دریفت پروتکل چیست؛ چگونه شامل ایردراپ Drift شویم؟

این‌روزها بحث ایردراپ داغ است و پروژه‌های ارز دیجیتال از این موضوع برای جذب کابران استفاده می‌کنند و کمپین‌ها و برنامه‌های مختلفی برا توزیع توکن خود در میان جامعه اجرا می‌کنند.



در این مقاله به معرفی پروژه دریفت بر روی شبکه سولانا می‌پردازیم و نحوه دریافت امتیاز برای ایردراپ را بررسی می‌کنیم.

دریفت (Drift) چیست؟

پروتکل Drift، بزرگترین سواپ پرپچوال (perpetual swap) روی شبکه Solana، به تازگی برنامه امتیازدهی را راه‌اندازی کرده است. این برنامه امتیازدهی پیش‌زمینه‌ای برای ایردراپ آینده است که در آن Drift قصد دارد توکن حاکمیتی خود را به اعضای جامعه توزیع کند تا به این ترتیب پروتکل را غیرمتمرکز کند.

تا به امروز، Drift بیش از ۵ میلیارد دلار حجم معاملات را از حدود ۹۰,۰۰۰ کاربر به ثبت رسانده است که این میزان به بیش از ۱۲۰ میلیون دلار ارزش کل قفل شده (total value locked) در پروتکل منجر شده است. این شرکت آخرین بار در اکتبر گذشته، مبلغ ۲۳.۵ میلیون دلار در دور سری A جذب کرد، با سرمایه‌گذاری‌هایی از Polychain Capital و هم‌بنیان‌گذار Solana Labs، آناتولی یاکوونکو، و دیگران.

برنامه امتیازدهی ایردراپ دریفت (Drift) چگونه است؟

امتیازات Drift به صورت هفتگی به کاربران توزیع خواهند شد و در هر هفته ۱۰۰ میلیون امتیاز توزیع می‌شود. تیم پروتکل هنوز اطلاعاتی در مورد تعداد کل توکن‌هایی که از طریق برنامه امتیازدهی توزیع خواهد شد، منتشر نکرده است.

امتیازات عمدتاً بر اساس فعالیت معاملاتی کاربران تولید می‌شوند. آن‌ها بر اساس حجم معاملات متناسب یک کاربر، و همچنین فعالیت‌های دیگر – مانند اینکه آیا آن‌ها نقدینگی ارائه داده‌اند یا نه – محاسبه می‌شوند.

این برنامه برای مدت سه ماه برنامه‌ریزی شده است، اما تیم Drift به جامعه خود اطمینان داده است که اقدامات گذشته نیز پاداش داده خواهند شد و چندین اسنپ‌شات (snapshot) قبلاً انجام شده است تا کاربران قدیمی (OG users) پاداش دریافت کنند. یکی از اعضای تیم نیز در توییتر به کاربران اطلاع داد که برنامه ممکن است حتی کمتر از سه ماه به پایان برسد، اما نه بیشتر از آن.

چگونه می‌توان امتیاز ایردراپ دریفت را کسب کرد؟

Drift به صورت علنی اعلام کرده است که امتیازات به حجم معاملات متناسب شما مرتبط خواهند بود و امتیازات یک بار در هفته توزیع می‌شوند. این بدان معناست که اگر در هر هفته داده‌شده، فعالیت من ۱ درصد از کل حجم در Drift را تشکیل دهد، من ۱ درصد از امتیازات توزیع‌شده در آن هفته را دریافت خواهم کرد.

یک قاعده کلی خوب برای فهمیدن اینکه یک پروتکل چگونه اقدامات مختلف را در برنامه امتیازدهی یا ایردراپ وزن‌دهی می‌کند، این است که به اهداف پروتکل فکر کنید.

در مرحله فعلی، به نظر می‌رسد که پروتکل Drift بر چهار معیار اصلی تمرکز دارد: حجم کل، تعداد کاربران، تعداد معاملات تجمعی و ارزش کل قفل شده (TVL). با توجه به این موضوع، برای کسب امتیاز در این ایردراپ، می‌خواهم اقداماتی انجام دهم که این اعداد را افزایش دهند.

در این مورد، همه این مقادیر با افزایش حجم معاملات بیشتر می‌شوند – بنابراین می‌توان گفت که اصل مهم در اینجا حجم معاملات است. Drift یک سواپ پرپچوال است، بنابراین برای انجام این کار، تنها کافی است چند معامله انجام دهید!

نکته نهایی

پروتکل Drift به ساکنین ایالات متحده خدمات نمی‌دهد، بنابراین اگر در کشور این هستید یا از آیپی آن استفاده می‌کنید. به این موضوع توجه داشته باشید.

منبع: Decrypt

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.