Nft game چیست؟

117548721 nfts2

در مبحث قبل به چیستی و توصیف کامل NFT پرداختیم. حال در این مبحث قصد داریم به توکن های NFT بازی و این سوال که، آیا با بازی کردن میتوان توکن به دست آورد یا خیر بپردازیم. پس با تیم توکن باز همراه باشید.

مفاهیم کلی :

Nft چیست؟


Nft مختصر شده کلمه ی non fungible token به معنای توکن غیرقابل تعویض است که بر مبنای یک فناوری بلاک چین استوار شده و همانند رمز ارزهای دیگر، یک رمز ارز محسوب می شود.

Nft game چیست؟
Nft game چیست؟

نحوه کارکرد nft ها

بازی های NFT با حفظ مجموعه های رمزنگاری شده در کیف پول ارز دیجیتال، کاربر تفاوت دارد. قوانین یک بازی NFT، از مکانیزم ها و تعاملات پلیرهای خود بهره جویی می کند.

به طور مثال: یک بازی قادر است شخصیت یا نماد بی نظیر شما را به عنوان NFT نشان دهد. موارد دیجیتالی که زمان بازی یافت می کنید نیز قادر است NFT باشند. بنابراین می توانید NFT های خود را با سایر پلیرها تبادل کنید.در یک نوع به روزتر، بازی برای کسب درآمد نیز به کاربر این امکان را خواهد داد تا از بازی های NFT سود جسته و درآمد کسب کنند.


باید بدانیم چگونه می توانیم nft ها را دریافت کرده و از جنبه فنی آنها را در پیرامون بازی خود پیاده سازی کنیم. توسعه دهندگان برای تبادل و به وجود آوردن یک nft قرارداد های هوشمندی را تعبیه می کنند که تشکیل دهنده ی آن قوانین nft ها هستند.

آیا بازی های NFT ارزش مالی واقعی دارند؟


اگر به دید سنتی به این امر نگاه کنیم، در گذشته، بازی های ویدیویی و کامپیوتری را در قبال پول نقد می خریدیم که پول درون بازی را داشته باشیم. اما هرگز این پول ها و الماس های در بطن بازی به دلار بر نمی گشتند.

این موضوع را باید بدانیم که بازی های کامپیوتری اگرچه سرگرم کننده هستند، اما همیشه قادرند پول نقد باشند. حتی بگونه ای که روش هایی برای تبدیل پول ها و ارز های درون بازی به پول نقد وجود نداشته باشد. همانند Counter-Strike، کاربرها می بایست به سایت های واسط و تالارهای گفتگوی آنلاین اتکا کنند، که هر دو می توانند ریسک بسیار بالایی داشته باشند. همچنین در بیشتر مواقع پر از شیادان و کلاهبرداران هستند.

در بازی های بلاک چین این دو مشکل وجود نخواهد داشت و روند نقدینگی را مبدل به یک جاده ی دو طرفه خواهد کرد. شما قادرید برای کارکترها و ارزهای درون بازی نقدینگی اختصاص دهید.
بنابراین می توانید درآمد بازی خود را با نقدینگی معاوضه کنید. سیستم عامل های مبتنی بر بلاک چین ادغام از گیم پلی، اقتصاد بطن بازی و ارزش مالی دنیای واقعی را به معرض ارائه می گذارد.

این بدان معناست که یک بازی ساخته شده بر روی بلاک چین انجام پذیرد. Iotex یکی از معاملات بر پایه بازی داد و ستد استارز، موجودهای همانند گربه هستند که با انجام بازی، به پلیر مجوز استخراج ارز داخل بازی را می دهند و در بازی پیشرفت می کنند.

با این اوصاف، برعکس بازی های رایانه ای عادی، این ارز داخل بازی به عنوان نشانه ای در بلاک چین Iotex نیز شناخته می شود: در این مورد، این رمز ارز را $ GFT و $ GFS می گویند. این توکن ها قادرند در هر زمان به سایر صرافی ها مبدل شوند یا حتی در مبادلات رمز ارز Mimo ، Bitmart یا Binance ، به چند مورد مبدل شوند.

یکی دیگر از مزیت های مهم این گیم های جدید، این است که راهی برای کسب درآمد محسوب می شوند.

وقتی توکن ها از این طریق توسط کاربر ماین می شوند، یعنی توکن های خود را به بازی قرض می دهند تا سرمایه مورد نیاز کاربر، برای اجرای اقتصاد بازی را تامین کند. پلیرها 100٪ پاداش دریافت می کنند، که دارای 100٪ تخصیص GFS Token است. 100٪ از توکن ها به پلیرها داده می شود که توکن را ماین کرده و حکمرانی کنند. هیچ سازمانی متمرکز وجود ندارد که قادر باشد درصد فزاینده ای از آن را از دست بدهد. این نکات کلیدی است که این گیم ها را به یک مدل کاملا جدید مبدل می کند.

چرا Nft game از محبوبیت بالا برخوردار است؟


گیم های مبتنی بر تکنولوژی nft، بازی هایی محسوب می شوند که در آنها از تکنولوژی بلاک چین بهره جویی شده است. در این گیم ها امکان تبادل مالی، داد و ستد و کسب درآمد از طریق nft ها وجود دارد.
توکن های غیرقابل تعویض به جهت یک قابلیت خاص و تک از محبوبیت بسزایی بهرمند شده اند. این قابلیت آن است که کاربر می تواند از گذشته و معاملات و خرید آن آگاه شود.

NFT  های درون بازی

توکن های غیر قبل تعویض یا nft داخل گیم، مسیری مجزا را برای کاربر به وجود می آورند تا توسط بازی های NFT سود جسته و کاربر بتواند درآمد کسب کند. به جای کسب یک توکن ERC-20 قابل جابجایی همانند SLP در Axie Infinity، توکن هایی را اخذ می کنید که نشانگر اقلام قابل جمع آوری هستند.

این مکانیسم بازی نوعی روش درآمدزایی سنتی یا قدیمی با بازی های NFT است. CryptoKitties یکی از سمپل های بازی هایی است که فقط به جمع آوری NFT های درون بازی اتکا دارد. هیچ راه و روشی برای ادامه روند بازی و کسب درآمد ثابت در صورت عدم عنصر شانس وجود ندارد. اکثریت بازی های NFT نوین مخلوطی از NFT هایی هستند که گیم را با هدف کسب درآمد و بازی را ارائه و عرضه می کنند.

Nft game چیست؟
Nft game چیست؟

توانایی از دست دادن Nft

با افزایش ارزش بعضی از NFT ها، فوبیای از دست دادن آن ها در هنگام گیم یا حین تعامل با بلاک چین نیز وجود خواهد داشت.
به طور مختصر باید بگوییم اگر مراقبت های لازم را اعمال نکنید، امکان دارد NFT خود را از دست بدهید. با این اوصاف، با پیروی از بهترین شیوه ها، هرگز احتمال از دست رفتن توکن ها به میان نخواهد آمد یا اگر این احتمال باشد، بسیار کم خواهد بود.

به چند راهی که برای از دست دادن NFT وجود دارد در ذیل اشاره می کنیم:

  • شمای کاربر تلاش می کنید آن را از کیف پول ارز دیجیتال خود به کیف پول دیگری انتقال دهید که پشتیبانی لازم را از استاندارد توکن NFT شما نمی کند.
  • شما طعمه ی دام یک کلاهبرداری هستید و NFT خود را برای کلاهبردار ارسال می کنید.
  • به یک قرارداد هوشمند مخرب، مجوز دسترسی به کیف پول ارز دیجیتال خود را صادر کرده و NFT شما از دست خواهد رفت. بدین جهت که شما آن را تحت عنوان قسمتی از قوانین گیم از دست می دهید.

محبوب ترین  Nftها


گیم های NFT، همگی با تکنولوژی های بی نظیری عمل می‌کنند اما اشتراکاتی نیز دارند. هر گیم بر مبنای جمع‌آوری بعضی دارایی‌ها، در اکوسیستم بازی است.
نوع مقیاس محتوای قابل جمع‌آوری برمبنای بازی و نوع آن متفاوت است. در اینگونه بازی‌ها عموماً شخص پلیر تصمیم می‌گیرد که کدام حالت برای وی مطلوب تر خواهد بود. در اینجا برخی از بهترین بازی‌های رمزنگاری وجود دارد که همه ی آن‌ها با NFTها کار خارق العاده ای انجام می‌دهند.مانند:
• Axie Infinity
• SORARE
• Evolution Land
• Gods Unchained
• CryptoKitties

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.