمئن

میانگین متحرک نمایی 20 روزه صاف شده و RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد. این اتفاق به‌معنای احتمالِ از دست رفتنِ کنترل فروشندگان است. با رخ دادن این سناریو و عبور از مقاومت 68 دلار، راه برای عبور از میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (71 دلار) و 80 دلار باز خواهد شد.

بیش‌تر بخوانید؛ میانگین متحرک چیست؟

در مقابل اگر قیمت کاهش یافته و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، احتمال سقوط Aave به خط حمایت کانال وجود دارد.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مقاله به معرفی 5 رمز ارز با پتانسیل رشد بالا پرداختیم. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به این رمز ارزها چیست؟ آیا شاهد رشد قیمت سنگین آنها خواهیم بود؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 14 آذر همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.