ارز دیجیتال آنتولوژی و کاربرد آن

what is ont

خیل عظیمی از مردم، رمز ارزهای پروژه های مشهور این دنیای دیجیتالی را می شناسد. اما خالی از لطف نیست که به شناخت رمز ارزهای کوچکتر و پروژه های نوین بپردازیم. اگر شما هم علاقمند به شناخت این رمز ارزها هستید، تیم توکن باز را در این پروسه همراهی کنید.

مفاهیم کلی :

آنتولوژی چیست ؟


آنتولوژی ” Ontology” از ادغام دو کلمه ی جداگانه بدست آمده است. بخش اول آن Onto به معنای هستی و بخش دوم آن logy به معنای مطالعه است. آنتولوژی در 4 سال پیش به واسطه ی یک شرکت آسیای شرقی(چین) با نام OnChain و موسساتش، پا به عرصه ی وجود گذاشت.

این پروژه موفقیت چشمگیری در دنیای رمز ارزها داشته و بلاک چین نئو توسط این موسسه به یک پروژه چند میلیاردی بدیل گشت. آنتولوژی با هدف نصب فناوری بلاک چین در بطن شرکت OnChain، با عدم نیاز به تغییرات تمامی سیستم های فعلی به وجود آمد، که می توان شیوه ای برای کسب و کارها با بعدهای گوناگون دانست.

باید بدانیم از آنجایی که آنتولوژی و نئو توسط یک شرکت به وجود آمده است، آنتولوژی به موازات نئو به‌ جهت وارد کردن بلاک‌چین به دنیای کسب‌و‌کار فعالیت می‌‌کند. باید گفت که این تکنولوژی، از اپلیکیشن های کاربردی غیرمتمرکز dApp ها پشتیبانی خواهند کرد که این‌امر، سبب خواهد شد ‌که آنتولوژی و نئو، در رقابت تنگاتنگی با اتریوم باشند.

آنتولوژی چیست؟

نحوه کارکرد آنتولوژی

باید بدانیم که آنتولوژی از مکانیزم اجماع (Verifiable Byzantine Fault Tolerance) یا VBFT به‌ عنوان الگوریتم اجماع مرکزی، بهره جویی می‌کند که یک الگوریتم ادغام شده از POS تابع تصادفی قابل تایید VRF یا BFT است.

بهره جویی از مکانیسمVBFT باعث بالارفتن سرعت معامله ها و در نتیجه میزان تعداد تراکنش‌ها در ثانیه خواهد شد. در VBFT برای تایید یک تراکنش فقط مستلزم آن است که بیشترین یا بهتر است بگویم دو سوم نودها به اجماع برسند. این امر احتیاجی به اجماع تمام نودها ندارد و فقط و فقط تنها بخش اعظم آن کافی خواهد بود.

تصادفی بودن انتخاب نودها توسط VRF صورت می گیرد. نودهایی که برای جایگزینی پیشنهاد می‌شوند، بر مبنای VRF انتخاب شده و هر نود پیشنهادی یک بلاک است. نودهای تایید کننده از طریق این الگوریتم برگزیده می‌شوند و لازم به ذکر است، هر کدام از نودها که به جمع‌آوری بلاک‌های پیشنهادی از شبکه اجماع را می‌کنند، تایید را انجام داده و با بالاترین اولویت به بلاک پیشنهادی رای خواهند داد.

بنابراین نودهای (Confirmation Node) بر پایه VRF از شبکه اجماع تعیین خواهند شد. این نودها رای‌گیری انجام شده را ارزیابی و نتیجه پایانی را ثبت و تایید می‌کنند. در انتها، همه ی نودهای اجماع، نتیجه بدست آمده را از طریق نودهای تایید‌کننده، صدق میشوند. باید عنوان کرد هر دور اجماع، به این صورت انجام می‌پذیرد و پس از تمام شدن، دور تازه ای آغاز خواهد شد.

کیف پول آنتولوژی

همانطور که می دانیم بهترین راه برای حفظ و ذخیره ارز آنتولوژی، همچون رمز ارزهای دیگر بهره جویی از کیف پول ارز دیجتال است. کیف پول های دیجیتالی بستری مطمئن را برای رمز ارزهای کاربران فراهم می کنند و کاربر قادر است با آسودگی خاطر رمز ارزهای خود را درون کیف پول حفظ و نگهداری کند. البته باید بدانیم که اعتماد به هر کیف پول آنتولوژی مجاز نیست.


باید بدانیم در حوزه ی دیجیتال کیف پول های زیادی وجود دارد که از رمز ارز آنتولوژی پشتیبانی می کنند. برای آنکه قادر باشیم بهترین آن ها را یافت کنیم، یکسری عوامل و ویژگی ها رو در تمامی کیف پول ها ارزیابی کرده ایم؛ در نهایت لیستی مطلوب از کیف پول ها رو برای کاربران جمع آوری کردیم ، که در ادامه نام برخی از آنها را برای شما شرح می دهیم که عباتند از:

  • Ledger Nano S
  • OWallet
  • Infinito
  • onto
  • BitKeep
  • O3
  • Wallet Math
  • Trust Wallet

چگونه آنتولوژی بخریم؟

خرید آنتولوژی با پول رایج کشوری(ریال) از طریق برخی صرافی‌های داخلی ایرانی صورت می پذیرد. همچنین ممکن است نتوانید حتی این رمز ارز را پیدا کنید و یا احتمال آن بسیار پایین باشد.

یکی از متداول ترین روش‌های خرید رمز ارزها به جز دو رمز ارز مطرح یعنی بیت کوین و اتریوم، خصوصاً برای ما ایرانی ها، با خرید این دو ارز از صرافی های معتبر ایرانی است و بعد با توجه به جفت ارزهایی که برای این رمز ارز ها در صرافی‌های غیر ایرانی وجود دارد، قادریم آن را به آنتولوژی مبدل کنیم.
آنچه که عیان است، این رمز ارز در بیشتر صرافی‌های معتبر غیر ایرانی لیست شده و برای اطلاع از صرافی هایی که این رمز ارز را لیست کرده اند می توان به سایت کوین‌مارکت‌کپ مراجعه کرد. باید بدانیم که به دلیل مسائل تحریمات، قبل از انتخاب یک صرافی از عدم مشکل آن با کاربران ایرانی مطمئن شوید.

آنتولوژی چیست؟

تعداد در گردش ارز آنتولوژی

چیزی که لازم است بدانیم آن است که حداکثر موجودی رمز ارز آنتولوژی برابر یک میلیارد از ONT است که در حال حاضر  چیزی بالغ بر تقریباً 80 درصد از آن در حال گردش می باشد.

در هنگام عرضه، 15درصد از این توکن ها به تیم اصلی تعلق گرفت، 10درصد به شورای 28NEO درصد به شرکای سازمانی، 10درصد به انجمن فنی و 25 درصد نیز به بهبود اکوسیستم آن مختص شد. این ارزهای رمزنگاری شده تحت یک پروسه ی غربال‌گری دقیق و دوره‌های رها سازی گوناگون، قرار گرفته بودند که تداوم آن برای مدت بیش از 2 سال بود و پایان این غربالگری در اکتبر 2020 بود.

امنیت آنتولوژی

این شبکه بگونه ی کاملاً غیر متمرکز بوده، پس می توان گفت که در مقابل هک شدن دارای مقاومت بالایی است. باید بدانیم برای هک کردن آن همانند دیگر رمز ارزهای مبتنی بر بلاک‌ چین، باید بیش از 51درصد از سیستم‌های اتصال یافته ی شبکه بلاک چین را تحت تأثیر قرار داد.

البته همچین چیزی قاعدتاً غیر ممکن تلقی می شود. همچنین همه ی تراکنش‌های شبکه ی آنتولوژی بگونه ای کاملاً غیر متمرکز انجام پذیرفته و هیچ شخص یا سازمانی امکان نظارت بر روی آن را نخواهد داشت.

آنتولوژی چیست؟

اهداف آنتولوژی

آنتولوژی رمز ارزی معتبر و امن می باشد که قادر است کمک کننده ی خوبی برای کسب و کارهای تازه و همچنین وارد شدن آنها به حوزه ی بلاک‌چین باشد. زیرا به کسب و کارهای نوپا در بستر شبکه های توزیع این امکان را می‌دهد تا از فناوری بلاک‌ چین آن بهره مند شوند.
آنتولوژی شبکه‌ای معتبر محسوب می شود که هر شرکتی که به دنبال افزودن لایه های امنیتی برای حفظ از هویت سیستم های خود است، کاربرد داشته و در دسترس باشد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.