علت رشد قیمت بیت کوین به بالای ۲۱٬۰۰۰ دلار چیست؟ آیا روند صعودی ۱۴ آبان ادامه دارد؟

وحشت در بازار؛ شایعه‌ی فروش بیت کوین از سوی کاربران صرافی Mt. Gox

قیمت بیت کوین برای اولین بار پس از گذشت بیش از ۵۰ روز  به سطح ۲۱٬۴۰۰ دلار بازگشته است. دلیل رشد قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چیست؟ در این مطلب به بررسی جهش قیمت ارزهای دیجیتال و همچنین بررسی قیمت تتر در صرافی‌های ایرانی می‌پردازیم.

درحالیکه در بازارهای ایرانی در صرافی های ارز دیجیتال قیمت تتر به اوج خود رسیده و معادلات تریدرها را به هم زده است، قیمت بیت کوین با نماد  BTC برای اولین بار از تاریخ ۲۲ شهریور تاکنون به مرز ۲۱٬۴۰۰ دلار رسیده است. تحلیلگران این افزایش قیمت بیت کوین را به دلیل گزارش آمار اشتغال و نرخ بیکاری در آمریکا مرتبط می‌دانند. هفته گذشته گزارش اشتغال آمریکا نشان داد نرخ بیکاری در این کشور به ۳.۷٪ رسید که از مقدار پیش بینی شده (۳.۶٪) اندکی بیشتر است. همچنین در بازار سهام، شاخص‌های نزدک، اس اند پی ۵۰۰ و داو جونز هرکدام بیش از ۱٪ افزایش داشته‌اند.

فوری؛ نرخ بهره در آمریکا افزایش یافت

جالب توجه است که افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا که عامل مهمی در تحلیل اقتصاد کلان به شمار می‌آید مانند گذشته تاثیر کوتاه مدتی بر قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال نگذاشته است. با این حال سخنان جروم پاول رییس فدرال رزرو از ادامه سیاست‌های سختگیرانه خبر می‌دهد تا این نهاد بتواند تورم در آمریکا را مهار کند و به نرخ تورم را به هدف ۲٪ آن پایین بکشاند.

بررسی قیمت بیت کوین، اتریوم و تتر

  1. قیمت بیت کوین امروز ۱۴ آبان با ۳.۸۵٪ افزایش نسبت به روز گذشته به سطح ۲۱٬۴۰۰ دلار رسیده است. این قیمت نسبت به یک ماه گذشته ۵.۶۸٪ بالاتر قرار دارد. بهترین قیمت خرید بیت کوین در ایران در صرافی نوبیتکس به ارزش ۷۵۲٬۹۹۹٬۶۹۹ تومان و بهترین قیمت فروش بیت کوین در بازار اکسبیتو به ارزش ۷۵۷٬۸۰۰٬۰۰۰ تومان است. در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۴۷ میلیون دلار قراردادهای لانگ و شورت در بازارهای فیوچرز لیکویید شده است که از این مقدار ۴۳ میلیون دلار آن متعلق به قراردادهای فیوچرز بیت کوین  است.
  2. قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته با ۴.۷۴٪ افزایش به ۱۶۵۳ دلار رسیده است که این میزان رشد ۲۰٪ قیمت اتر در یک ماه گذشته را نشان می‌دهد. برای مشاهده بهترین قیمت خرید اتریوم به این صفحه مراجعه کنید.
  3. قیمت تتر در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی از هفته گذشته وارد کانال ۳۵ هزار تومان شد. امروز ۱۴ آبان ماه بهترین قیمت خرید تتر در صرافی های ایرانی در محدوده ۳۵٬۳۹۰ تومان قرار دارد. قیمت تتر در صرافی نوبیتکس در محدوده ۳۵٬۱۷۰ تومان است. برای مقایسه بهترین قیمت خرید و فروش تتر به سرویس مقایسه توکن باز مراجعه کنید.

قیمت تتر در ایران به 35000 تومان رسید؛ دلیل رشد قیمت دلار دیجیتال در ایران چیست؟

بازگشت هیجان به بازار ارز دیجیتال

بازار رمزارزها این روزها شاهد حوادث گوناگونی بوده است که بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر گذاشته است. خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک و هک مرتبط با گالا گیمز از این دست اخبار است که به ترتیب باعث افزایش قیمت دوج کوین و کاهش قیمت توکن GALA شده است.

دلیل ریزش قیمت توکن گالا چه بود؟ آربیتراژ ۱۰ برابری در صرافی‌ها

برخی از تحلیلگران معتقدند پس از رشد قیمت دوج کوین امکان سقوط آن نیز بالاتر رفته است. بررسی نمودار ۳ روزه قیمت DOGE نشان می‌دهد دوج کوین باید بتواند حمایت خود در ۰.۱۰۸ تا ۰.۱۲۴ دلار را حفظ کند. در غیر صورت با از دست رفتن این سطح احتمال کاهش قیمت به محدوده ۰.۰۵۵ دلار در میان مدت ممکن است.

قیمت گالا نیز پس از اخبار مرتبط با هک آن از ۰.۳۹ دلار تا ۰.۲۸ دلار سقوط کرد. بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال درخصوص معاملات و واریز و برداشت ارز دیجیتال GALA اطلاعیه‌هایی صادر کرده‌اند که می‌توانید این اطلاعیه‌ها را در توکن باز بخوانید.

در جدول زیر اطلاعات مرتبط با بیشترین افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته را مشاهده می‌کنید.

تغییرات قیمت در 24 ساعت اخیرنام ارز
۲۳ درصد رشداکسی اینفینیتی
۱۵ درصد رشدلوپرینگ
۱۶ درصد رشدترا کلاسیک
۱۴ درصد رشدIMX
۹.۶ درصد رشدسندباکس
۸.۲ درصد رشددیسنترالند

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.