واچ لیست هفتگی 7 آذر 1401 ؛ معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

واچ لیست هفتگی 7 آذر؛ معرفی 5 رمز ارز با پتانسیل رشد سنگین

بیت کوین از 4 روز قبل تاکنون درگیر معاملات رِنج شده چرا که تریدرها نسبت به حرکت بعدی آن نامطمئن هستند. شکست بیت کوین در شروع روند ریکاوری قوی منجر به افزایش گمانه‌زنی‌ها نسبت به سقوط 6 هزار دلاری این رمز ارز شد. اگرچه هرچیزی در بازار نزولی ممکن است اما کاربرانی با چشم‌انداز بلندمدت می‌توانند از این فرصت خرید بی‌نظیر استفاده کرده و BTC را در مقادیر زیاد خریداری کنند. با این حال علی‌رغم وضعیت نزولی بیت کوین، چهار رمز ارز دیگر پتانسیل بالایی برای رشد قیمت در کوتاه‌مدت دارند. در ادامه به بررسی این ارزهای دیجیتال می‌پردازیم. با ما در واچ لیست هفتگی 7 آذر همراه باشید.

 BTC/USDT

بیت کوین در چند روز گذشته بین سطوح 15588 الی 17622 دلار جابه‌جا شده است. شاخص RSI این رمز ارز یک واگرایی صعودی ایجاد کرده که بیان‌گر احتمال کاهش فشار فروش است.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

با کاهش یافتن فشار فروش، احتمالا شاهد افزایش قیمت بیت کوین و عبور از مقاومت میانگین متحرک نمایی 20 روزه (17065 دلار) و 17622 دلار خواهیم بود. درصورت تثبیت قیمت در بالاتر از این سطوح، روند نزولی نزولی تضعیف شده و راه برای افزایش قیمت بیت کوین تا سطح 18600 دلار باز می‌شود. گاوها با عبور از این سطح چمدان‌های خود را بسته و آماده‌ی نبردی سنگین در سطح مقاومت روانی 20 هزار دلار خواهند شد.

 بهترین قیمت خرید بیت کوین

از سوی دیگر درصورت عدم توانایی خریداران برای تثبیت قیمت در بالاتر از سطح 17065 دلار، روند نزولی تقویت شده و اولین هدف فروشندگان سفر به زیر مقاومت 15588 دلار خواهد بود. با رخ دادن چنین اتفاقی، راه برای سقوط بیش‌تر و رسیدن به سطح 13554 دلار هموار می‌گردد.

DOGE/USDT

پادشاه میم کوین‌های جهان در 25 نوامبر از مقاومت سربار 0.09 دلار عبور کرد اما خرس‌ها بیکار ننشسته و در روز بعدی آنرا به زیر این مقاومت برگرداندند. با این حال خریداران باز هم بیخیال نشدند و دست به خرید جدید زدند. همین موضوع قیمت را به بالای سطح اصلاح 38.2 درصد فیبوناچی 0.10 دلار رساند.

نمودار دوج کوین در نمای روزانه
نمودار دوج کوین در نمای روزانه

اگرچه فروشندگان مجددا تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح 0.09 دلار برسانند اما درصورت تثبیت قیمت  DOGE در بالاتر از این سطح، احتمالا شاهد تقویت شدن روند صعودی خواهیم بود. با رخ دادن این سناریو، روند DOGE/USDT شتاب گرفته و به سمت سطح اصلاح فیبوناچی 61.8 درصد 0.12 دلار حرکت خواهد کرد. با عبور از این سطح، راه برای افزایش قیمت بیش‌تر تا هدف بعدی خریداران یعنی 0.16 دلار باز خواهد شد.

بهترین قیمت خرید دوج کوین

از سوی دیگر کاهش قیمت از سطح فعلی مشخص می‌کند که خرس‌ها به رالی افزایش قیمت دوج کوین به چشم فرصت فروش نگاه کرده و می‌کنند. بدین ترتیب سطح 0.09 و 0.08 دلار اهداف آنها هستند و رقابت جذابی بر سر دوج کوین شکل گرفته است.

LTC/USDT

سومین رمز ارز از واچ لیست هفتگی 7 آذر، نقره‌ی دیجیتال است. شکست قیمت در بالاتر از مقاومت سربار 75 دلار اولین نشانه‌ی تغییر روند لایت کوین است. خرس‌ها به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کردند تا قیمت را به زیر 75 دلار برسانند اما خریداران همچنان موضع خود را حفظ می‌کنند.

چارت لایت کوین در تایم فریم روزانه
چارت لایت کوین در تایم فریم روزانه

خریداران نیز پیوسته در تلاش برای عبور از مقاومت سربار و سنگین 84 دلار هستند. درصورت رخ دادن چنین اتفاقی، روند صعودی لایت کوین از سر گرفته خواهد شد.

فرصت آربیتراژ لایت کوین

افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (67 دلار) و حضور  RSI در منطقه خرید به‌معنای احتمال بیش‌تر صعود قیمت LITE است. بدین صورت مقاومت سنگین 104 دلار هدف نهایی خریداران لایت کوین است.

در برعکس با از دست رفتن سطح حمایت 84 دلار، احتمال ریزش لایت کوین تا منطقه‌ی 73 الی 75 دلار افزایش خواهد یافت. با شکست این حمایت‌ها، هدف بعدی خرس‌ها یعنی عبور از مقاومت میانگین متحرک نمایی 20 روزه (67 دلار) محقق خواهد شد.

با این حال با سقوط لایت کوین به زیر سطح 84 دلار، خریداران تلاش‌های جدید خود را برای از سرگیری روند صعودی به‌کار خواهند گرفت.

سومین ارز در واچ لیست امروز ما، LINK است. رمز ارز چین لینک در هفته‌های گذشته بین سطوح 5.5 الی 9.5 دلار معامله شده است. بازگشت قوی از حمایت 5.5 دلار در 21 نوامبر نشان‌دهنده‌ی خرید سنگین از سوی گاوها در سطوح پایین‌تر است.

نمودار LINK در نمای روزانه
نمودار LINK در نمای روزانه

بدین صورت میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.74 دلار) شروع به افزایش کرده و اندیکاتور RSI نیز به منطقه‌ی مثبت صعود کرده است. هردو شاخص بیان‌گر برتری جزئی گاوها هستند. درصورت تثبیت قیمت در بالاتر از میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (سطح 7.15 دلار)، روند صعودی لینک تقویت شده و سطوح 8.5 و 9.5 دلار اهداف راهبردی خریداران هستند.

توکن باز: بهترین قیمت فروش و خرید چین لینک

برخلاف این سناریو، درصورت کاهش قیمت و سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.74 دلار)، راه برای سقوط قیمت بیش‌تر لینک باز شده و فروشندگان بار دیگر برای عبور از حمایت 5.5 دلار تلاش خواهند کرد.

APE/USDT

رمز ارز APE طی ماه‌های گذشته در محدوده‌ی وسیعی بین 3 الی 7.8 دلار تثبیت شده است. خرس‌ها بارها تلاش کردند تا قیمت را به زیر سطوح حمایت کاهش دهند اما هربار گاوها دست به خرید جدید در این محدوده زدند. چنین اتفاقی بیان‌گر تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر است.

نمودار APE در نمای روزانه
نمودار APE در نمای روزانه

انباشت پایدار از سوی خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3.47 دلار) رساند که بیان‌گر ورود پرقدرت خریداران است. با این حال گاوها با عبور از مقاومت جزئی میانگین متحرک ساده‌ی 4.06 دلار به‌طور رسمی بازگشت خود را اعلام خواهند کرد.

فرصت آربیتراژ توکن APE

درصورت کاهش قیمت از خط روند نزولی، احتمال سقوط APE به سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش می‌یابد. رخ دادن این اتفاق بیان‌گر تغییر احساسات کاربران از فروش در سطوح بالاتر به خرید در سطوح پایین‌تر است. چنین اتفاقی چشم‌انداز شکست در بالای خط روند نزولی را بهبود بخشیده و احتمال صعود تا سطح 6 دلار را تقویت خواهد کرد.

بیش‌تر بخوانید؛ تحلیل تکنیکال چیست؟

از سوی دیگر و درصورت کاهش قیمت ایپ تا سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه، خرس‌ها بار دیگر برای عبور از حمایت قوی 3 دلار تلاش خواهند کرد.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مقاله به معرفی 5 رمز ارز با پتانسیل رشد بالا در هفته‌ی جاری پرداختیم. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به این رمز ارزها چیست؟ آیا روی آنها سرمایه‌گذاری خواهید کرد؟ ممنون از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 7 آذر 1401 همراه ما بودید.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.