واچ لیست هفتگی 5 دی 1401؛ این ارزهای پرپتانسیل را زیر نظر داشته باشید

واچ لیست هفتگی 5 دی 1401؛ این ارزهای پرپتانسیل را زیر نظر داشته باشید

بازار ارزهای دیجیتال ذره‌ای نوسان در تعطیلات پایان سال از خود نشان نداده و به‌نظر ارزها فریز شده‌اند. خریداران و فروشندگان به‌دلیل عدم اطمینان از حرکت بعدی ارزها از اقدامات بزرگ خودداری کرده اما این دوران هم به‌زودی به پایان خواهد رسید. ویلی وو خالق Woobull نیز باور دارد که مدت زمانی بازار نزولی فعلی از سال 2018 بیش‌تر و از سال 2015 کوتاه‌تر است. امسال بیش از 116 میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران شخصی ضرر وارد شد و حالا پس از مدت‌ها به‌نظر بیت کوین و اتریوم سیگنال‌هایی از افزایش قیمت را از خود نشان می‌دهند. با چنین مقدمه‌ای به بررسی واچ لیست هفتگی 5 دی 1401 می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نمایی کلی از بازار ارزهای دیجیتال
نمایی کلی از بازار ارزهای دیجیتال

1. بیت کوین

بیت کوین در چند روز گذشته در محدوده‌ای نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (16,929 دلار) معامله شده است. چنین موضوعی بیان‌گر دفاع سنگین خرس‌ها و عدم تسلیم شدن خریداران است.

نمودار بیت کوین در نمای روزانه
نمودار بیت کوین در نمای روزانه

احتمالِ ادامه یافتن این روزهای سرشار از آرامش بسیار پایین است و به‌زودی جفت ارز BTC/USDT دچار افزایش دامنه خواهد بود. به‌طور کلی پیش‌بینیِ جهت شکست دشوار بوده و بهتر است منتظر حرکت قاطع بیت کوین باشیم.

بهترین قیمت خرید بیت کوین

درصورت شکسته شدن قیمت در بالاتر از میانگین متحرک، احتمال صعود و عبور از مقاومت 18,388 دلار افزایش می‌یابد. احتمالا در این سطح نیز شاهد دفاع جانانه‌ای از خرس‌ها خواهیم بود اما عبور از آن، راه را برای 20 هزار دلاری شدن بیت کوین باز خواهد کرد.

در مسیر سقوط، شکست زیر سطح 16,256 دلار بیان‌گر کنترل بیش‌تر خرس‌ها بر بازار خواهد بود. با شکستن این حمایت، مسیر برای سقوط بیش‌تر تا محدوده‌ی 15,476 دلار هموار خواهد شد.

اگر هنوز با تحلیل تکنیکال آشنایی نداشته و از دیگر تریدرها عقب هستید اصلا نگران نباشید. ما در مقاله‌ی «تحلیل تکنیکال چیست» به بررسی این موضوع پرداخته و به شما توصیه می‌کنیم تا حتما این مقاله را مطالعه کنید.

2. اتریوم

دومین ارز در واچ لیست، پادشاه آلت کوین‌های جهان است. اتریوم طی روزهای اخیر در نزدیک‌ترین سطح ممکن به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1,228 دلار) معامله شده است. چنین اتفاقی نشان‌دهنده‌ی انتظارِ معامله گران در شکست بالاتر از این مقاومت است.

نمودار اتریوم در تایم فریم روزانه
نمودار اتریوم در تایم فریم روزانه

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال کاهش است و RSI درست زیر نقطه‌ی میانی قرار دارد و به‌معنای تعادل بین خریداران و فروشندگان است. درصورت موفقیت گاوها در عبور از مقاومت 1,228 دلار، راه برای صعود باز شده و سرمایه‌گذاران بیش‌تری جذب اتریوم می‌شوند. بدین صورت ETH می‌تواند تا سطح 1,352 دلار رشد کرده و سپس مجددا به خط روند نزولی صعود کند.

بهترین قیمت خرید اتریوم

در برعکس و درصورت عدم موفقیت خریداران در عبور از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، برخی از معامله‌گران پوزیشن‌های شورت سنگین ایجاد کرده و همین موضوع منجر به سقوط قیمت تا حمایت قوی 1,150 دلار خواهد شد. با از بین رفتن این مقاومت، یک الگوی سر و شانه تکمیل شده و همین الگو مسیر کاهش قیمت بیش‌تر و عبور از سطوح 1,075 و 948 دلار را هموار خواهد ساخت.

3. ارز دیجیتال تلگرام – TON

تون کوین طی روزهای اخیر در یک روند صعودی تثبیت شده است. اگرچه خرس‌ها حرکت صعودی را در 2.90 دلار متوقف کردند اما گاوها به‌دنبال خرید بیش‌تر در سطوح پایین‌تر هستند.

چارت تون کوین در تایم فریم روزانه
چارت تون کوین در تایم فریم روزانه

افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2.25 دلار) و حضور RSI در منقطه‌ی مثبت نشان‌دهنده‌ی برتری گاوها در معاملات تون است. درصورت عبور از مقاومت 2.5 دلار، شانسِ افزایش قیمت بیش‌تر تون کوین و عبور از سطح 2.65 دلار افزایش خواهد یافت. بدین صورت هدف نهایی خریداران در کوتاه‌مدت عبور از مقاومت سربار 2.90 دلار است.

بهترین قیمت خرید و فروش تون کوین

از سوی دیگر خرس‌ها نیز برنامه‌های مختلفی داشته و در تلاش هستند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اولین حمایت جزئیِ پیشِ‌روی آنها سطح 2.15 دلار است و درصورت شکست این حمایت، احتمال سقوط بیش‌تر تا میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (1.91 دلار) افزایش خواهد یافت.

4. مونرو

مونرو طی روزهای اخیر قادر به عبور از خط مقاومت الگوی falling wedg نبوده اما خریداران در تلاش برای نگهداری قیمت در بالاتر از سطح میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (140 دلار) هستند.

نمودار مونرو در نمای روزانه
نمودار مونرو در نمای روزانه

میانگین‌های متحرک صاف شده و RSI در نزدیکی مرکز قرار دارد که چنین اتفاقی نشان‌دهنده‌ی تعادل بین عرضه و تقاضا است. درصورت عبور از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (144 دلار)، خریداران اقدامات گسترده‌تری انجام داده تا قیمت از سطح 174 دلار عبور کند. در نهایت عبور از این سطح نیز به‌معنای تغییر روند بالقوه‌ی مونرو خواهد بود.

بهترین قیمت خرید مونرو

از سوی دیگر و درصورت سقوط قیمت به زیر سطح 138 دلار، قدرت خرس‌ها در معاملات XMR افزایش یافته و احتمالا شاهد سقوط مونرو به سطح 125 دلار خواهیم بود.

5. ارز دیجیتال صرافی اوکی اکس

رمز ارزهای متعلق به صرافی‌ها از زمان فروپاشی FTX در وضعیت چندان خوبی قرار نداشته اما اوضاع برای OKB به گونه‌ی دیگری رقم خورده است. OKB در حال تشکیل الگوی bullish reversal است و به همین خاطر در والچ لیست هفتگی 5 دی 1401 قرار دارد.

چارت OKB در تایم فریم روزانه
چارت OKB در تایم فریم روزانه

جفت ارز OKB/USDT یک الگوی معکوس سر و شانه‌ی بزرگ تشکیل داده که با شکست در بالای سطح 23.22 دلار کامل می‌شود. هر دو میانگین متحرک شیب‌دار هستند و RSI در محدوده‌ی مثبت قرار دارد که بیان‌گر برتری مناسب خریداران است.

فرصت آربیتراژ OKB و کسب سود مطمئن

درصورت حفظ شدن قیمت در بالاتر از سطح روانی 25 دلار، احتمال صعود قیمت بیش‌تر OKB افزایش یافته و سطوح 28، 31 و 36 دلار اهداف خریداران هستند.

درصورت کاهش قیمت از سطح فعلی و سقوط به زیر میانگین متحرک، چشم‌انداز مثبت باطل شده و سطح 17 دلار اولین هدف فروشندگان خواهد بود.

سخن پایانی

تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به وضعیت بیت کوین چیست؟ آیا به‌زودی شاهد افزایش قیمت BTC خواهیم بود؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را در رابطه با این 5 رمز ارز با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 5 دی 1401 همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.