واچ لیست هفتگی 3 بهمن 1401؛ این ارزها را زیرنظر داشته باشید

واچ لیست هفتگی 3 بهمن 1401؛ این ارزها را زیرنظر داشته باشید

پادشاه ارزهای دیجیتال هفته‌ی رویایی خود را با افزایش قیمت 10 درصدی به پایان رساند و حالا رالی افزایش قیمت بیت کوین، احساسات صعودی در بازار را تقویت کرده است. به‌دنبال همین اتفاق بسیاری از آلت‌ کوین‌ها افزایش قیمت خوبی را تجربه کردند و حالا ارزش کل بازار از مرز 1 تریلیارد دلار عبور کرده است. صعود قیمت BTC بسیاری از تحلیل‌گران را شگفت‌زده کرده و برخی بر این باور هستند که رشد فعلی منجر به سقوط قیمت شدید بیت کوین خواهد شد. برخی دیگر نیز رالی فعلی و بهبود بازار نزولی در سال 2018 را مشاهده و مقایسه می‌کنند. اگرچه معامله‌گران باید برای هر احتمالی آماده باشند اما سرعت افزایش قیمت بیت کوین به یک کف قیمت احتمالی اشاره می‌‎کند. با چنین مقدمه‌ای به معرفی رمز ارزهایی با پتانسیل رشد بالا می‌پردازیم. با ما در واچ لیست هفتگی 3 بهمن 1401 همراه باشید.

نمای کلی از بازار ارز دیجیتال
نمای کلی از بازار ارز دیجیتال

1- بیت کوین

بیت کوین در 20 ژانویه از مقاومت سربار 21650 دلار عبور کرد که بیان‌گر از سرگیری روند صعودی است. در واقع این اتفاق نشان می‌دهد که تقاضای زیادی در سطوح بالاتر وجود دارد. همچنین در 21 ژانویه، گاوها قیمت را به بالای مقاومت 22800 دلار رساندند اما قادر به حفظ آن نبودند.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

در حالی که میانگین‌های متحرک همگی بیان‌گر قدرت بیش‌تر گاوها هستند اما شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمروی خرید بیش‌ازحد قرار گرفته و سیگنالی از احتیاط را ارسال می‌کند. در واقع شاخص RSI نشان می‌دهد که احتمالا طی روزهای آتی شاهد تثبیت یا اصلاح جزئی بیت کوین خواهیم بود.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین در ایران

همچنین برخی اوقات با شروع روند صعودی، RSI در منطقه خرید بیش‌ازحد باقی مانده و خرس‌ها را ناامید می‌کند. درصورت رخ دادن این اتفاق شاهد رشد قیمت بیت کوین تا سطح 25211 دلار خواهیم بود.

از سوی دیگر، اولین حمایت BTC در محدوده‌ی 21480 دلار قرار دارد. درصورت افت قیمت از این سطح، گاوها مجددا دست به خرید بیش‌تر خواهند زد و همین موضوع احتمال افزایش قیمت تا 25211 دلار را افزایش می‌دهد.

2- APE

ایپ کوین طی ماه‌های اخیر بین سطوح 7.8 و 3 دلار گیر کرده است. پس از شکست خرس‌ها در عبور از حمایت 3 دلار، حالا گاوها در تلاش هستند تا از مقاومت 7.8 دلار عبور کنند.

چارت ارز ایپ کوین در نمای روزانه
چارت ارز ایپ کوین در نمای روزانه

میانگین‌‎های متحرک صعودی و حضور RSI در منطقه خرید بیش‌ازحد همگی نشان‌دهنده‌ی قدرت بیش‌تر خریداران هستند. در مسیر صعود، مقاومت کوچکی در سطح 6.4 دلار وجود دارد که عبور از آن راه برای رسیدن به 7.8 دلار را باز می‌کند. احتمالا در این سطح شاهد فروش تهاجمی از سوی خرس‌ها خواهیم بود.

فرصت آربیتراژ ایپ کوین و کسب سود مطمئن

درصورت کاهش قیمت و سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.8 دلار)، چشم‌انداز صعودی در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. همچنین اولین هدف فروشندگان نیز در سطح 4.17 دلار قرار دارد.

3- مانا

سومین ارز از واچ لیست هفتگی 3 بهمن 1401، مانا است. MANA طی یک رالی افزایش قیمت قدرتمند از 0.28 دلار در 30 دسامبر به 0.78 دلار در 21 ژانویه رسید و گاوها به‌زیبایی قدرت‌نمایی کردند.

چارت مانا در تایم فریم روزانه
چارت مانا در تایم فریم روزانه

فروشندگان در سطح قیمت 0.74 دلار دست به فروش سنگین زدند اما گاوها باز هم بیخیال نشدند و در محدوده‌ی 0.61 دلار مجددا این رمز ارز را خریداری کردند. چنین اتفاقی نشان‌گر احساسات مثبت نسبت به مانا و اطمینان خریداران نسبت به رشد آن است.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش مانا در ایران

گاوها برای افزایش قیمت بیش‌تر باید سطح 0.74 دلار را حفظ کنند. با چنین اتفاقی روند صعودی جدید آغاز خواهد شد و سطوح 0.87 و 1 دلار مهم‌ترین اهداف گاوها هستند.

در نهایت خرس‌ها برای باطل کردن دیدگاه صعودی باید قیمت را به زیر 0.61 دلار برسانند. با رخ دادن این اتفاق احتمالا شاهد اصلاح قیمت بیش‌تر و عمیق‌تر تا محدوده‌ی 0.53 دلار خواهیم بود.

اگر هنوز با میانگین متحرک و فواید آن ازجمله پیدا کردن سیگنال‌های خریدوفروش آشنا نیستید به شما توصیه می‌کنیم حتما مقاله‌ی «میانگین متحرک چیست» را مطالعه کنید.

4- AAVE

رمز ارز AAVE در 17 ژانویه در بالای خط روند نزولی خود قرار گرفت که بیان‌گر یک تغییر روند بالقوه است. در آن سوی میدان خرس‌ها در 18 ژانویه تلاش کردند تا قیمت را به زیر خط روند نزولی برگردانند اما گاوها به‌خوبی موضع خود را حفظ کردند.

نمودار AAVE در نمای 24 ساعته
نمودار AAVE در نمای 24 ساعته

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (74 دلار) و RSI نشان‌دهنده‌ی برتری گاوها هستند و این مزیت با شکست بالای 92 دلار تقویت خواهد شد. پس از آن خریداران به سطح مقاومت روانی 100 دلار حمله خواهند کرد.

رصد قیمت لحظه‌ای رمز ارز AAVE

احتمالا در این سطح شاهد فروش سنگین از سوی خرس‌ها خواهیم بود اما درصورت پیروزی گاوها، مسیر صعود تا 115 دلار هموار خواهد شد.

برخلاف این فرضیه، درصورت کاهش قیمت و سقوط به زیر خط روند نزولی، چشم‌انداز صعودی باطل خواهد شد و اولین هدف خرس‌ها در سطح 74 دلار قرار دارد.

5- فایل کوین

فایل کوین در 14 ژانویه از خط روند نزولی عبور کرد و 4 روز بعد سطح شکست خود را مجددا تست کرد. چنین اتفاقی نشان می‌دهد که گاوها خط روند نزولی را به سطح حمایت تغییر داده‌اند.

نمودار فایل کوین در تایم فریم روزانه
نمودار فایل کوین در تایم فریم روزانه

میانگین‌های متحرک یک متقاطع صعودی را تکمیل کردند و RSI در منطقه‌ی خرید بیش‌ازحد قرار دارد. به‌طور کلی می‌توان گفت که معاملات FIL در کنترل گاوها قرار دارند. بدین صورت جفت ارز FIL/USDT می‌تواند تا سطح 6.5 دلار افزایش یابد. احتمالا در این محدوده شاهد دفاع قوی خرس‌ها خواهیم بود. درصورت پیروزی خریداران، اهداف بعدی آنها در سطوح 7 و 9 دلار قرار دارند.

فرصت آربیتراژ فایل کوین و کسب سود بالا

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.24 دلار) پشتوانه‌ی مهمی برای فایل کوین است و خرس‌ها به‌دنبال عبور از آن هستند.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مقاله به معرفی 5 رمز ارز با پتانسیل رشد بالا پرداختیم. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به این ارزهای دیجیتال چیست؟ لطفا تحلیل و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 3 بهمن 1401 همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.