رمزباکس چیست؟ سودی بیشتر از طلا و سکه در صرافی رمزینکس

رمزباکس چیست؟ سودی بیشتر از طلا و سکه در انتظار شما

چه چیزی از ورود شما به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این بازار جلوگیری می‌کند؟ ریسک بالا؟ نوسان زیاد؟ دانش اندک از ارزها؟ رمزباکس محصولی از صرافی دیجیتال رمزینکس است که ریسک بازار ارزهای دیجیتال را کاهش می‌دهد تا شما با خیالی آسوده وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید و به سودی بیشتر از سرمایه‌گذاری در طلا برسید. اگر برای‌تان سوال شد که اصلا رمزباکس چیست و چطور کار می‌کند پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به بررسی سبد شاخصی رمزباکس بپردازیم.

رمزباکس چیست؟

سبد شاخصی رمزباکس پورتفولیو یا سبدی از 10 رمز ارز برتر بازار است. این ارزها یعنی بیت کوین، اتریوم، تتر و … با نسبت وزنی متناسب با ارزش کل بازار خود در این سبد لیست شده‌اند. رمز باکس روزانه باز تنظیم می‌شود تا بنا به تغییرات لحظه‌ای رمز ارزها ترکیب وزنی آن حفظ شود. این سبد به‌نوعی رمز ارز بومی صرافی رمزینکس است و می‌توانید هر واحد از آن را خرید و فروش کنید. در زمان راه‌اندازی این سبد هر واحد از آن 1000 تومان قیمت داشت و حالا در زمان نگارش این مقاله در سطح 1620 تومان معامله می‌شود. همچنین حجم معاملات روزانه‌ی RB نیز 14.9 میلیون تومان است.

رمزباکس رمزینکس
رمزباکس پورتفویی از 10 ارز برتر بازار ازجمله بیت کوین، اتریوم، تتر و … است

علاوه‌بر این موارد، شاخص NAV برای این سبد درنظر گرفته شده که خالص ارزش دارایی‌های سبد را در هر لحظه محاسبه کرده و نشان می‌دهد. با این شاخص کاربران از ارزش واقعی سبد خود آگاه می‌شوند.

رمزباکس رمزینکس چگونه کار می‌کند؟

مدل معاملاتی رمز باکس مثل تمام ارزها و به‌صورت همتابه‌همتا است. با اینکار قیمت‌ها به‌طور منصفانه‌تری معامله می‌شوند و نقدشونگی بازار افزایش می‌یابد. به بیان دیگر ارزهای داخل سبدها قیمت بهتر و متعادل‌تری خواهند داشت.

هرکدام از ارزهای رمزباکس بنا به دامیننسی که در بازار دارند در سبد قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال اگر بیت کوین 40 درصد از دامیننس بازار را به خود اختصاص داده باشد پس وزن آن در سبد نیز 40 درصد خواهد بود. همچنین ارزهای این سبد به‌طور ماهانه بررسی می‌شوند و درصورت اضافه شدن ارز جدیدی به لیست 10 رمز ارز برتر بازار، این ارز به RB نیز اضافه می‌شود.

ویژگی‌ها و مزایای رمزباکس چه مواردی هستند؟

رمز باکس ویژگی‌های جذابی دارد که هر کاربری را به سرمایه‌گذاری در آن مجاب می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • تشکیل‌شده از 10 ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال
  • باز تنظیم دارایی‌ها با توجه به تغییرات لحظه‌ای ارزش بازار ارزها و تغییر در نسبت‎‌های وزنی سبد
  • بازارگردانی در هر 24 ساعت برای ایجاد نقدشوندگی و سهولت خرید و فروش
  • معامله‌ همتا‌به‌همتا
  • محاسبه خالص ارزش دارایی‌های سبد و ارائه‌شده با شاخص NAV
  • کارمزد ثابت 0.25 درصدی
  • حداقل خرید 300 هزار تومانی
  • قابل استفاده برای تمام کاربران
  • سود بیشتر در مقایسه با دیگر بازارها ازجمله طلا و دلار
  • قیمت‌های منصفانه‌ و متعادل‌تر
  • عدم نیاز به دانش در حوزه ارزهای دیجیتال
  • ریسک اندک

رمزباکس به‌عنوان یکی از سرویس‌های صرافی رمزینکس، کارت برنده‌ی آنها در مقایسه با دیگر صرافی‌ها ازجمله نوبیتکس است. اگر شما هم بین صرافی‌ها گیر کرده‌اید و نیاز به راهنمای کاملی برای اینکار دارید پس حتما مقاله‌ی مقایسه نوبیتکس و رمزینکس را مطالعه کنید.

چرا باید در رمزباکس سرمایه‌گذاری کنیم؟

رمز باکس رمزینکس این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا با خرید یک ارز، سبدی از 10 ارز برتر بازار را در اختیار داشته باشید. می‌توانید حتی با مبالغ بسیار کم (حداقل 300 هزار تومان و حداکثر نامحدود) این سبد را خریداری کرده و برای خود پورتفو ایجاد کنید. با خرید این سبد ریسک را بین ارزهای مختلف تقسیم کرده و روی یک ارز متمرکز می‌شوید. حتی اگر یک ارز دچار ریزش قیمت شود، شما 9 ارز دیگر دارید که شاید ارزش خود را حفظ کرده یا حتی افزایش یابند.

چرا باید در رمزباکس سرمایه‌گذاری کنیم؟
چرا باید در رمزباکس سرمایه‌گذاری کنیم؟ منبع: رمزینکس

بررسی سود سبد شاخصی رمزباکس در یک سال گذشته

اگر فکر می‌کنید طلا و سکه سوددهی بالاتری در مقایسه با ارزهای دیجیتال دارند پس باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. به تازگی سبد رمز باکس یک ساله شد و می‌توانیم سود این پورتفو در مقایسه با دیگر بازار ها را بررسی کنیم. هر واحد از این سبد اوج قیمت خود را در سطح 2699 تومان ثبت کرد و حجم معاملات آن حتی به 100 میلیارد تومان نیز رسید. بر اساس قیمت‌های بازار ارزهای دیجیتال در دهه سوم مرداد، رمز باکس 90 درصد سود را در یک سال تجربه کرده و این رقم برای بورس 35 درصد، دلار 60 درصد و طلا 70 درصد است.

سرمایه‌گذاری در رمزباکس چقدر ریسک دارد؟

به‌طور کلی ریسک سرمایه‌گذاری در رمز باکس بسیار کمتر از سرمایه‌گذاری در یک ارز خاص مثل بیت کوین، اتریوم، شیبا اینو و … است. این جمله را با یک مثال توضیح می‌دهیم، فرض کنید شما کل سرمایه‌ی خود را به اتریوم تبدیل کرده‌اید و اتر 10 درصد سقوط می‌کند، پس شما 10 درصد از ارزش سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهید. حالا فرض کنید که رمز باکس خریداری‌ کرده‌اید و اتر باز هم 10 درصد از ارزش خود را از دست می‌دهد اما از آن سو بیت کوین 10 درصد رشد می‌کنند. در چنین حالتی نه‌تنها دارایی شما ارزش خود را از دست نمی‌دهد بلکه سود هم می‌کنید چرا که بیت کوین وزن بیشتری در مقایسه با اتریوم دارد.

علاوه‌بر این مورد، 10 ارز برتر بازار رهبران بازار ارزهای دیجیتال هستند و به دلیل حجم معاملات و ارزش کل بالاتر، نه‌تنها نوسان کمتری دارند بلکه ریسک کمتری آنها در مقایسه با دیگر ارزها کمتر است.

چه کسانی می‌توانند در رمزباکس سرمایه‌گذاری کنند؟

به‌طور کلی تمام کاربران قادر به سرمایه‌گذاری و خریدوفروش رمز باکس هستند و هیچ محدودیتی پیشِ‌روی آنها نیست. رمزباکس برای همه کاربران با هر دانشی قابل استفاده است چرا که از 10 ارز برتر بازار تشکیل شده و این ده ارز 90 درصد از معاملات بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند. برای استفاده از سبد شاخصی رمزباکس باید حداقل احراز هویت سطح پایه را انجام دهید تا قادر به واریز و برداشت ریالی، خرید و فروش باشید. برای اینکار کافیست تا با کلیک روی گزینه‌ی احراز هویت، مدارک خود را ارسال کرده و احرازهویت را انجام دهید. احتمالا برای‌تان سوال شد که احراز هویت در رمزینکس به چه مدارکی نیاز دارد، برای پاسخ این سوال تنها کافیست تا مقاله‌ی آموزش ثبت نام و احراز هویت رمزینکس را مطالعه کنید.

آموزش خرید رمزباکس

خرید رمزباکس دقیقا مثل دیگر ارزهای صرافی رمزینکس انجام می‌شود و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. برای اینکار تنها کافیست تا مراحل زیر را از معامله آسان یا بازار دنبال کنید.

خرید از طریق معامله آسان

خرید ارز از معامله آسان صرافی‌ رمزینکس بسیار ساده است. برای اینکار مراحل زیر را به‌صورت قدم‌به‌قدم دنبال کنید.

  • ابتدا به وب‌سایت یا اپلیکیشن رمزینکس مراجعه کنید.
  • از تب معامله‌ها، معامله آسان را انتخاب کنید.
  • در فیلد اول مقداری که قصد دارید با استفاده از آن رمز باکس بخرید را بنویسید.
  • در فیلد دوم با کلیک روی لوگوی BTC، کادری برای جست‌وجو باز می‌شود. در این کادر سبد شاخصی رمز باکس را جست‌وجو کنید.
  • پس از مشخص شدن تعداد ارزها، روی گزینه «خرید سبد شاخصی رمزباکس» کلیک کنید تا خرید انجام شود.

برای فروش تنها کافیست تا پس از ورود به معامله آسان، فروش را انتخاب کرده و مقدار فروش را انتخاب کنید.

خرید از طریق بازار

خرید از بازار مقداری پیچیده‌تر از خرید آسان است و برای آن باید مراحل زیر را طی کنید.

معاملات رمزباکس در رمزینکس
معاملات رمزباکس در رمزینکس؛ منبع: Ramzinex
  • وارد وب‌سایت یا اپلیکیشن رمزینکس شده و روی گزینه‌ی «بازارها» در تب بالایی کلیک کنید.
  • در این قسمت با استفاده از فیلد جست‌وجو نام سبد رمز باکس یا RB10 را جست‌وجو کنید.
  • سپس روی آن کلیک کرده و در قسمت خرید مقداری که قصد دارید RB10 بخرید را وارد کنید.
  • در نهایت روی دکمه‌ی «خرید» کلیک کنید تا رمزباکس خریداری شود.

برای فروش نیز کافیست تا پس از ورود به بازار رمز باکس روی گزینه‌ی فروش کلیک کرده و مقداری که قصد فروش آن را دارید را وارد کرده و بفروشید.

کارمزد و حداقل میزان خرید رمزباکس به چه صورت است؟

کارمزد تعیین‌شده برای معاملات رمز باکس در سطح 0.25 درصد قرار دارد. این میزان از کارمزد در آینده تغییر نخواهد کرد و صرافی رمزینکس آن را در سطح پایینی قرار داده تا کاربران نگران کارمزد معاملات خود نباشند.

حداقل خرید رمزباکس نیز در زمان نگارش این مقاله 300 هزار تومان است و از آن سو، هیچ حداکثری تعیین نشده و محدودیتی پیشِ‌روی کاربران قرار ندارد تا آزادانه روی RB سرمایه‌گذاری کنند و به سود برسند.

آیا تعداد ارزهای رمزباکس رمزینکس در آینده تغییر خواهد کرد؟

استراتژی رمزینکس بدین صورت است که همیشه 10 ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال در این سبد حضور داشته باشند. از آن سو نوسان عنصری جدانشدنی در بازار ارزهای دیجیتال است و جابه‌جایی در رتبه‌ی ارزها وجود دارد. بنابراین امکان تغییر در ارزهای این سبد وجود دارد و هر ماه این تغییر با بررسی بازار اعمال می‌شود.

پشتیبانی رمزینکس از رمز باکس به چه صورت است؟

همچون تمامی بخش‌های صرافی رمزینکس، Ramzbox نیز از پشتیبانی دائمی و 24 ساعته برخوردار است. بدین ترتیب می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با چت یا تماس در لحظه وضعیت ارز و سبد خود را پیگیری کنید. همچنین درصورت نداشتن اطلاعات کافی، پشتیبان‌های این صرافی دائما در کنار شما هستند و به هر سوالی که برای‌تان پیش بیاید پاسخ می‌دهند.

سخن پایانی

رمزباکس رمزینکس راهی برای ورود به بازار پرسود و پرهیجان ارزهای دیجیتال است. این سبد سوددهی خود را حتی در بازار نزولی ارزهای دیجیتال ثابت کرده و رشدی بیشتر از طلا، دلار و بورس را تجربه کرده است. با این حال پیش از سرمایه‌گذاری حتما جانب احتیاط را درنظر گرفته و تحقیقات خود را کامل کنید. شما همراهان توکن باز چه تجربه‌ای از سرمایه‌گذاری در این سرویس دارید؟ تجربه‌های خواندنی خود را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: توکن باز

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.