واچ لیست هفته؛ بعد از ریزش بازار این 5 ارز دیجیتال را زیر نظر بگیرید

واچ لیست توکن باز

با توجه به ریزش اخیر بازار ارز دیجیتال، این هفته به بررسی 5 ارزی که بیشترین ارزش بازار را دارند پرداختیم. الگو‌های پرایس‌اکشن آن‌ها را تحلیل کردیم و نواحی حمایت و مقاومت این ارزها را معرفی نمودیم.



1- بیت‌کوین

قیمت بیت کوین طی هفته های اخیر همانطور که پیش بینی شده بود، کف کانال نزولی خود را شکست و به سمت مقاومت 25 هزار دلار حرکت کرد. و با واکنش سریع به محدوده 26600 دلار بازگشت. با این حال، روز جمعه با افت مجدد به کمترین حد 25633 دلار رسید. به نظر می رسد بیت کوین برای مدتی در این سطح کلیدی نوسان خواهد داشت. اگر فشار فروش برای رسیدن به هدف 21400 دلار ادامه یابد، احتمال ریزش مجدد بیت کوین برای تکمیل موج نزولی دوم وجود دارد. ولی اگر خریداران بتوانند از سطح 25 هزار دلار به خوبی دفاع کنند، انتظار می رود قیمت دوباره به سمت 28 هزار دلار صعود کند. به نظر می رسد تا مدتی، رقابت خریداران و فروشندگان در محدوده فعلی ادامه خواهد داشت.



نمودار روزانه BTC/USD
قیمت بالای مقاومت 25000
نمودار روزانه BTC/USD

2- اتریوم

اتریوم نیز مانند بیت کوین با افت قیمت قابل توجهی مواجه شد، اما توانست از کف کانال صعودی خود که از دو منطقه تشکیل شده بود عبور کند و دوباره به کانال بازگردد. در حال حاضر قیمت ETH در محدوده 1657 دلار در نوسان است. اگر فشار فروش افزایش یابد، انتظار می‌رود قیمت ابتدا به 1500 دلار و سپس تا 1400 دلار کاهش یابد. اما اگر این محدوده حفظ شود، احتمال بازگشت به بالای 1700 دلار وجود دارد. با این حال، با توجه به روند فعلی به نظر می‌رسد احتمال بیشتری دارد که قیمت دوباره به پایین‌ترین سطح 1540 دلار طی دو روز گذشته برگردد. بنابراین انتظار می‌رود نوسانات قیمت اتریوم تا مدتی ادامه داشته باشد.

نمودار روزانه ETH/USD
قیمت در ناحیه عرضه و تقاضا
نمودار روزانه ETH/USD

3- بایننس کوین

با توجه به مشکلات اخیر صرافی بایننس، ‌‌BNB وضعیت مطلوبی ندارد. پس از تشکیل الگوی پرچم و شکست آن، قیمت بایننس کوین با افت شدیدی مواجه شد و تا محدوده 212 دلار پایین آمد. اگر موج نزولی دوم پرچم نیز مانند موج اول تکمیل شود، انتظار می‌رود قیمت تا 190 تا 180 دلار کاهش پیدا کند. در حال حاضر قیمت به ناحیه‌ای رسیده است که طی دو سال گذشته همواره بالاتر از آن معامله شده است. بنابراین امکان بازگشت مجدد BNB به قیمت‌های بالاتر وجود دارد. با این حال باید منتظر ماند و دید CZ مدیرعامل بایننس می‌تواند راه حلی برای نجات بایننس کوین از سقوط بیشتر پیدا کند یا خیر. در مجموع، وضعیت بایننس کوین همچنان نامطمئن به نظر می‌رسد.



نمودار روزانه BNB/USD
قیمت به ناحیه‌ای رسیده است که طی دو سال گذشته همواره بالاتر از آن معامله شده است
نمودار روزانه BNB/USD

4- ریپل

ریپل پس از پیروزی در دادگاه SEC با رشد 100 درصدی همراه شد و به نظر می‌رسید قیمت آن بتواند به 1 دلار نیز برسد. اما این اتفاق رخ نداد و قیمت از همان ناحیه شروع به نزول کرد و تا 0.45 دلار که همان نقطه شروع صعود بود، برگشت. در حال حاضر قیمت XRP در محدوده 0.50 دلار قرار دارد. اگر روند نزولی ادامه یابد، انتظار می‌رود قیمت تا 0.41 دلار و حتی 0.34 دلار نیز برسد. اما اگر قیمت بتواند بالا کانال صعودی بماند و خریداران حمایت نشان دهند، احتمال صعود مجدد تا 0.54 دلار، 0.59 دلار و حتی 0.60 دلار وجود دارد.

نمودار روزانه XRP/USD
قیمت در کانال صعودی
نمودار روزانه XRP/USD


5- کاردانو

کاردانو به کف قیمتی طی چند سال اخیر رسیده است. محدوده 0.20 تا 0.24 دلار می‌تواند به عنوان ناحیه حمایت قوی عمل کند. اولین هدف مثبت برای خریداران می‌تواند 0.37 دلار باشد. اما اگر این حمایت از دست برود، وضعیت خوشایندی برای سرمایه‌گذاران کاردانو رقم نخواهد خورد و احتمال افت 50 درصدی وجود دارد. با این حال، اگر ADA بتواند کانال مثلثی شکل خود را از بالا بشکند، می‌توان امیدوار بود که روند صعودی آغاز شود. از نظر تحلیل تکنیکال نیز الگوی سر و شانه در نمودار قیمت مشهود است که می‌تواند هشداری برای سرمایه‌گذاران محسوب شود. بنابراین وضعیت کاردانو همچنان مبهم بوده و نیاز به پایش دقیق روند قیمت در روزهای آینده دارد.

نمودار روزانه ADA/USD
الگوی سر و شانه در نمودار قیمت مشهود است
نمودار روزانه ADA/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.